• Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-02-12 09:03:30 följande:
    Undrar om Tradera har tappat auktioner efter sina avgiftshöjningar? Nu erbjuder de tre gratisauktioner i februari *rotar desperat fram något att sälja för att utnyttja gratisauktionerna*
    Var ser du det? Hittar inte...
  • Kavat
    Lexis skrev 2011-02-13 18:41:11 följande:
    Självklart kan jag berätta det!

Jag kan erkänna redan nu från början att jag och killen var slarviga med skyddet men det hade inte hänt något tidigare så vi trodde inte att det inte skulle hända något nu heller.

Jag hade känt en bubblig känsla i magen i några veckor innan jag köpte ett graviditetstest - för skojs skull.
    Jag plussade och kontakta ungdomsmottagningen och fick en tid där, ytterligare ett gravtest gjordes och ett plus visades även där. Jag fick en UL tid rätt snabbt och där konstaterade min BM att jag hade gått så långt som närmare 30 veckor och skulle ha bebis på julafton 2010. Jag och killen har varit tillsammans sen sommaren -09 fick oss en chock men ack så glada vi blev!

Många undrar säkert hur f*n jag kunde gå runt och vara gravid så länge? Jag hade inget illamående, i princip regelbunden blödning, ingen halsbränna, brösten blev inte speciellt större och att min mage hade växt så minimalt trodde jag berodde på vad jag stoppade i mig. Det var nu i efterhand som jag förstod varför jag ville äta så mycket!

Vecka 30.

Dagen innan Emir föddes.

Häftigt! Alltså jag har också väldigt svårt att förstå, som typ vetat med alla 3 dagarna efter vi försökt. Men vad häftigt och vad kul att det verkar funka så bra.
  • Kavat

Tack detsamma, hoppas alla får en fin Hjärta dag! Och för de som inte får blommor (inte jag heller...)

http://tekatten.se/kameror/Ixus75_blommor_inne.JPG

• Kavat
    Lindadjo skrev 2011-02-14 09:47:16 följande:

Fröken småland... vad tror du? Finns det hopp?

Eller ska man satsa på nya?

Kräks
    Men sådär såg nog nästan mina ut med. Jag hade testat att fräscha upp dem och sedan gjort bedömningen. Håret rensat bort med pincett och liten sax. Tvättas och så tar du Autosol eller liknande på rosten och smörjer allt med silikonspray.

Men grattis till fyndet ändå! Den blev billig! Jag undrar också, om nu ändå inte svart är din färg, varför klär du den inte bara? Behöver man inte ha vissa delar ändå för att den ska funka som liggdel.
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-02-14 08:20:31 följande:
    det blev en grön svettis, om ni undrar
    Solig

Jag älskar rött, men är också väldigt svag för grönt. Och som sagt lilleman fick båda. Men jag kan ju inte ha t-shirt på honom utanför husets väggar typ och Meandis är ju så tunna och sköna.
  • Kavat
    Angel Gbg skrev 2011-02-14 12:29:32 följande:
    Jag tror jag chockar er alla men främst mig själv... jag FICK blommor... Jag börjar kanske inse att jag ska se mig som lite bortskämd om detta fortsätter... blommor del av resa till Fuentaventura osv osv Hur gick detta till????
    Från vem då? Mrbig? Vem är mannen föresten?
  • Kavat
    Kavat skrev 2011-02-14 13:11:30 följande:
    Från vem då? Mrbig? Vem är mannen föresten?
    {#emotions_dlg.flower}  Och grattis föresten, det är mer än vad jag får...
  • Kavat

Sköterskan ringde angående operationen, hon trodde jag var tvungen att pumpa ut i och med narkosen. Panik! Jag har inte fått det att funka med de andra och skitit i det med denna. Å andra sidan äter han med 3 timmars mellanrum så när fasen skulle jag hinna. Och orka när det inte funkar? Och flaska tar han inte och gröter har vi inte börjat med i och med att han är så allergisk så tänkte vi börja med mjölkfria ersättningen.
    Kalabalik här hemma med andra ord.
     Vi har ingen mjölkfrit ersättning som funkar. Han är allergisk mot den första. Den andra har jag inte fått hem än. Och då mjölkade jag ur lite för hand, men flaska är tydligen inte så lätt att ta om man inte övat.. Maken blev irreterad och då går det inte direkt lättare.... Så då tog vi och blandade med lite lite risgröt. (första smakisen). Tror ni inte ungen fick utslag runt munnen och på kinderna. Min mjölk och  lite ris. Ris måste han väl bara tåla! Suck!

Men nu ringde sköterskan och sa att det var ok att amma efter... Pustar ut angående det...

• Kavat
    Asereht skrev 2011-02-14 13:15:44 följande:
    Så här såg det ut i köket imorse, minus chokladen som redan avlägsnats. Glittret vid barnstolen var format som ett hjärta, någon av grabbarna drog i det. *s*

Gillar mina "nya" möbler.
     Fint!!!! Skål
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11