Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-06-17 17:52:41 följande:
    Nyss...
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
    Meeeeh!
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland: Jo, jag vet ju att den du köpte är en dig. systemkamera, det är en sån jag spanat in ett tag, men om det finns andra likvärdiga (till bra pris) så är det ju kul att höra för- och nackdelar med dem allihop. Säg till om du upptäcker fler irriterande saker, men just att behöva titta i fönstret kanske man kan leva med. Vad är automatprogram förresten? Äpple (blåbär!) Och du, hur känns den i handen (kameran alltså)? Är den tung eller osmidig på något vis? Eller kanske t.o.m. för liten? Vill veta ALLT!!

Kavat: Du hade ju jättefina gardiner i köker när vi var där! Har du bytt ut dem alltså? Ta det lugnt och vila så att inte bebben får för sig att komma före den 28:e juli nu. Jag minns också att förvärkarna blev värre för varje barn, men ändå gick jag över 2 dagar med Vendel och 8 med Vemund. Å andra sidan kom ju Saga 4 veckor för tidigt så i slutändan har det nog jämnat ut sig.

När jag ammat klart ska jag skrämma iväg mina tuttar också. Förstår inte de som opererar sig för att få större tuttar och jag förstår verkligen inte de som påstår att någon med C-kupa har stora boobs. Isåfall är ju mina enooorma med 80E.. Hmm, det kanske de är förresten. *brister i självinsikt*
  • Ekorrfamiljen

Jo, jag vill ja en digital systemkamera för att jag fått för mig att de är liiite bättre än min vanliga digitalkamera (som för all del är tillräckligt bra för vardagsfoto!) När jag bodde med ungarnas pappa köpte vi en analog systemkamera som jag älskade, men den behöll han när vi separerade - ironiskt nog eftersom han är den som aldrig fotograferade varken barnen eller annat. Jag inbillar mig att en digital systemkamera har en annan känsla för bilden.. *svamlar*

Tack för tipset om R&R! Ska in och kolla där sen då.

• Ekorrfamiljen
    passau skrev 2010-06-17 21:09:03 följande:
    eftersom auktionen är avslutad för längesen vågar jag länka
    www.tradera.com/Bugaboo-med-manga-tillbehor--...

hon skriver inget om att liggdelen lutar och dom klagade som F*n på detta... i många sura mail...
    inte heller att sittdelsöverdraget inte sitter under sitsen... jag kan ju säga fler saker som inte var bra
    Jaha, var det deeeen! Ja, då förstår jag ju att de säljer, de var ju riktigt gnälliga.

Klämde på en Cam häromdagen.. De känns ganska rackliga tycker jag, ska de vara så?
  • Ekorrfamiljen

*sugen på tårta helt plötsligt*

Mmm, vad gott det lät Fröken Småland! Ja, visst borde du kunna använda vaniljsåspulver, det är väl typ som marsán, eller hur menar du? Det hade alltid min fostermamma i sina tårtor. *minns*

Blev av någon märklig anledning sugen på glass också.. Drömmer Jag tror att det blir lite glass till mellis när jag hämtat Vendel idag.

• Ekorrfamiljen

Du får väl börja med pulvret och spä med vatten (eller mjölk?) till lagom konsistens. *fuskkocken har talat*

Jag bodde i familjehem från att jag var 13 tills jag flyttade ihop med stora ungarnas pappa när jag var 18.

• Ekorrfamiljen

*surar* Jag fick ett fint litet brev från Intrum Justitia idag. Ett krav från hyresbolaget på 180:- som med extraavgifter istället var 230:- Jag förstod ingenting! Jag betalar alltid hyran i tid och något annat har jag inte förstört eller beställt av dem. Gick då in och kollade mina banktransaktioner och det visade sig att jag vänt på två siffror och därmed betalat för lite i hyra.. Men alltså, jag betalar ALLTID i tid och har inte misskött mig på något vis, är det då juste att skicka ärendet till inkasso utan att ens kontakta mig för att fråga vad jag menar med att betala för lite EN gång..? Eller jag fattar att de inte har tid och lust att ringa hyresgäster som försöker snika undan, men ändååå.. *fortfarande sur, nä förresten, arg*

• Ekorrfamiljen
    Lindadjo: Där såg najjs ut, hälsar gärna på, men slipper helst mössen. Levande är de okej, men döda, nej tack!

Lokatt: Vilken modell på kamera? Fröken Småland köpte väl en Canon .. hmm, EOS1000 eller vad heter den? Erbjudande på både Elgiganten och Expert just nu. *vill ha*

Pruseluskan: Neeej! Inte har jag en Bee inte! Jag bara passade på att jämföra när jag var inne i en barnbutik i Fjollträsk. Den var låååg, så jag skulle nog inte fixa det för min rygg, men det känns ju rätt tryggt att ha barnen långt ner när de blir mer rörliga.
  • Ekorrfamiljen
    passau: Tack!

Lindadjo: Men iuuuh, jag hatar skelett ungefär lika mycket som zasata hatar .. ja, ni vet! Kräks

Frk S: Vilka fina tårtor, ungar, mamma och bilder öht! Jag gissar btw på en Teutonia Fun.

Vi var o kollade hus igår. Helt fel läge och fel allting, men det var sååå fint. Vendel var en katastrof, så nästa husvisning skaffar vi barnvakt. Han måste ha någon diagnos, annars vet jag inte. Han var på nästan allt i hela det fina designade hemmet och när vi gick runt på utsidan såg jag att han hade plockat upp stenar från någon dekoration och tänkte slänga dem i deras regnvattentunna. Jag sa nej. Då svarade han att han måste. NEJ sa jag. JOOO, jag MÅÅÅSTE skrek han, NEEEJ röt jag och gick fram till honom och då tänkte han slänga i dem i alla fall. I sista sekund hejdade han sig men jag såg att det ryckte i hela honom av längtan att få slänga i stenarna.. Bristande impulskontroll??

Nä, gnällig bebis som behöver sova.. Får återkomma.
  • Ekorrfamiljen

Säger ni det? Ja, kanske är han helt normal ändå.. Mina två stora var ju inte ens i närheten, även om Saga var riktigt envis och tjurskallig (men snäll och go' ändå) som barn.

När vi hejdade hans framfart igår sprang han efter oss och slog oss tills vi tröttnade båda två. Till slut fick han sitta fastspänd i bilen (i skuggan och med en vattenflaska och några av kexen vi tagit med i utflyktskorgen.) Först skrek han och grät en lång stund, men sedan lugnade han ner sig och var nöjd med att få något kex till. Jag vet inte vad de som hade huset tänkte om oss när vi till slut satte fast vårt barn i bilen, men de sa inget iaf. Drömmer

Väl hemma var han snäll och gullig en lång stund tills han blev arg när jag sa att han inte fick skjuta pilbåge inomhus och slå oss med tillhyggen. Då skrek han att han skulle döda mig (!) och jag lackade ur så han åkte in på rummet. När han lugnat sig var han snäll igen, men jag får krupp på alla dessa konflikter, vaaarje dag. Thank god för dagis!! Han har iofs slagits med personalen där också (när de sa att han absolut inte fick stoppa pinnar i brevlådan - två sekunder senare låg en pinne i brevlådan, de sa till och han slog! ) Gaaah, måtte inte Vemund bli lika trotsig för då lägger jag in mig på psyket självmant.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11