Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2010-07-18 21:22:50 följande:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=904...

lite för mkt färg va?
    Nää, fiiin!
    Pruseluskan skrev 2010-07-18 21:46:27 följande:
    oooo, spännande är det på g som på jäsning eller i setta deg fas?
    *garvar* Du är ju för rolig med dina uttryck!

Vemund har hållit mig vaken sen halv 7 efter att ha väckt mig ett par tre gånger sedan han somnade vid 1.. *suck* Vart tog min lilla söta sova-hela-natten-bebis vägen? Obestämd
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen
    Angel: Ingefärskarameller? Saltlakrits? Mint.. Något annat som hjälper dig mot åksjukan, eller är det C som blir sjuk? Knäckebröd sägs hjälpa men vad är det för allergi hon har nu igen? Kanske inte så bra om du sitter där och smaskar..

Shit, måste rusa iväg till dagis och hämta Vendel. C ya!
  • Ekorrfamiljen
    Kavat: Vad kul med pyssel till barnen, mindre kul med biltrassel!

Här ser ut som ett bombnedslag och jag orkar inte bry mig. Vagnar överallt och kläder som ska säljas, kläder som ska sorteras, kläder som ska märkas inför dagisstarten igen.. orka!! Dessutom är syrran med familj på besök.

Fröken Småland; När kommer ni att vara hemma igen? *ser lurig ut* Nej, vi ska inte över..

Stackars Vemund sitter i bara blöja och pimplar vatten ur flaska, inte ens mina tuttar räcker till nu. Jag dricker som en kamel men känner mig ändå uttorkad. Var på sta'n idag med syrran och hennes familj + Vemund och jag höll på att krevera i värmen. Nu sitter alla nere i källaren (enda svala stället i huset) och ser film. Det är bara maken, jag och Vemund som är uppe i hettan. *phuuu* Snart mat.
  • Ekorrfamiljen
    Sarah: Erik Lindorms "Lyckans minut" är vacker som både dikt och visa. "Är det sant att jag håller ett barn i min famn, och ser mig själv i dess blick? Att fjärdarna gnistra och jorden är varm och himmelen utan en prick.."
  • Ekorrfamiljen

Vemund fick smaka brorsans tortellini igår = magknip och gnällig bebis. Lutar mer och mer åt att det är gluten ändå. Vi ska höra med bvc om vi bara ska utesluta det eller om man kan ta prover först, vad säger ni allergiföräldrar? Själva äter vi inget gluten alls nu så det skulle inte vara problem att laga glutenfri mat till honom heller.

Kajsa: Jag tror en kille den 28:e och då var det väl Erik (med k tycker jag är finast, ser mer gammaldags ut) som gällde? Själv gillar jag lite udda namn som Arvid, Vide, Joar, Vigor etc. Gamla namn som Sigvard, Alvar, Vilgot osv kan väl vara gulliga med till dina barns namn.

• Ekorrfamiljen

Pust! *städar i hela hallen och lite på kontoret* Alla som känner oss vet att det behövs. Vi har ju släpat fram saker i omgångar för att sälja, sortera ut, namna, slänga etc etc. Nu blev det en pryl för mycket så nu är det storstädning som gäller. Vi börjar med hallen och sen får vi se hur mycket vi hinner varje dag.

Imorgon blir det BUP med Vendel och förhoppningsvis en tur ut till stugan för några slappa dagar. Nackdelen där är alla äckliga kryp (Vendels myggallergi) och att vi inte kan ha tygisar på Vemund. Å andra sidan vore det rätt skönt att lämna civilisationen ett par dagar.

Lokatt: Har du kvar Po.p-overallen som du fick "hyra" av mig förra vintern? Vill väldigt gärna ha den till Vemund.

Nä, får ta lite nya tag och rensa vidare i röran.

• Ekorrfamiljen

Om magen är rund och man kan ställa ett glas vatten på den och den står kvar är det en tjej. Om magen sluttar så att det inte går att ha något på den är det en kille!! *vet*

• Ekorrfamiljen
    Angel Gbg skrev 2010-07-26 21:28:23 följande:

Hmm om Korren har rätt så är C fel... sen att jag var stooooooooor framåt och inte en millimeter åt sidorna det är tjej eligt skrock?

Nä.. det betyder kille. Om man ser det bakifrån är det en tjej.
  • Ekorrfamiljen

Här är man gräsänka efter att maken tagit med sig Vendel upp till stugan för lite far-o-son (farozon?) tid tillsammans. Vemund ligger och leker snällt på golvet, men snart ska han och jag ta oss ner till tevesoffan och se nåt som tilltalar mig, nu när jag äntligen får bestämma över fjärrkontrollen. Förhoppningsvis somnar Vemund där så han ska få torr blöja och pyjamas nu innan vi går ner.

Vi var förresten på BUP med Vendel idag. De misstänker ADHD, så nästa vecka ska vi dit och träffa en läkare och få lite tips på hur vi kan bemöta värsta trotset och utbrotten.

Nä, nu säger Vemund ifrån. Ha det gott allihop.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11