• milisi

Junibebisar (sommarbebisar) 2010 i Norrköping del 2

Här träffas vi som ska bli mammor och pappor under sommaren 2010 och som bor i Norrköping med omnejd. Vi är både först- och omföderskor, en del av oss ganska nya i stan medan andra är rutinerade "Peking"-bor. Vi diskuterar om stort och smått och ibland planerar vi små fika-träffar. Ålder, jobb och intressen spelar ingen roll, vi har en sak gemensamt - ett kommande underverk!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-07 16:33
    Här har vi en bf-lista som vi kan fylla på våra presentationer.

www.familjeliv.se/Forum-11-229/m49810047.html

När man skriver in sin presentaton, kom ihåg att kopiera föregående inlägg också att vi får en sammanhängande lista.

• Svar på tråden Junibebisar (sommarbebisar) 2010 i Norrköping del 2
  • 8Viola2
    DanceMonkeyDance skrev 2010-07-05 10:53:05 följande:

Ha ha...idag är det en vecka över tiden...någon som behöver fönster som ska putsas? dammsugning? jag ställer upp på allt som kan sätta fart på det hela Flört

hehe....vi renoverar hela lägenheten och håller precis på med hallen och köket! Drömmer
    Fönstren behöver putsas med....
    ♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • Pepparkaksdeg
    DanceMonkeyDance skrev 2010-07-05 10:53:05 följande:

Ha ha...idag är det en vecka över tiden...någon som behöver fönster som ska putsas? dammsugning? jag ställer upp på allt som kan sätta fart på det hela Flört

Oj,undrar om du åkt in ännu????
  • Pepparkaksdeg
    Spalles skrev 2010-07-06 13:52:57 följande:

pepparkaksdeg - jag har en blogg där jag skriver blandat om livet. nu främst om noah.

www.josephines.blogg.se

Åh,vad bra! Den ska jag kika in!
  • milisi

Här har Viggo hunnit bli 18 dagar gammal/ung. Han har redan fått in en "rutin" tycker jag. Sover ca 4 timmar kl 11-15 på dagen. Sen lite vaken för att vila/sova till 17. Efter 17 är han hungrig så jag ammande hela tiden förra veckan under den tiden kändes det som men denna vecka köpte jag ersättning så han får en sup efter amningen så han blir mätt. Det märktes direkt att han blir lugnare och mer till freds. Sen har han lite vakentid till ca 20 för att sen sova 6 timmar till kl 02 så det ammas och blöjbyte lite snabbt för att somna om till ca 05. från 05-08 ligger vi och ammar och sover om vart annat.
    Vi ska till BVC och mäta och väga idag. Förra veckan hade han inte kommit upp i födelsevikten 3600 g men hade växt 1 cm.
    Storasyster har lugnat ner sig lite men man får passa på henne för hon har pippi på att krama pussa och lyfta Viggo.
  • milisi

Smälter bort i värmen. Skulle ha åkt ut till landet men tjejen har misstänkt urinvägsinfektion. klagade på att det  sved i lördags och idag har hon 39 i feber. Var igår till jourVC på Vattengränd men proverna visade ingenting. Så idag har hon hinkat Ipren och milkshake!! hon har sovit självmant utan att bli sövd i bil eller dyligt så hon är tagen av feber och värme.

Viggo somnade vid 11 och sover ännu (14.25) så det är nog dax att väcka honom. Han fick lite välling och somnade som en stock. Lade vetekudden inlndad i handduk som jag först haft i frysen (vetekudden) och lade bakom ryggen på honom för att han inte ska få dån dimpen i värmen....jag det är nog dax att väcka honom nu för det läcker mjölk där jag sitter. Har tagit en svalkande dusch och ätit 100 glassar idag känns det som. Bordsfläkten går för fullt bredvid tjejen som ser på prinsessan Jasmin-film (Aladin och prinsessan Jasmin)

hur mår ni alla nu efter förlossningar och en del inför förlossning? krämpor? Jag har min nackspärr som vägrar ge sig. Nu har det gått över på vänster sida också och det känns som jag har en kniv i skulderbladet när jag gör vissa rörelser. Försöker hålla i gång och strecha men det är inte alltid lätt.

• DanceMonkeyDance
    Pepparkaksdeg skrev 2010-07-07 22:45:23 följande:
    Oj,undrar om du åkt in ännu????

Vaknade vid 4 tiden på natten efter att ha gått 11 dagar över tiden och blödde som ur en skräckfilm. Usch, jag var jätterädd men ändå lugn eftersom jag inte hade ont.
    Väckte sambon och den minsta pojken som vi åkte och lämnade hos mormor. Hade inte några speciella värkar eller likanande så det blev direkt in på förlossningen med massa undersökningar och planer på kejsarsnitt. Men sen sa det bara pang och jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv.  Tog så galet mycket lustgas att min näsa var  blå efteråt Skrattande, jag var så blek efteråt och mitt i allt hade jag en stor blå näsa, skitsnyggt verkligen.
    Epiduralen var det bästa beslut jag tagit och tjipptjopp så var jag världens stoltaste mamma åt en liten son.
    Så nu till hör jag eran skara av stolta mammor med världens sötaste barn!
    Vi är bäst eller hur.

• wappiz

Grattis!! Vad kul. En pojke till! :)

• Tinas86

Den 21/7 kom våran Leah till världen 50 cm lång och vägde 3855 gram

• Morsan
    Tinas86 skrev 2010-07-25 16:01:51 följande:
    Den 21/7 kom våran Leah till världen 50 cm lång och vägde 3855 gram
    Stort grattis igen!  Hur var din förlossning, gick allt bra?
Svar på tråden Junibebisar (sommarbebisar) 2010 i Norrköping del 2