• milisi

    Junibebisar (sommarbebisar) 2010 i Norrköping del 2

    Här träffas vi som ska bli mammor och pappor under sommaren 2010 och som bor i Norrköping med omnejd. Vi är både först- och omföderskor, en del av oss ganska nya i stan medan andra är rutinerade "Peking"-bor. Vi diskuterar om stort och smått och ibland planerar vi små fika-träffar. Ålder, jobb och intressen spelar ingen roll, vi har en sak gemensamt - ett kommande underverk!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-07 16:33
    Här har vi en bf-lista som vi kan fylla på våra presentationer.

    www.familjeliv.se/Forum-11-229/m49810047.html

    När man skriver in sin presentaton, kom ihåg att kopiera föregående inlägg också att vi får en sammanhängande lista.

  • Svar på tråden Junibebisar (sommarbebisar) 2010 i Norrköping del 2
  • Pepparkaksdeg

    Nämen,har fika nr 2 redan varit!
    Hojta till när nästa är,jag och Ozzy hänger mer än gärna på!

    Nu är vi tillbaka till vardagen igen här hemma,dagis har satt igång och nästa vecka är det inskolning på frita på Montessori för Ozzys syrra som börjar 6-års snart.
    Och själv är jag så gott som smärtfri nu och flänger runt som vanligt (nästan)
    Rullstolen står i ett hörn och samlar damm och problemen med fogarna är snart ett minne blott!  

  • wappiz

    Vi ska ha besök av Max farmor och farfar under hela nästa vecka. Sen när de åker hem börjar maken jobba igen och jag är förstås jättesugen på att träffas och fika/promenera etc då!

    Hemgården ÖF är nog närmast mig. Om inte Matteusgården har någon ÖF. Olaigården kanske har någon oxå. Någon som vet? Jag planerar att gå på Olaigårdens babysång iaf.

  • Spalles

    ja men alla ni som ska gå till söderledskyrkan. hojta till innan så jag vet vilka ni är när vi väl ses där!

  • Pepparkaksdeg
    Spalles skrev 2010-07-30 21:15:53 följande:
    ja men alla ni som ska gå till söderledskyrkan. hojta till innan så jag vet vilka ni är när vi väl ses där!
    Vet du vad de har för öppettider,så kan vi bestämma något?
  • Pepparkaksdeg
    wappiz skrev 2010-07-29 11:35:32 följande:
    Vi ska ha besök av Max farmor och farfar under hela nästa vecka. Sen när de åker hem börjar maken jobba igen och jag är förstås jättesugen på att träffas och fika/promenera etc då!

    Hemgården ÖF är nog närmast mig. Om inte Matteusgården har någon ÖF. Olaigården kanske har någon oxå. Någon som vet? Jag planerar att gå på Olaigårdens babysång iaf.
    När är Olaigårdes babysång? Jag träffar gärna dig och Max där!
    Annars älskar jag Folkparken så där ses jag gärna nån annan dag
    Om du nu inte är trött på den,för du bor väl typ där?
    Själva tror jag aldrig jag kan tröttna på Folkparken! Perfekt dessutom om jag har min 4-åring med mig.
    Han leker med sitt och jag ligger på en filt och käkar praliner och gosar med bebisKaffeBaby
  • Pepparkaksdeg

    Nånting annat jag kan erbjuda är träningsdate!
    Umgås och passa på att komma i form. Kan det bli bättre?

    Upplägget är att först hinka kaffe och snacka strunt som uppvärmning.
    Efter det går vi loss i mitt hemmagym (sök på personality gym så vet du vad det är)
    DEt hela kombinerar vi med mycket fria övningar för bålstabilitet och bäcken,samt andra områden man tycker behöver en genomkörare.
    Jag har diverse gamla licencer som ligger och samlar skräp,Instruktör,Personlig tränare,Kostrådgivare.
    Med betoning på gamla,så håna mig inte om ni har bättre kunskaper än jag i ämnet,haha.
    Har aldrig arbetat med träning men är däremot ett intbitet styrketräningsfreak själv.

