Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Ase - inom snar framtid hoppas jag att jag blir ägare till en bugga och då önskar jag ju göra affärer med dig (världens finaste bumperskydd) Här värkar det nästan vara + grader för det droppar från taket. Nu upp och äta frukost

• Tant Pruselius

idag får vi middagsgäster.... tänkte bjuda på fetaostfyllda färsbiffar med tomatsalsa, vitlök/örtsås, vitlöksfrästa champinjoner... frågan är sedan om jag ska servera en cous-coussallad till. Med cous-cous (nähe ?! ) persilja, majs, rödlök, coctailtomater och fetaost eller om jag ska köra på plain ris???

• Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-06 16:23:04 följande:
    Det låter som att det blir tillräckligt med smaker ändå, så jag hade nog faktiskt kört naturellt ris bara! Kul med gäster.
    jooo.... bara det att jag blev så sjukligt sugen på cous-cous
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-01-06 16:28:36 följande:
    Naturell couscous då?
    jaaa med lite smör i bara yjumi!!!
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-06 16:28:44 följande:
    Haha, är du gravid eller? Jag föredrar ris, couscous kan bli så torra.
    Hur menar du haha... men med lite smör/olja och grönsaksbuljongkokt så blir dem mums
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-01-06 16:28:36 följande:
    Naturell couscous då?
    men andra ogravida kanske tycker det är trist? och då föredrar ris....
    får höra med sambon vad han föredrar...
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-01-06 16:37:31 följande:
    Jag är ingen rismänniska äter hellre couscous eller bulgur. Helst ska det kokas med olivolja i vattnet och bara tills vattnet nästan kokat bort sen pressar man i lite citron och låter det stå och dra under lock en 5-10 min innan servering. Jag tycker det är skitgott.
    Det får det bli!!!*dregglar*
  • Tant Pruselius

Nif - jag har tjatat på fröken att hon skulle släppa sin bee till mig men hon är envis och hänger kvar vid den

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11