• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2011-02-08 15:51:42 följande:
    Meh. Jag ville ju  ha ett svar. Jag la undan den för säkerhets skull, men fick bara göra det tills i morgon eftersom det bara var just det exemplaret priset gällde...
    Klart du ska köpa!!!!! Det är ju bara att sälja annars!!!
  • Kavat
    Kavat skrev 2011-02-08 15:52:46 följande:
    Klart du ska köpa!!!!! Det är ju bara att sälja annars!!!
    Det är väl just den färgen du snackat om i alla år att du älskar?

KÖP!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-02-08 18:35:34 följande:
    Jag funderar på om jag har kvar min slaktade sufflett, eller har jag gett den till någon av er? Den kunde ju flytta till Strömstad annars tänkte jag

Lindadjo: Här finns sufflettspännen och bågar billigt. Vet inte fraktkostnaden dock. Man behöver ett spänne till varje sida och två bågar.

www.bugababy.se/14-cameleon-reservdelar
    Hm, jag hade den "svarta" här hemma för påseende och avritande. Men sen är frågan om du fick tillbaks den eller om jag skickade den till någon annan i tråden? Minns faktiskt inte...

Men jag tror alla ? har mönster till Lindadjo i annat fall.
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-08 18:24:54 följande:
    Jag förhandlade ju bort glukosbelastningen på mvc den här gången. Oskyldig Jag genomled den snällt två gånger under vardera graviditeten med Vendel och Vemund, men alla värden har alltid varit bra, så jag tog chansen att slippa dricka slisket nu. Bm tyckte att det var mitt val, men lyckades inte övertyga mig tillräckligt om nyttan. Min förra bm vågade jag inte säga emot, den här är mjukare.

Nifelheim: Jag har ju redan alla vagnar jag behöver men är så sugen på att prova en ny syskonvagn. Ska sälja av några vagnar framåt våren och se vad plånboken säger i övrigt sen.
    Jag gjode den inte heller. Fast det var för att de inte vågade garantera att det var glukos som inte kom från vete. Och då blev det stick i fingret lite oftare istället. Så vad det visade sig så skulle man kunnat slippa den alla gånger, men då fått fler stick i fingret. Om jag förstod dem rätt var det absolut ingen skillnad, fast kanske lite mindre jobb för dem att slippa sticka i fingret och kolla så tätt...
  • Kavat
    passau skrev 2011-02-09 07:58:44 följande:
    selektiv hörsel kallar vi det... man hör det man vill höra, om orden glass eller godis är inräknade skall man dock bli uppmärksam om dom inte hör
    Precis. Jag har ibland viskat frågan "ska vi äta glass" bakom ryggen på dem ett par meter ifrån för att se om de hör och konstigt nog så hör de alltid! Och ibland har jag tänkt de hör när man viskar för det är ett annat tonläge och då har jag sagt det i normal ton eller låg osv. Men varenda gång hör de!
    Skriktonläget är det som funkar sämst. Drömmer
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-02-09 11:07:39 följande:
    den här katten är inte som alla andra, vägrar vatten om det inte kommer i rinnande form... helst i  duschen...

Söt! Har haft en av samma sort. Fast här blev det badkaret varje gång någon gick på toa,
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-09 17:12:12 följande:
    Vad kul att du blev nöjd! Ja, städa är ju så lagom kul... förstår alla som kan läsa min statusrad på fejjan just nu.
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-02-09 19:02:03 följande:
    är det någon av er här som sett sådanna där duscha-håret-utan-att-få-shampoo-i ögonen-skärm som man hade på det glada 80-talet???

Här är det ständigt kamp vid tvättning av håret...hur gör ni andra? går det smärtfritt?
    Här drar man sig liksom för hela bad/duschprossesen.....
    Ja, det brukar finnas på leksaksaffärer, men här funkade det inte alls.. Hade den inte varit så stor- rund så kunde du fått den men misstänker att frakten är lika mycket som en ny eller dyrare...

Vi har fått barnen att sitta och "titta" upp i taket och så har de haft en handduk för ögonen. Så är man superduperförsiktig så funkar det utan att det rinner i ögonen och kommer det lite så kommer det ju i handduken.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11