    Hur som helst,jag ska iaf komma i lika bra form som innan graviditeten. Nån som har lust att hänga på?

  • wappiz

    Jaaaa! Jag vill hänga på träningen,Pepparkaksdeg. Måste träna ryggen. Min rygg dör snart av allt bebislyftande.

    Folkparken tröttnar jag heller aldrig på. Och babysången i Olaigården var på onsdagar förra terminen.  Men de har väl inte kommit ut med höstens schema än. Förut var det ett pass på förmiddagen (10-11 nånstans?) och ett på eftermiddagen (13-14??)

  • wappiz

    Jag har, för övrigt, försökt spana in vad det finns för typ av träning som man kan gå på i stan tillsammans med en bebis. Hittills har jag hittat denna: rorelsegruppen.se/ (klicka på Afro Mommy i menyn till hö). Det är Afro Power Dance med bebisen i bärsele eller sjal. :)

    Sedan tror jag att Friskis o Svettis har nån mamma-bebis gympa.

    Någon som vet nåt annat?

  • Morsan

    Power walks och styrketräning ska ge mig tillbaka min gamla kropp har jag tänkt. Är grymt motiverad att träna nu! Ska bara göra min efterkontroll hos läkaren som gjorde mitt snitt först så att jag vet säkert att det är ok att köra.

    Var ligger Olaigården, ligger den vid kyrkan? Kan inte sjunga men har märkt att plutten gillar det ändå.


    wappiz skrev 2010-07-31 10:01:10 följande:
    Jag har, för övrigt, försökt spana in vad det finns för typ av träning som man kan gå på i stan tillsammans med en bebis. Hittills har jag hittat denna: rorelsegruppen.se/ (klicka på Afro Mommy i menyn till hö). Det är Afro Power Dance med bebisen i bärsele eller sjal. :)
    Verkar kul, jag hänger gärna på och testar!
  • wappiz

    Ja, Olaigården ligger vid kyrkan. Man behöver inte kunna sjunga :)

  • Pepparkaksdeg
    wappiz skrev 2010-07-31 09:57:54 följande:
    Jaaaa! Jag vill hänga på träningen,Pepparkaksdeg. Måste träna ryggen. Min rygg dör snart av allt bebislyftande.

    Folkparken tröttnar jag heller aldrig på. Och babysången i Olaigården var på onsdagar förra terminen.  Men de har väl inte kommit ut med höstens schema än. Förut var det ett pass på förmiddagen (10-11 nånstans?) och ett på eftermiddagen (13-14??)
    Super! Då kör vi en första träff hemma hos mig,sen när du blivit solo!
    Så kan de små godingarna äntligen få träffas!
    Har fixat en liten lekhörna i vardagsrummet som blir mer poppis för var dag samt har en elektriks babygunga som är omåttligt populär BabyNalle
    Morsan skrev 2010-07-31 11:29:12 följande:
    Power walks och styrketräning ska ge mig tillbaka min gamla kropp har jag tänkt. Är grymt motiverad att träna nu! Ska bara göra min efterkontroll hos läkaren som gjorde mitt snitt först så att jag vet säkert att det är ok att köra.

    Var ligger Olaigården, ligger den vid kyrkan? Kan inte sjunga men har märkt att plutten gillar det ändå.Verkar kul, jag hänger gärna på och testar!
    Du och lillskrutt är givetvis lika välkommna ni med!
    Även innan efterkontrollenKaffe
    I sådant fall har jag en sliten men mycket slapparvänlig soffa,där utspilld saft eller babyspya aldrig är hela världen för det är bara slänga in överdraget i maskinen
    Har man ett gäng ungar så är klassis stilren inredning inte så viktig längre haha
  • DanceMonkeyDance

    Låter som om det kommer att bli en fullspäckad höst med öppna förskolor, babysång och powerwalks.
    Ska bli superkul!
    Jag är redan uttråkad här hemma och vill gärna hitta på något med er i höst, är gärna på att träna också.
    Är grymt taggad till att komma i form men är expert på att lura mig själv så jag måste ha någon kom-i-form-kompis annars gör jag allt "imorgon" och då blir det aldrig av...ha..ha..

