Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

passau skrev 2010-09-24 15:01:28 följande:
    jupp, käken låser sig till och från när jag inte mår bra = biter extra hårt...

vart på gyn-akuten, fick tjata till mig en tid,
    sen fick jag åka till mamma med barnen å tok köra till 3mil Gyn...
    väl där så klämmer han å kollar UL, och inser att han inte hittar spiralen :-O
    och höjt crp, så doxyferm 10dgr och ny tid till gyn om en månad för att leta lite...
    OM jag inte är fortsatt dålig på måndag för då ska dom väl gräva då...
    Ouch! Hoppas de hittar smitaren! *kramar*

Jag har en vän som fick problem av samma orsak, hennes hade vandrat iväg och satt fast i bukväggen. Fattar inte hur det kan hända riktigt men jag håller tummar och tår för att de hittar och får ut skiten utan större ingrepp!
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Min overallköpare ångrade sig igen och beslutade sig för att behålla overallen ändå. Eftersom den trots allt var tokfin och för att hennes man ansåg att det inte var värt besväret att hitta något annat med mer ull som kanske istället inte skulle vara lika fin och välhållen. Jag gillar hennes man!

På tal om man så väntar jag på att min ska komma hem, han har lovat laga middag ikväll. *najs* Han hade också fått nys om något trevligt ställe i Leksand så vem vet, kanske blir det Dalarna till brölloppsdagen.

Efter middagen drar maken och storbus till båten, de ska ha ensamhelg och jag blir själv med smågrabbarna. Vi ska ha mys och övernattning i vårt sovrum. Imorrn ska vi göra trolldeg och torka figurer som de får måla sen, typ pepparkaksformsfigurer som målas och dekoreras och hängs upp i band inför julpynt osv.

Nu ska jag vila i soffan en stund medan nöffe sover. Det gäller att passa på!

• Asereht
    passau skrev 2010-09-24 16:12:34 följande:
    med tanke på jul, dina byxor ligger fint här på skrivbordet, hittade inte din adress igen så inboxa den gärna så ska jag försöka skicka i helgen!
    Skickar över adress sen.
  • Asereht
    zasata skrev 2010-09-24 18:54:37 följande:
    Snabbt svar...
    ja eller nej??
    www.blocket.se/halland/Phil___Ted_syskonvagn_...
    Ja säger ja. Jag har ju haft E3, sporten hade inte ens kommit då jag hade min första. Det funkar utan fällbar syskonsits också. Annars kan man köpa till klädsel till sportens syskonsits som passar E3:ans. Jag vet,har haft så.

Hade den funnits i närheten här hade jag kunnat tänka mig att köpa den.
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2010-09-25 07:19:32 följande:
    Här är det morgon. Liten T bajsade på pottan och är nu "En stor tjej, jag behöver ingen blöja" så detta går som tåget. Igår efter dagis åkte vi ner till centrum och handlade tjosoj för stora tjejer - utan blöja
    Annars är det lite snorigt så nu kommer nog denna nedrans höstförkylning och fångar oss....
    Idag så kommer min kusin från malmö, så det blir lite loppis nu på morgonen och sedan ska vi alla barn,barnbarn,barnbarnsbarn och barnbarnsbarnbarn fira världens bästa 85åring (min farmor!) på resturang. Härligt, sist vi träffades alla var när farmor fyllde 80 så det är ju några år sedan. och några barnbarnbarn och barnbarnsbarnbar sedan . Innan det ska vi till K mammas grav och tända ljus, idag är det 10år sedan hon gick bort...
    Låter som en heldag.
    Tant Pruselius skrev 2010-09-25 07:56:17 följande:
    Asse och Frk S - Ni gillar randigt ju www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    Jag gillar den klädseln men jag har ingen vagn till den så det får vara.
    zasata skrev 2010-09-25 09:50:30 följande:
    Jag behöver med vinterhjul.. men kostar dom typ inte 800 nya?
    950 kr har jag för mig...men jag kan ha fel.
    Nifelheim skrev 2010-09-25 07:57:57 följande:
    www.blocket.se/sodermanland/Bugaboo_Cameleon_...
    Du blev väl förstås av med det rosa topsetet?
  • Asereht

Jag måste klippa luggen, det är katastrofläge och jag hatar verkligen hår i ansiktet/ögonen. Jag borde inte ha långt hår. Jag fäller som f*n och jag hatar att ha håret hängande i ansiktet som sagt. Funderar starkt på att klippa av men som vanligt vet jag inte hur. Är lite trött på den uppklipta boben jag kört med ett tag nu. Fast folk säger att jag passar i frisyren. Jag skulle vilja hitta en kul kort rufsig frissa som inte kräver salongskunskaper för att få till på morgonen.

• Asereht

Jag håller på att kolla frakt med DHL och Schenker, det går inte att skicka ett paket som är 90x40x10 eller? Är det någon som har lite koll?

Fattar ingenting. Går det bara att skicka deras förutbestämda kartongstorlekar? För då har jag inget annat alternativ än posten. Som ni förstår har jag aldrig använt varken Shenker eller DHL då jag skickat.

• Asereht

Jag har klippt luggen och färgat håret. Det blev....sådär. Luggen blev helt ok, har varit med om värre men färgen...ibland misslyckas man! Tog ett par kort för att visa den konstiga färgen men på kort ser det ju ut ungefär som innan. Men jag ser skillnaden, det är liksom en rödbrun konstig färg som inte ser naturlig ut. Drömmer

Ja, ja ni kan ju titta på korten (mitt galleri) om ni hinner innan jag får panik och tar bort dem.

• Asereht

Angående färgen så är den svår att se på korten, det som märks är ju att det grå inte är lika framträdande. Men om jag står i ljuset så har håret en skum rödton. *s*

Angående paketkalender så hade min mor sådan åt mig och syrran när vi var små. Hemgjord sådan med köpta småsaker. Vi fick pennor, sudd, hårsnoddar, hårspännen osv. Små men bra saker. När min stora tjej var liten återanvände jag min gamla men allvarligt, det är ett jäkla planerande. Med grabbsen bestämde jag mig för att inte ha sånt. De har julstrumpr som vi sätter upp kvällen innan julafton och i dem får de en morgonklapp. Själva julklappsutdelningen har vi oftast fram emot sen eftermiddag eller tidig kväll lite beroende på vart vi befinner oss någonstans. Man får ju ta sedan dit man kommer.

• Asereht

Nä nu ska jag gå och lägga mig och mina smågrisar. Jag är ensam med mellan, mini och nöffe sedan igår. Maken och storbus drog iväg med båten. De har lite egentid tillsammans (+ krullis ) medan vi är hemma och roar oss själva. Jag har just kollat på Tracys hämd. Kul med lite 80-talsnostalgi. Dessutom gillar jag den trots att det är äkta tantlitteratur. Jag är lite småkär i Tom Berenger . *s*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11