Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-09-27 10:06:14 följande:
    Jag dööör! Hjärta
    Eller huuuur! Hjärta
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-27 14:01:43 följande:
    Sarah: Ska du inte testa LCHF först? Det är ju ett stort ingrepp med GBP.. Du gör ju såklart som du vill, men ge det en chans på en månad eller två bara. Sen kan du göra op. om det inte funkar.. Bara en tanke. Jag är så glad att det funkar för mig och vill dela med mig av glädjen.

Förstår dina tankar om barn! Jag skulle tycka det var jobbigt med själva känslan att man inte KAN få fler, men samtidigt går det ju att göra IVF om det värsta händer och man verkligen ångrar sig. Dyrt, men en utväg. Själv kanske jag alltid kommer att ha kvar känslan att jag vill ha "en till.." men förhoppningsvis ger det sig med åren och när barnbarnen trillar in.

Här hoppas jag att jag ska lyckas sälja min bil så jag får ihop pengar till alla räkningar och saker som rasar in över en. Wish me luck!
    Jag försöker peppa mig själv att försöka men jag känner mig lite oroad inför att skippa bröd, potatis och frukt. Tre saker som är viktiga för mig. Om man inte får äta socker hur klarar man sig då utan frukt? *gaaaah* Samma sak med rotfrukter, för visst var det ovan jord = ok och under jord icke ok?

Äta mat till frukost pallar jag inte, jag är ingen frukostmänniska därav rädslan för att skippa mina grova frukostmackor. Sen är det ju det här med fet mat och gallbesvär.

Håller tummarna för såld bil. Här funderar vi på att sälja båten och skaffa något mindre i båtväg och något nyare i samma stil bilmässigt. Det blir inte så mkt båt med bebis och ärligt talat så tycker jag det är jobbigt med barn under tre på båt. Man kan inte koppla av en sekund och då kan jag inter riktigt kalla det semester.
    Försöker sälja in idén -liten segelbåt-, maken vill ju segla så då kan ju han och grabbsen göra det. Så får jag semester här hemma.
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-27 14:22:59 följande:
    Ase: Jag trodde att jag skulle sakna både frukt och godsaker, men icke. Bröd och pannkakor kan man göra alternativ som smakar nästan riktigt och det är fullgott alternativ till frukosten för mig. Om man vill kan man ju ta en skål turkisk yoghurt eller creme fraiche med lite hallon till frukost istället. Eller keso och tomat, eller vad man nu vill ha. Själv tycker jag att kokta ägg med en rejäl klick Bregott på är riktigt gott. Man får hitta alternativ som passar en själv helt enkelt. Det är ju värt det med tanke på hur mycket bättre jag mår, framförallt i kroppen (magen, lederna och huvudet.) Vi har gallbesvär i släkten (mamma och syrran bl.a) men än har jag inte märkt av det. Iom att man äter så mycket fett hela tiden så sköljs gallvägarna igenom konstant och det sägs minska risken för gallsten.
    Det är nog mest gallan jag är orlolig för eftersom sjukvården varnar för fet mat och ägg. Två av de vanligaste orsakerna till anfall enligt läkaren. Men om man inte testar så vet man ju inte hur det blir heller. Får väl ta tag i det hela och försöka, men hur gör man för att inte av ren vara fixa sig en macka till frukost liksom. *s*

Får ta och väga mig så jag har något att utgå ifrån och så får jag börja utesluta en sak i taget tror jag annars kommar jag få panik. Tex bröd första veckan, potatis andra osv. Försiktig avvänjning. Majs tror jag inte jag tänker avstå ifrån då majskolv med mkt smör är en av de bästa saker jag vet. Man kan ju inte ta bort allt man verkligen gillar, gör man det är det större risk att man misslyckas (iaf jag). Sen med tiden hittar man väl nya favoriter (hoppas jag).

Det får bli youghurt eller keso till frukost, alternativt ägg då. För blir det för matigt så mår jag bara illa. Maken skulle dock älska om jag började pyssla till bacon, ägg och liknande till frukost. *s* Det är konstigt att det inte är han som har övervikten här om vi jömför hur vi äter. Men det kanske beror på sockerbiten eftersom jag både äter mer bröd och mer socker än vad han gör. Han är däremot en riktig chipsfreak och älskar feta tillbehör, såser osv. Sen har ju jag rejäla anlag också, han har en mor som får jobba hårt på att inte väga för lite. Jag hade en far som led av grav övervikt. Obestämd
  • Asereht
    Nemia noj skrev 2010-09-27 14:22:54 följande:
    Fi fan va less jag blir på vårt dagis, så många gånger som vi har tjatat om att lill grodan ska vara mjölkfri, alltså inte bara laktosfri. Och idag av en slump fick vi veta att dom kört enbart laktosfritt i över ett år, trots läkarintyg och tjat.. Inte konstigt att lill tjejen vart så dålig som hon vart.... Gråter Får dom ens göra sådana misstag, när vi lämnat läkarintyg och tjata så ofta om de?? Och tillo råga på allt deras jävla gnäll om att Grodan inte hinner på toa för hon e så lös, och att vi borde kolla upp henne för de. Men HALLÅ.... Skrikandes
    Idioter!
  • Asereht