    Imorgon ska vi åka till Skara och det spöregnar ute, men det spelar ingen roll för jag åker vart som helst
    bara för att göra något annat än att vara hemma i stan.

  • milisi

    En liten hälsning från värmland och Sunne. är på läger med dysmeliföreningen som vi är med i. vi och 408 st andra!! Vi är på Selma Lagerlöfs hotell och det är superbra. Späckade scheman hela dagarn men man får välja att ligga och slappa på rummet eller bara chilla i sällskapsrummen.
    Just nu ska vi iväg och bowla och sen är det föreningens sommarfest i kväll. Viggo har vant sig med ständigt ompysslande och oljud och sover bäst i lekhallen här! Undra rhur det ska gå när man komer hem och det är tyst?

  • Spalles

    hej!
    pepparkaksdeg - jag vet inte kyrkans tider men det lär jag märka vartefter. går man redan i höst på öppna förskolan eller är det främst till våren? om redan i höst så är det enbart för oss vuxna.. eller nja bebisarna kan ju ligga o kika på varann...;)

    jag ska med ha tillbaks min kropp. från o med måndag börjar dagliga promenader o styrkeövningar hemma. den 16/9 öppnar mitt årskort igen. då kör jag hårt på world class!

  • Pepparkaksdeg
    Spalles skrev 2010-08-12 21:48:49 följande:
    hej!
    pepparkaksdeg - jag vet inte kyrkans tider men det lär jag märka vartefter. går man redan i höst på öppna förskolan eller är det främst till våren? om redan i höst så är det enbart för oss vuxna.. eller nja bebisarna kan ju ligga o kika på varann...;)

    jag ska med ha tillbaks min kropp. från o med måndag börjar dagliga promenader o styrkeövningar hemma. den 16/9 öppnar mitt årskort igen. då kör jag hårt på world class!
    Jag träffas enbart på ÖF om nån av er vill ses just där, Annars tycker jag ficka på stan eller hemma hos varandra är mycket bättre när de är så här små.
    Fika på stan om man bara är två eller tre st annars så föredrar jag helt klart att vara hemma hos nån.

    Skulle kunna tänka mig ÖF,och det om jag var sällskapsjuk och inte hittade någon forumdate för dagen,annara får det vänta. Blir ju i princip BARA Öf sen ändå om jag kommer ihåg från tidigare barn.
  • wappiz
    Hej junibebisar!

    Om någon mot förmodan har missat denna tråden så vill jag tipsa!:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51840247.html

    Vi träffas och går promenader eller går till Öppna förskolan och hittar på lite sånt med våra små. Vore kul att samla alla som vill träffas i en och samma tråd tycker jag.

    De flesta i den tråden har fått sina barn under våren och sommaren.

    Hoppas att vi ses!
  • milisi

    Hej
    har alla flyttat till andra trådar eller till Facebook? Jag träffas gärna igen på en babyfika. Har mest hängt med mig själv och gamla vänner och kämpat att få in rutiner här hemma med dagistider, sova och äta för lillen och egentid. Har besökt kyrkans ÖF på 'Ånestagatan i Smedby några gånger men hälsar gärna på inne i stan på hemgården eller Fenix, dock trevligt att gå med sällskap. Har en kompis som fick en liten pojke igår så hon kommer väl att hänga med här vart efter också.....ni kan väl höra av er om ni hittar på något

Svar på tråden Junibebisar (sommarbebisar) 2010 i Norrköping del 2