justamami skrev 2011-04-06 13:06:49 följande:
Hej! Tittar in en snabbis efter långt uppehåll.
Här har hänt mycket. Sonen går själv. Helt otroligt och ofattbart. Månaden innan 3 årsdagen släppte han rollatorn och
gick.Nu går han längre sträckor. Vi kämpar fortfarande med felställningarna, men han har hittat sitt sätt att gå. Lite kobent så han inte snubblar på sina egna fötter.
Har fått 58 timmar/vecka assistans efter tredjevärldskrigsliknande strid.Skam den som ger sig.Våra barn har rätt till lika villkor som icke ryggmärgsbråcksbarn har.
Ha det bra!
Ska försöka hitta hit lite mer regelbundet. Slutet rum passar mig bra.
Hej!
Jag har en fråga ang det med ass.timmar hur funkar det är det en assistent med på dagis då eller har ni assistenter hemma?
Här håller vi på och kämpar på för att få Linnéa lite mer självständig, men det är inte lätt att få tid att träna när maken är i USA och lillan behöver ständig tillsyn.....
Inte nog med det så har jag börjat plugga lite också och det tar tid innan man vänjer sig vid det men kul är det.
Ni som har barn med rullis har ni vanliga dynor? Här har de "gjutit" en efter Linnéas rumpa och den är så klumpig och det ser/känns inte riktigt bra.