Nöffe premiäråker froggen med sittdel. Ute och shoppar som synes, han är ungefär lika road som sin far av butiken ifråga. Maken stor brevid och kollade youtubeklipp medan jag kollade in fleecebeståndet.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpmvmfsr.jpg

Det hällregnade därav regnskyddet, orkade inte dra av och på det för varje affär. Skäms

• Asereht
    Kavat skrev 2010-09-27 15:46:23 följande:

Nöffe är så söt! Ser alltid så glad ut.
    *gillar bumperbarskyddet också*
    *ha ha* Fast på just den där bilden ser han rätt trumpen ut.

Man blir glad av skyddet, lite färg piggar definitvt upp.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-28 07:16:12 följande:
    Oooh nu har jag ett projekt på gång med söta mamma på vift; en Beesuffla i denim Kyss. Vad tycker ni om insida? Jag tänker spontant Axéns moln i grått då jag är så väldans svag för just molnen. Kriterium nr ett är att den skall vara väldigt lättmatchad så att man kan ha en galen dyna eller åkpåse i. Kanske skulle klä även insidan med denim? Andra förslag?
    Jag gillar ju avvikande enfärgat dä eller ett mönster med mycket färger för då har man mkt matchningsmöjligheter trots att utsidan är diskret.. Grå moln tycker jag känns lite trist men det är ju lättmatchat. Vad är det för färg på denimen)?

Jag skulle vilja sy flera olika denimsuffletter och sy nytt innertyg i min frogdenim då insidan är lite "solflammig". Funderade på textilfärg men är rädd att man ska gå igenom och förstöra denimen.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-28 07:41:18 följande:
    Jupp, grå moln är lite trist men väldigt enkelt och lättmatchat. Jag har denim i mörk blå och gråsvart. Skall använda den blå har jag tänkt. Å ena sidan vill jag tvätta denimen före sömnad så att den har krymt och inte färgar men å andra sidan så blir den rejält mycket fulare efter tvätt. Gaaah!

Tror inte heller att det är en bra idé att färga fodret på din suffla, denim blir garanterat fläckig och ful
    Synd att innertyget blivit så ojämnt blekt. Annars hade det inte stört på samma sätt. Själva denimen är ju snyggt blekv, denim blir ju det (tycker jag iaf) medan mörkblått bomullstyg inte blir det. Speciellt inte quiltat sådant. Det dumma är att det är svårt att sy nytt innertyg på det gamla och få det snyggt. Helst skulle man ju sprätta suffletten och sy så att det blir rätt men då riskerar man ju att förstöra hela skiten. Får klura på det där en stund känner jag.
  • Asereht

Jag håller på att packa upp kläder i strl 74/80. Jösses vad mycket grejor. Till min stora glädje så ser jag att en del jag trodde jag sålt fanns kvar tex den fina musse manchesterjackan från po.p.

Däremot har vi alldeles för mycket kläder, alldeles för mycket! Ska nog bara ta sånt som är rena 74:or till en början och skippa allt kortärmat tex. Det får ju inte plats i lådorna annars. Sen måste jag göra plats någonstans för nöffes ytterkläder. Det är rätt mkt av den varan med.

Mycket är dagens ord. Det är mycket som ska plockas undan och göras av med också. Jag börjar ruttna lite på kläder. Det blir till att skicka till Erikshjälpen eller liknande. Iaf sånt som är otraderavänligt alltså inte po.p, katvig, molo eller liknande.

• Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-28 12:02:52 följande:
    Haha, samma sak här fast i 80. MASSOR var ordet.. *mental notering att rensa*

Nån av er stickkunniga.. Skulle någon vilja vara gullig och sticka ett par Vemund-vantar? De vanliga går ju inte att ha, så nu har jag en tjock strumpa på hans vänsterhand och en vanlig vante på höger, men det ser ju lite fånigt ut. Skulle åtminstone vilja att de matchar.
    Vill du ha fingerlösa vantar eller tumvantar?  Babyvantar dvs utan tumme kan jag snabbt slänga ihop om du vill ha. Jag har mer av mössgarnet och liknande garn i svart, rött och grönt. Sen har jag ju massa andra garner men just det är så mjukt och gosigt.   Det är bara att lämna önskemål.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11