Hej alla!
Idag är min födelsedag, känns hur deppigt som helst. Har försökt att tänka positivt idag och fira men vid lunchtid ringde min läkare och pratade om HCG värdet och prognos och allt...
Bla sa hon att
"det är större risk att man får det igen om man haft det en gång, ingen stor risk, men å andra sidan hur stor är risken att man får det alls?"
Jaha, tänkte jag...det låter ju bra...
Hon menade även att det är ju inte slumpen helt å hållet att man får det eftersom att risken är större att få det igen. Ngt genetiskt fel är det ju sa hon...
Jag känner mig som en defekt varelse. Alla andra har okomplicerade graviditeter och förlossningar men mig drabbar allt liksom. Jag hade en jättejobbig graviditet med PUPPP, foglossning, överburenhet, igångsättning, akut kejsarsnitt, spinalhuvudvärk, kolikbarn etc...Visst jag är JÄTTEtacksam för det barnet jag har, men jag vill ju ha fler. Som många andra. Och varför ska ALLT drabba mig??? Det är som jag drar åt mig alla bekymmer som en magnet.
Samtidigt är man ju löjlig som klagar, jag kunde ju haft bröstcancer och vara döende men...detta är ju mitt lilla helvete.
Kam på er alla...från en deppig mej