Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Vi har haft fullt upp med besök av Kavat med familj Hjärta fix ute i stugan, makens pluggande och så att vara ute och lapa sol för att få åtminstone en ton åt det rosa hållet innan hösten kommer.. Solig Det gäller mig då.. Maken är redan knallbrun och Vendel är nog på väg, trots massor av solkräm.

Vendel har fått massor av myggbett och ser nu ut som om han gått en match mot Ingo eller nå't. Ena ögat är halvt igensvullet (samma som förra gången) och ryggen är fylld av vätskande bölder.. Han får vara hemma från dagis idag..

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Jahaja.. En halvtimme i telefon och en timme på först akuten och sedan barnmottagningen. Nu har Vendel i alla fall fått recept på Aerius och Betapred att ha hemma inför nästa myggattack. Han fick en dos av vardera redan nere på barnmottagningen så nu börjar värsta svullnaden kring ögat lägga sig något iaf. Så här såg det ut först i morse, under dagen blev det ännu värre, rödare och mer vätskefyllt, så han kunde inte ens öppna ögat stackarn..

• Ekorrfamiljen

Snyft! Såg en fin BT Jogger tvillingvagn på blocket igår och frågade om den fanns kvar. Det gjorde den och jag satte igång operation övertalning för att få maken att gå med på att hämta hem den. Senare fick jag ett meddelande att den var såld. Jag kände igår när vi gick långpromenad (2,5 timme) att det skulle vara skönt med en tvillingvagn.. Eller hur? Man måste ju ha det.. (Säg ja!)

Hmm.. Nemia, du råkar inte ha någon på lut?

• Ekorrfamiljen
    Nemia noj skrev 2010-07-09 13:33:39 följande:
    Thihi de tycker min man oxå, för hans företag heter Smiss åkeri
    Håller med! Mitt ex bodde på Rosarve så jag är inte helt förtjust i det namnet.
  • Ekorrfamiljen

Förresten kanske det löser sig med vagn ändå. Syrran har en gammal syskonvagn som jag kunde få köpa billigt! *gladare*

• Ekorrfamiljen

Hej Fröken S o alla andra. Nädå, jag tyckte att Kavats mage var ganska liten, i alla fall i jämförelse med hur jag kände mig mot slutet. Kanske innebär det att magen sjunkit och att hon ska föda här på ön ändå? Drömmer

Vi andra fick 2 (jag) 4 Vemund och 20 (Vipera) myggbett var. Vendel hade kanske bara 10 egentligen men det räckte ju mer än väl. Vemunds är bara små prickar i pannan som han fick eftersom jag inte lyckades fighta bort alla snabbt nog.

Vagnen jag förhoppningsvis ska få (köpa) är en engelsk kopia på P&T. Bara några tusenlappar billigare! *småländsk*

Garvar åt zasatas barnvagnslista. Hur i hela friden ska du få plats med alla de där i lägenheten?

Asereht: Säger som de andra, hoppas att säljaren bara åkt på semester utan datortillgång!! *kram*

Angel: Usch vad arg jag skulle bli om jag blev av med plånboken. Inte bara för omaket att spärra kort och så, utan för att jag har en massa bilder på mina barn och familjen där som betyder mycket för mig!!

Håller tummarna att Nemia säljer bra på bakluckeloppisen idag. Vädret är kanon iaf. Solig

• Ekorrfamiljen

Kronan känns alldeles för mycket pansarvagn och verkar på tok för tung för mina värkande och svaga handleder.

• Ekorrfamiljen

Jättefin vagn Nemia!! Söta twins, är det någon jag känner?

• Ekorrfamiljen
    Pinsamhetsfaktor 100: Kavat var här förbi en sväng i eftermiddags för att köpa en filt av mig. Tror ni inte hund-Demon BET henne i handen!!? Alltså, jag höll på att skämmas ihjäl och det var sååå nära *måttar mellan tummen och pekfingret* att han åkte direkt till veterinären. Skrikandes Så här kan man ju inte ha det.
  • Ekorrfamiljen

Hunden är extra "vaktig" i hallen och har nafsat förr, men då har det varit om någon liksom ignorerat honom och bara sprungit förbi rakt in i huset. Då "ska" ju hunden markera, men inte utanför dörren och med någon som dessutom kommer ner på hans nivå och är lugn.. *suck*

Hörrni, visst är det kul när man får en hel berättelse på köpet på tradera: http://www.tradera.com/Syskonvagn-tvillingvagn-auktion_340817_115023637 Drömmer Det extra roliga är att h*n ändrat i texten, utan att ha fått bud, då kan man ju ändra hur mycket man vill även i ursprungstexten. (Det där med 2 veckor t.ex.)

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11