• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Lindadjo skrev 2011-02-11 19:08:04 följande:
    Japp, jag kommer ju där uppifrån, från Paris

Jaaaa... hur gick det idag? Det blev ju bara ett NUPP-test än så länge, blodtestresultatet får jag ju vänta på.
    Nackspalten såg jättebra ut, och bebisen var helt perfekt sa hon Och vi kunde inte annat än att hålla med. Det var inget att anmärka på.
    Daniel hade ju feber igår, så han fick följa med på ultraljudet. Gissa om han är glad nu, vi har ju inte berättat till pojkarna tidigare, utan vi sa till honom nu imorse att vi skulle dit och se om det fanns en bebis i mammas mage, och det gjorde det ju. Han är så eld och lågor, jätteglad. Och när vi hämtade lillebror på dagis så berättade han det direkt, och lillebror sken upp som en sol, och sa : "Jaaaa!!! ska vi få en liten bebis?"
    Så roligt att äntligen få berätta det för barnen. Och så roligt att de blev så glada

Jag är i vecka 12 nu oxå tydligen, någon exakt dag fick jag dock inte. Men 12 duger bra så länge, så slipper jag säga att jag är nånstans mellan 11 och 13 om någon frågar

Och här har vi lilla skrutten, handen på örat eller kinden och armbågen uppåt.
    Kolla vilken lite skön krabat! Härligt att allt såg bra ut!

Och när jag läser om era test hit och dit och all oro runt det inser jag att vi gjorde rätt som inte testade denna gång. Jag hade dött av oro, helt i onödan.. Så försök njuta nu! Hjärta
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-02-12 15:55:52 följande:
    härliga stolar! så fint!

Jag behöver lite hjälp, pronto! Jag beställde denna igår - www.meandi.se/sv/produkter/111112.aspx
    fast så innser jag att T har en röd/vit sveatröja som ju är samma modell, inte samma material dock... men frågan är då - ska jag byta till denna - www.meandi.se/sv/produkter/111113.aspx den är ju oxå fin, men kanske lite förmkt hammarby???
    K tyckte dock grön redan igår men jag är ju så röööd att jag liksom inte tänkte....
    hur tänker ni?
    Lilleman fick båda.
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-02-12 15:22:04 följande:
    Nu är maken och hämtar upp de här:

www.blocket.se/vi/31915003.htm

Som jag sagt tidigare är jag helt olost i inredningsdjungeln och vi kör på sånt vi gillar eller som funkar. Dessutom gillar jag trä, lantligt osv. Har alltid gjort det.
    Nice! Skoj med nytt!
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2011-02-12 16:10:01 följande:
    Fast jag är inte orolig direkt. Jag tyckte det var roligt att få se den lilla, och få veta ungefär vilken vecka jag är i
    Bara för att inte ropar hej än, betyder det inte att går runt och är orolig. Jag är ju nästan aldrig rolig jag, jag är dålig på sånt

Jag behöver inte ens försöka njuta.
    Solig
  • Kavat
    zasata skrev 2011-02-12 16:16:03 följande:
    Ja kräkts har dom gjort färdigt och är pigga.. Men väntan!!!
    Äsch ni slipper!
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-11 20:24:43 följande:
    Blir förresten inte klok på hans mage. Nu har han verkligen inte fått något konstigt - förutom banan - och han är så dålig i magen hela tiden. Det blev ju bättre ett tag i samband med penicillinet, då var hans bajs nästan normalt, men nu är vi tillbaka till löst, kladdigt och gulaktigt. *fattar noll*
    Vad äter han då? Ammar du fortfarande?

Har han fått nässelutslag igen? Hur gick det med mjölk/ost?
    Äter han de andra sädesslagen? Hur noggranna är ni?

Är det bara bajset som är knas?

Äter han Sempers magdroppar? *rekommenderas, speciellt om han ätit penicillin*
  • Kavat
    zasata skrev 2011-02-12 21:33:19 följande:
    Ååå jag är nog lite kär i Brolle... Tänk att ha en sådan här hemma och mumsa på i bland...
    Jag gillar också lammkött!
  • Kavat
    Lexis skrev 2011-02-13 00:56:08 följande:
    Hej alla FL:are!
    Jag behöver vagnhjälp och fick tips att vända mig hit.

Jag har en son på 1½ månad och jag behöver en vagn till honom.
    Eftersom jag fick veta om graviditeten ungefär 2.5månad innan han föddes så blev det med tight med tid och jag har därför ingen vagn förutom en lånad Brio Happy som jag för övrigt hatar.

Vi bor i lägenhet, har en relativt stor hiss och jag rör mig väldigt mycket. Vi åker alltså mycket tunnelbana, pendeltåg, buss, bil och tar mycket promenader. Jag vill även kunna ta med mig lillfisen när jag shoppar så vagnen får inte vara klumpig. Då jag har diskbråck kan inte vagnen vara för låg eftersom det blir påfrestande att lyfta fisen då. Helst vill jag nog ha svänghjul eftersom det verkar så bekvämt och enkelt men vet inte hur det funkar i snön?

Jag behöver verkligen er hjälp!

Kramar Alexis & Emir. Hjärta
    Hej!
    Grattis till sonen!
    Jag funderar dock på om du hatar Brio Happy, är det då så stor chans att du kommer gilla en Brio oavsett modell? Men det är mina funderingar och så beror det ju på vad det är du inte gillar med Happyn.

Jag älskar buggan och tyckte den var förskräckligt ful innan, men den är så lätt och smidig.
    Men sen beror det lite på hur du rör dig, men det låter som det är mest asvalt? Grusvägar är den ingen hit på, då finns det bättre alternativ
  • Kavat
    zasata skrev 2011-02-12 15:31:22 följande:
    Nice :)

Jag orkar inte mer, vad gör man med magsjuka barn? dom är pigga. tobbe har lagt sig. tänk om han ska bli sjuk nu. ungarna gnäller och är rastlösa, varit ute och gårr 1,5 timma. men tiden går så sagta. jag bryter ihop.
    När kan man "andas ut"?
    Så här ser det ut nu,, 
    Torsdag morgon, sonen bajsar löst, men inte vatten så får gå till dagis. (han är alltid lös i magen, men detta var lite mer löst svårt att beskriva.) 
    Vid 14 ringer dom då han bajsat igen, sambon hämtar. 
    Jag kommer hem vid 19, då har han under dagen, men moronen bajsat 5 eller 6 gånger. 
    Vid 23:30 kräks han. 
    Fredagmorgon och en vattenblöja. 
    Sen inget mer. 
    Dottern kräktes först vid 15 på fredag, och fram till ca 19. 
    Två gånger under nattem när hon försökte dricka lite vatten. 
    nu på morgonen har hon fått behålla välling och vatten. sista gången var nog vid 03-04 (sambon sov med henne.)
    Gissar att ni klarat er!?

Men du är han alltid lös i magen...? Hur går det, får ni någon allergiutredning?

Kan du inte ta bort mjölkprotein ur kosten en månad och se om han mår bättre (behöver ni intyg till dagis så måste ni kanske ha läkarkontakt men det kan väl astmaläkaren skriva i så fall.)

Man får ta bort mjölkprotein ur kosten på barn utan att ha testat och det visar sig inte alltid på blodprov tyvärr. Ersätt helst inte med soja då det är vanliga kombinationer av allergier.
    Det enda födoämnet man ej ska ta ur kosten sjävl utan att först ha gjort glutenprov är vete/gluten.

Tipsar även om denna hemsidan: utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider
    Mjölkprotein-listan finns långt ner på sidan!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11