Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

passau skrev 2010-10-12 13:38:06 följande:
    Här är det mobbing på hög nivå... Alla utom jag är på nya kontoret dom har inte ens sagt att jag ska komma å kolla... Alla andra blev bjudna på pizza, ingen bände d när jag gick på lunch...
    Fy vad taskigt!
  • Fröken Småland

Passau: Viktigt i såna här sammanhang är att dokumentera vad som hänt. Skriv upp datum och händelser och redogör så detaljerat som du kan för vad som blivit sagt. Annars blir det lätt avfärdat men har man dokumenterat många små händelser så är det lättare för ett ombud att driva en sak.

• Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2010-10-12 18:00:45 följande:
    Frk S- Inge paket idag?
    Gråter

Eller jo, fem andra men inget från Tanten
  • Fröken Småland
    passau skrev 2010-10-12 21:25:43 följande:
    Nej men om jag inte är kvar pga mobbingen så får jag inte jobba för någon konkurrent på 3 år hur. Ska man försörja sig då? Ica kanske med Högskoleverket utb? Synd att jobba med det...
    Ouch! Jag missuppfattade... Är du säker på att det står så i kontraktet? Om du inte har det hemma så be att få en kopia. Och kolla upp vilka följderna kan bli om du bryter mot kontraktet. I de flesta fall när man går till konkurrent så brukar man ju omgående bli befriad från sina arbetsuppgifter men hur gör man när man redan slutat? Stämning, finns det i Sverige? Obestämd
  • Fröken Småland
    passau skrev 2010-10-13 07:41:03 följande:
    Jag skriver anbud och är ett skriver är det passé liksom... Men d står i mammas kontrakt Att ingen i familjen får gp till konkurrent...I mitt anställningsavtal står d inget sånt...
    Prata med facket! Om det inte står i ditt avtal så har jag svårt att se hur det skulle kunna gälla dig. Däremot kanske din mamma förlorar sin ettåriga lön om du eller din bror går till konkurrent.
  • Fröken Småland

Eller ännu hellre; prata med en jurist. Din mamma måste haft en jurist inkopplad i samband med bolagsöverlåtelsen, kolla med honom/henne.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11