• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2011-02-14 15:35:29 följande:
    Jag tycker ju självklart själv att nöffen ser perfekt ut.

Och han är frisk (sånär som på en förkylning då) och äter och växer gör han ju också. Men bvc har ju sina kurvor. *suck*
    Men vad tycker de att du ska göra? Mår han bra i övrigt och sover som han ska? Inga eksem, utslag, bajset ok osv s så är det väl bara sådan han är. Petit och perfekt?
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-14 16:00:43 följande:
    Ase: Jag tycker att nöffe ser helt normal ut! Vendel är spinkig och Vemund har jordens vällingmage (fast han inte äter välling) men bvc-ssk säger inget om vikten på någon av dem.
    Men du, de där svullna magarna kan bero på allergin, alltså att hans mage inte är ok. Tänkte på att bajset är knas alltså att det har samband.
    Du ska se min smala dotter när hon fick i sig pytte lite laktos... Det syns ju inte så bra när de är så små och man tror att de ska vara så. Säger alltså inte att det är så, men det kan vara så.
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-02-14 16:12:23 följande:
    Det har inte sagt något om åtgärder bara att vi ska ha lite tätare kontroller eftersom han dragits ut på längden sas. Han var knubbigare som ny och till 6 mån ungefär. När han väl började röra sig blev han smalare. Han växer ju både längd och viktmässigt, äter normalt och har inga allergier så vitt vi vet. Inget vi reagerat på iaf förutom att han som alla mina barn är torr i huden.

De tycker att jag ska försöka ge honom gröt och välling. Han hatar gröt och är inte intresserad av välling så vad gära? Jag är inte orolig, jag blir bara lite trött på de där kurvorna. Alla mina barn har ju varit petit om man säger så, de har växt mer på längden än på bredden efter att de blivit rörliga.
    Låter som en förnuftig kille!
    Alltså torr i huden, ja visst kan det vara allergi, men om det inte är mer än lite torr i huden så hade jag absolut inte försökt ta reda på något mer eller göra något åt det. Men det kan vara anledningen till att han inte gillar gröt och välling *funderar*. De är smartare än vad man tror! Så har mina varit, främst då dottern som själv valde bort det som inte funkade. Hennes allergier upptäcktes ju inte förän sent och hon valde ju själv bort välling (mjölk) och allt med ägg i, så då mådde hon ju ok, fram tills allergin blev sämre. Men det vanliga är ju att allergierna/överkänsligheterna istället blir bättre och växer bort. Därav att jag inte tycker du ska fundera mer på det. Mår han bra i övrigt och är ok så finns det ingen anledning utan rekommendationerna är att man ska ge upp till den nivå som de mår bra av. Och han mår ju bra.

Hm, nog om det. Du har ju fem fina barn och alla har varit likadana  så ser liksom inte poängen att haka upp sig på kurvor..
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-12 21:25:08 följande:
    Kavat: Vi kör väldigt strikt glutenfritt till Vemund, såvitt jag kan bedöma. Jag läser alla innehållsförteckningar osv. Det är väl det där med glukossirap (var det va, som kan vara gjord på vete) men för det mesta äter han väldigt ren mat.

Nässelutslagen försvann för att inte komma tillbaka. Mjölkprodukter äter han, men då är det mest ost och yoghurt.

Det är bara bajset som är knas, han är glad och pigg och duktig.

Det var när han gick på penicillin som magen var "normal" för första gången på evigheter, men nu är vi tillbaka till det kladdiga och äckliga bajset igen. *blir inte klok på det*

zasata: Har ni klarat er så här länge skulle jag tippa att ni klarar resten med. Blir jag inte sjuk inom första dygnet när barnen spyr (vilket är typ 1 gång vartannat eller vart tredje år, max) så blir jag det inte alls.
    Mmm, det är ju om han nu skulle vara allergisk mot vete, vilket låter som det troligaste så brukar inte vetestärkelse, glukossirap, druvsocker, dextros. stärkelse, modifierad stärkelse mm vara gjort av vete och då funkar det sällan på en veteallergiker. Livsmedelsverket vill ju påskina att det är så ovanligt, men av alla de som hänger i allergitrådarna med veteallergiska barn så tror jag inte att det är någon som tål vetestärkelse och jag tror nästan alla har fått ta bort glukossirap mm. Sen är väl den stora risken i halvfabrikat och kryddor. Och hur hanteringen sker. Alltså att man är nytvättad när man gör iordning hans mat och den hanteras separat skiljt från annat.
    Nu vet jag ju att ni inte äter så mycket bröd hemma. Men baka med vetemjöl och play-doh mm är stora NO-NO. (Informerat dagis?)

Föresten ni ger inte råg eller havre heller?
  • Kavat
    Lexis skrev 2011-02-14 16:22:42 följande:
    Nu när vi ändå pratar om vikt och sånt. Jag tycker E ser så stor ut för att bli 2mån?
    Han föddes 22dec o vägde 3900. Nu vägen han kring 5kg.
    Tycker han ser så stor ut jämfört med andra bebisar i hans ålder.

Kyss Vilken söting!
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-02-14 17:27:51 följande:
    Nu ska vi snart iväg på 40års galej, jagg ignorerar att jag ser ut som en julkula mitt i februari....

Tant Pruselius skrev 2011-02-14 17:34:10 följande:

och glädjs lite över att ungen faktiskt "köpte" mitt val av kalaskläder.... fast lite övertalning krävdes----
    Åååå, vad fina ni är!!!
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2011-02-14 18:55:01 följande:
    Måste bara fortsätta tjata om min bugaboo... säg åt mig om det blir för mycket. MEN... jag fick med en skötväska med vagnen, och den måste vara riktigt gamal den med, för den modellen på bugaboo-väska har jag inte sett på T. Tror ni att det går att sälja en sån där? Finns det intresse för gamla väskor? Eller är det vaste of time?
    Vet inte om jag vågar lägga in en bild här, för då kanske det klassas som annons? Men jag har en bild i galleriet.
    Är någon av er sugna på den så säg till så skickar jag den! Hellre det än att tjorva med dyra T
    var? letat som en toka...
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2011-02-15 10:45:32 följande:
    Nu måste du ju berätta! nu blev ju jag oxå nyfiken! Vad är det för köksbord?!

Japp, lovar, innan jag ens testat sy en endaste en att jag ska skicka camsufflor till ALLA som vill ha en

...och systeryster bor inte allt för långt från nordpolen . Norra norrlands inland. The land of my rooths!

Nu ska jag passa på, är barnlös fram till kl 13... så nu susar jag upp till kalla övervåningen och ser om jag får ut något mönster ur grodans suffla. Börjar med den som jag har, camen tar jag sen när jag har möjlighet att testa den på vagnen... måste ju införskaffa de där nedrans grejerna först.
    Tjoho! Ja, jag kan ju skicka över 4 urklippta sufletter så kan du sy ihop dem kanske. *tummen ur och tid och ork fattas*

Nu har jag så ont att jag inte kan sitta. Men hoppas på ny symaskin i fördelsedagspresent... Dock har jag ingen plats att sy nu då vi gör om litens rum.
  • Kavat
    Lexis skrev 2011-02-15 11:39:53 följande:
    jag hoppas E vaknar snart så jag har något att göra! Att byta en bajsblöja vore till o me kul nu haha!
    Skojar du??!
  • Kavat

Om någon ser en ny Meandi grå moln-handduk (eller annan färg än cerise/rosa och blå) så kan ni väl HOJTA högt!!!! Pliiiiis!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11