• Kavat

K*B*N, pratar del 11

prus, din var liiiite större, men jätte fin! Hjärta

• Kavat
    Lindadjo skrev 2011-01-27 18:34:26 följande:
    Jag har tittat, ska kanske på träff nu på måndag, om jag hinner. Sen ska jag själv vara värdinna 13 februari. Då ska jag outa att jag är gravid

Jag ska förresten ha i augusti, inte september
    Fast något exakt datum har jag inte än eftersom jag inte vet om jag är i vecka 9 eller 11 nu.

Fin och rund mage du har tanten, men så är du ju nåååågot längre gången än mig
    Jag har träff på söndag, så vill någon beställa så hojta till (kan ta det på min om det önskas).
    Men vi blir knappt några. Tur man känner säljaren väl så hon vill komma ändå.
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-01-27 19:00:53 följande:
    Jag gillar de där små "felsägningarna". *s* Minibusen säger mofflor (våfflor).
    Gissa dessa;
    Skarull
    Skastek
    Kjäppa

Hjärta
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-27 19:33:44 följande:
    Lindadjo: Ja, så där ser jag ut i v. 30!

Usch, blev så ledsen.. Syrran ringde nyss och berättade att hennes mans farbrors fru (låter avlägset men de umgicks en hel del) gick bort natten till idag. Hon blev 45 år och lämnar efter sig maken och en 5-årig dotter. Kunde inte hålla tillbaka tårarna när hon berättade. Vi har träffat dem på släktkalas och hon var en väldigt go och trevlig kvinna som man omedelbart tyckte om. Och så en 5-årig dotter som inte får växa upp med sin mamma... Buhääää!! Gråter
    Usch, det är så hemskt.... Gråter
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-01-27 21:29:17 följande:
    på A svarar jag kastrull  och på B staket...
    C - pass !

Hjärta

Döden skrämmer mig så fruktansvärt mkt att jag inte riktigt kan tala om det.... Drabbades av dödsångest de luxe efter vi fått T, fick gå i terapi via bvc i några samtal men ångesten bor kvar...
    Ni hade rätt på de två första.
    Kjäppa = knäppa! Som i knäppa en knapp.
  • Kavat
    Nifelheim skrev 2011-01-28 17:17:13 följande:
    kavat: Hade du någon input om mitt matematikproblem?
    Jag återkommer. Jag har gjort en lösning men jag är ju ingen baddare på matte just, så måste kolla med mattesnillet här hemma innan jag gör bort mig på internet.
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-28 17:55:52 följande:
    Ahaa, som i mäppa pappar!
    Precis, som i kjäppa kjappar! Hjärta
  • Kavat

Angående sömnproblem... Sonen sov ju som en kratta pga sina allergier. Han vände, vred sig, vaknade, ibland ledsen ibland bara superpigg. Men oftast ledsen... Han hade ju även eksem, bajs som frätte och gav blåsor om det fick ligga i blöjan en längre stund.

Så i Zasatas sons fall vågar jag nästan påstå att det är allergi som ställer till det och allt som händer med kroppen när man utsätts för saker man inte tål hela tiden. Men det har jag sagt förut några gånger från att han var bebis... Tyvärr visar ju inte allergitesterna alltid allergierna så då måste man själv testa att utesluta och provocera. Att han har astma och blir sjuk ofta är nog till viss del på grund av allergi också, eller alltså det blir värre eftersom immunförsvaret hänger ihop. Men visst skulle ni väl få en allergiutredning?

sarahl
    Om barn äter nästan enbart välling och gröt får de i sig stooooora mängder vete och gluten, beroende på vad det är för gröt och välling de äter. Kanske är det så enkelt att de inte tål den av någon anledning. Allergi, glutenintolerans, för mycket fibrer elller helt enkelt för mycket vete. Rekomendationerna är MAX 3 glutenhaltiga mål per dag, och det låter som att det överstigs eller?

Sen finns det barn som sover dåligt av andra anledningar än mat och allergier förstås, men det är det jag kan.

Sen sover ju liten uruselt och det pga hans reflux. Och förmodligen pga att han är känslig mot något som jag inte vet vad det är än? För vissa nätter pruttar han massor och vaknar av det.. Obestämd Och det vanliga med barn, tänder, feber, förkylning som gör refluxen värre osv.

Denna veckan som gått har han vaknat ung en gång i timmen eller ibland sovit 1,5 timme i sträck... Man bli helt kokt i hela hjärnan och tänker inte så smart... Maken har fått ta honon från 5-tiden till 8 ungefär så jag fått sova lite. Men usch vad skit det är. Nu har tänderna kommit upp en bit och nu har han hög feber. Suck! Han sov skitkass i natt, men eftersom maken är ledig idag fick han ta honom ett par timmar i natt...

Och till dagens goda nyheter så har jag fyndat jätte fina skor till maken och barnen i skoaffären. Hittade inga till mig tyvärr.. Jag älskar reor! Hjärta

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11