Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius
    Princepesa skrev 2011-01-01 19:46:58 följande:
    Oj, vad ni skriver! Tack för välkomnandet!!!

Jag har förresten också en bugga, eller två Skäms .....
    Två frog som ska flytta... var tvungen att äga en för att prova, men jag blev inte förälskad.
    Har även provat Bee+, men den flyttade i höstas.

Ja, jag är inte lätt att tillfredställa. Jag tror att vi har hunnit med 29 vagnar.
    Nu letar jag efter den perfekta syskonvagnen då storasyster kommer att vara 23 månader när bäbisen kommer. Vi bor på landet och det tar ca 30 min i rask takt till dagis. 1/3 av året är vår 1 km långa privata väg som en leråker, just nu är det inte ens lönt att tänka på att köra vagn där. Den vagn som fungerat bäst här är faktiskt emmaljungas nitro city kopletterad med ett gammalt cross-chassi. Vet inte hur upphetsad jag blir av Twin nitro.... Har en UJ duo, men tycker liggdelen är så liten och gillar inte att bebisen måste vara framåtvänd så tidigt. Vilka I-landsproblem!!!!!

Funderar på att försöka byta buggorna mot en twin nitro eller UJ duo mot en twin nitro....
    Bodde nog för länge i Danmark för jag gillar de här enorma liggvagnarna som de har tills barnen är 3 år.....

Suck! Ja, jag vet att jag inte är klok. Härom natten kunde jag inte somna eftersom jag inte har hittat den optimala vagnen som uppfyller alla mina krav. Jag vill känna det där suget i magen när jag ser/tänker på vagnen... Snygg, ska gå att använda här hemma samtidigt som den ska vara lätt att köra, lätta att stoppa in och ta ut ur bilen och jag vill samtidigt att den fungerar inne i stan.....
    Några tips....... 
    hmmmm..... vad har du för grodor?
  • Tant Pruselius

Lindajo - jag har bara haft en Bee och det räknas ju knappt, men om allt går bra så får jag testa en om ca 2 månader . Vi håller tummar o tår för att våra "trådbebbar" hänger kvar.... Idag blir det Ikea och kanske kanske en "ny" vagn

• Tant Pruselius

Nu är jag åter ägare till en bee plusare denna gång... Ase - ja jag har spanat lite på den där grodan men tycker det är lite estetiskt tråkigt m handtaget Ja okej inte riktigt två månader, snarare 2 och en halv - 12/3 (min födelsedag) är det sagt

• Tant Pruselius

Jag är ju fl-ledig så jag kan ju oandrasidan ska jag ju ha m min chafför... Annars tar vi ju oss inte långt

• Tant Pruselius

Var det den 15e april? Det beror lite på när bebben här kikar ut... Och med mannens jobb, om han kan få ledigt... Finns det nått scandic hotell i närheten där så kan vi alltid tigga gratisnätter av min far

• Tant Pruselius

Fysjutton Nif- det är så förjordat jobbigt när dem inte vill gå det spär liksom på det änmer Hurrenini hur var det nu, det går inte att byta sittdelstyg på frog?

• Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-01-02 21:04:27 följande:
    Klart det går att byta på frogen Antingen till ett annat frog-tyg eller till Cam-tyg
    jaha... fick för mig man var tvungen att byta en massa joxdå? (så som ram och suflettbågar) men jag kan alltså bara träöver ett sittdelstyg till camen?.....hmmm...
    ska jag sattsa på en frog då kanske, framför camen just för att slippa glidande chassi eller är det en nödig noja???
    Nifelheim skrev 2011-01-02 21:05:25 följande:
    Eller nej. Nu kanske jag luras. Menar du bastyget till sittdelen så går det att byta. Menar du sittdelstopp så har frogen inget, men om du har Cam-bas på så kan man ha camsittdelstoppen också.
    ehe....now you lost me....tänk på att jag är ny med detta med bugga. Jag undrar alltså om jag kan byta klädsel på frogen eller om jag köper en röd så förblir den röd.... hajjat att man kan byta suffla men då kräfs nya fästen???
    Nifelheim skrev 2011-01-02 21:06:13 följande:
    Fortsätter tjata eftersom jag tydligen inte kan svara klart i ett inlägg Ja det är skitjobbigt, men nu har jag bestämt mig att han får gå fram till efter lunch i morgon i alla fall.
    hoppas att det funkar bra, och det kan ju vara smart med kortare dagar som inväning lite....
    Asereht skrev 2011-01-02 21:14:01 följande:
    Jag har rött camtopset på min frogdenimbas just nu. Funkar utmärkt. Sitter väldigt bra.

Man kan ha CAM sittdelsbaser och topset på Frog. Men för att ha camsuffletterna bör man skaffa ett par camsufflettfästen för att den ska sitta snyggt.

Skillnaden mellan CAM och Frog är att Frogen är ca 5 cm längre i ryggen, ej har höj/säljbart styre, ej har ställbar fjädring på framhjulen och ej har punkteringsfria bakhjul.

Cammens hjul passar på frogchassit. Till och med cammens ram passar på frogchassit.
    kan du fotta och visa vad du menar med sittdelstyg och baser och...jaaa...*yr* och du... jag trodde frogen var kortare än camen, det är ju därför jag trode camen va den för mig eftersom den var lite längre....
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-01-02 21:43:43 följande:
    Fenor är tydligen mer lämpligt än grejor som jag skrev...sabla fån!
    Kavat skrev 2011-01-02 21:48:19 följande:
    Skickar en liten hälsning från Lokatt också, jag var tvungen att kolla så hon var ok. Hon hann inte med oss helt enkelt... Obestämd
    vilken typ! bra att du kolla henne hälsa att hon är saknad. Avslöjade hon nått om hon tagit lappen?
    vet katta om att korren o lindajo väntar smått och gott?
    zasata skrev 2011-01-02 21:48:53 följande:
    ååå me ndet finns ju överallt har han mkt makt eller är det något speciellt hotell?

här kan man med sova, OM man inte blir magsjuk..
    *asg* makt o makt han är resande säljar chef så han har en nedrans massa gratisnätter på scandic's
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11