• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2011-01-26 21:48:29 följande:
    Någon som kan hjälpa mig förresten?

3. I en rektangel betecknas en sida med x cm, där x är ett reellt tal. Rektangelns area är 38
    cm2. Uttryck rektangelns omkrets, O, som en funktion av x.

Eftersom den ena sidan är X, så borde den andra sidan vara 38/x va? Hur kan jag i så fall förkorta omkretsen? För jag kan ju inte skriva 2x+2(38/x)?
    Vad våra gemensamma huvuden kom fram till var
    Omkrets= 2 ( x+ 38/x) mer går väl inte att förkorta..?

??
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-28 22:07:05 följande:
    Vilka knasiga barn jag har! Vendel är ju lite speciell på sitt sätt så att han tar med sig bilar, stenkulor eller en slemmig klibborm i sängen och säger att det är hans "gosedjur" är väl en sak, men ikväll när jag skulle lägga Vemund ville han prompt ha med sig en - plastgaffel! Den låg han och höll i handen tills han somnade. (Då tog jag bort den..) Att ligga sked har man väl gjort, men hur mysigt är det att dela säng med en gaffel, liksom? Drömmer
  • Kavat
    Riskiflickan skrev 2011-01-29 10:54:23 följande:
    Fr. S: det är helt ny forskning som visar att man kan ta den fram till + tidigare kunde man inte det. Har fått en ny läkare som var med att forska fram det så hon vågar ge mig det.
    Håller tummarna! Hjärta
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-01-28 23:58:15 följande:
    Riski - hoppas hoppas hoppas meducinen funkar ! Håller tummarna för att mf och skit ska hålla sig långt långt borta! Kavat - får man fråga vad reflux är? *okunnig* Iövrigt hade vi fredagsmys med hembakt pizza, fetaost och majssallad och bubbelvatten. Linluvor till efterrätt även idag, smaskens enligt tuvan... SedAn somnade mamma och barnet på sängen vid halv åtta. K har plockat i köket, och plockat ner det sista av julljusbelysningen som vi låtit sitta uppe nu är det bara den utomhus som ska ner, förhoppningar om att detta sker under morgondagen. På söndag kommer svärfar och sätter upp vår ehendesainade hatthylla (som han har byggt, bra med träslöjdsmaje till sväris )
    Reflux är när magmunnen inte sluter tätt och man får sura uppstötningar mm.
    Liten kände obehag och skrek så fort vi la honom när vi tog bort hans medicin... Han satte liksom i halsen så han blev tom. blå vid några tillfällen innan han fick hostat upp det. Vaknar typ hela tiden, harklar sig och hostar mm. Och spyr mängder.
  • Kavat
    zasata skrev 2011-01-28 20:42:19 följande:
    kavat: dom vill inte göra en utredning när vi var där :@ men jag funderar på damm?
    men vi skall få en ny remiss och kolla immunförsvaret ordentligt.

passau: menar du denna kroken? måste väl vara en shoppingkrok va ;)
    Men ring till allergimottagningen på Östra och be att få komma dit. Och stå på dig!!!!
     Har han eksem föresten?

www.sahlgrenska.se/sv/SU/1/Drottning-Silvias-barn--och-ungdomssjukhus/Mottagningar-med-mera/Allergimottagning2/  
    031 - 3434736
       Måndag-Fredag 07:30-09:45

Är man dammallergisk så är det ofta att det är något i dammet man inte tål. Här hemm hos oss så är dammet katthår, mammahår, all mat vi äter som, dammar. Men det finns t.ex inte ägg eller sädesslag i vårt damm, så sonen tål dammet hemma hos oss. Men han hade säkert reagerat typ på damm hemma hos andra... Är du med på hur jag menar?

Sen har jag fått intrycket arr ni har rätt välstädat hemma hos er? Drömmer
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-29 18:08:28 följande:
    Stackars! Det var ju det Vemund hade nu med. Inte kul!

Fy och blä, någon har lagt bud på det huset vi vill ha! Det är MITT!!
    Har du länk?

Passau, krya på M!

Här är det också sjuka, jag är förkyld men värst är liten, han är jätte krasslig och har feber. Stackarn..
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-01-30 11:21:26 följande:
    Thulo: Cameleon och Frog-klädseln passar inte på Gecko tyvärr. Men kolla med Kavat om hon vill sälja en, hon har två röda sittdelar till sin Gecko.

Nu drar jag till Dalarna. See ya!
    Nej, har bara en komplett vagn kvar tyvärr.

Ha det gött i Dalarna!
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-01-30 16:43:36 följande:
    Whiiiiiiiiihuuuuuu !!!!!! Nu äntligen 16:26 rullade CAM 007 rakt in i mitt hjärta/liv. Ååååå den är sååå fin! *tårögd* Nu ska jag putsa och ge den lite kärlek och sedan är vi redo... Så gott som att ingen bugga är komplet utan VÄRLDENS snyggaste bumperskydd Ase - hojta till så kan vi trava tillsammans på Ikea, dem har bra fika
    Hjärta Solig
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-01-30 13:07:21 följande:
    Det var i fredags och det gick så bra så, vi blev hämtade vid 14-tiden och var inte hemma igen förren vid 20! Mycket prat blev det om allt och inget. Mycket trevligt folk. Nu hoppas vi på repris om inte allt för länge.
    Solig Låter supertrevligt!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11