Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Lokatt skrev 2010-07-11 13:58:13 följande:
    ekorren, låter som ni verkligen borde ta tag och träna er hund och er själva.
    Vill ni ha tips och råd så finns jag här, bara att fråga. Är ju mitt område..
    Ja, jag tänkte faktiskt på dig!! Hunden är ju 11 år, så man tycker att han borde lärt sig allt för många år sedan. Han har som sagt alltid vaktat hallen, men har folk bara kommit in i t.ex. köket utan att han märkt det har det varit lugnt. Då nosar han bara och är lite sur över att han inte fått skälla lite och godkänna dem i hallen. Kanske kan inboxa dig?
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Hur är tempen i träsket Nemia? Funderar på att åka dit framåt kvällen och doppa oss och Vendel. Alternativet är gropen utanför sta'n åt Follingbo till eller Blå Lagunen, men dit är det ju så långt.

• Ekorrfamiljen

Ser att ni pratar ledvärk. Min uppstod första gången när jag fick en "överdos" och allergisk reaktion på Kåvepenin. Sedan har jag haft ont i stort sett i varenda led, från bäckenet och ut till finger- och tåleder. Jag har passerat 26 med 7 år nu och har fortfarande lika ont. Bättre på sommaren och i värme, men det är ingen garanti alls. Vid stress blommar värken ut för fullt, oavsett temperatur. Nu fick jag ju Behepan och Folacin mot b-vitaminbrist (som KAN vara en orsak till värken) men ont har jag ändå, även om svaghetskänslan i musklerna försvunnit/blivit bättre.

Jag blev då inte bättre när jag var gravid. Det var första tecknet på att jag var gravid; jag fick en sån Demon värk i ländryggen och bäckenet.

Nemia: Tyckte du sa att du inte hade någon dubbelvagn när jag frågade för några dagar sedan.. Oskyldig Flört

Nej, nu ska jag gå och fylla på vattenflaskan för 50:e gången idag och se till att även småsorkarna får lite vätska i sig.

• Ekorrfamiljen

*kramar om passau innan jag rusar vidare*

Kavat: Drömde att du var och födde inättras!! Ingen sanndröm med andra ord? Tror absolut på pojke! Kul att du hade rätt om mängden kläder..

• Ekorrfamiljen

Ahaa.. Nä, jag menade dubbelvagn överhuvudtaget. Något som jag kan köra båda småsorkarna i samtidigt. Egentligen tycker jag ju att Vendel är för stor för vagn, men när man har bråttom eller ska långt är han inte så pigg på att gå själv hela vägen. Ståbräda har jag ju ingen som passar till Sing:en. Vi får se om syrran kan ta med sin vagn till ön nästa vecka annars är jag kanske intresserad.

• Ekorrfamiljen
    Lokatt: Kul med ny cykel! (Grattis i förskott!!) Precis en sån vill jag också ha. Ska försöka sälja min gamla nu för den har för små hjul för min smak! Automat är inte kul, jag har bara kört det en gång typ, åt en brukare. Jag höll på att köra rakt in i en vägbom för jag glömde att man måste hålla ner bromspedalen hela tiden.

Fröken Småland: GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower} Vill också plugga, men vad? Drömmer

Cykelkärra is tha shit, men kom ihåg att ha hjälm på ungarna fast de sitter i kärran!! Den KAN välta och man KAN bli påkörd.. Jag älskade min kärra när mina stora kids var små och jag inte hade körkort.

Nu ska vi till bvc med Vemund. Det är faktiskt inte så varmt idag, så han får nog ha en body på sig..
  • Ekorrfamiljen
    Lokatt skrev 2010-07-14 20:01:26 följande:
    måste nästan p¨låta min fina cykel, den är så fin haha, angående automat, man ska inte alls hålla inne bromsen hela tiden! Eller menar du när man backar? Flört
    När man ska stå still!

Kavat: Jag kanske är sanndrömmare ändå? (Jag HAR faktiskt drömt många sanndrömmar i mitt liv..) Nu har jag ju slutat helt med gluten också, så jag ska se om ledvärken blir bättre. Funderar däremot på om Vemund är glutenintolerant. Han har fått vanlig fruktgröt (Semper) förut och varit gnällig på kvällen natten, men jag har trott att det bara varit en "fas". Sen har vi gått över till att enbart ge glutenfri risgröt och han har varit så lugn och go även nattetid. Idag fick han prova ett par cl. Nestlés Drikki Vete-Persika och efter en liten stund blev han jättegnällig och verkade ha ont i magen.. Jag åkte och handlade och då tog Vipera honom i knät för att få honom lugnare och då kräktes Vemund. Han har inte kräkts sen han var minibebis typ..
  • Ekorrfamiljen

Jag fick ångest av att se "Livet på bb". Speciellt att de klampar av navelsträngen så tidigt på barn som är medtagna. Just de har extra behov av det syrerika blodet i navelsträngen ju.

Sen störtlipade jag förstås när bebisarna väl var ute och låg där så fina och rosiga hos sina mammor.. *snyft* Å då är jag inte ens gravid.

Nemia: Åk in och kolla upp det imorrn tycker jag!! Jag är ju också superfumlig och tappar allt, men det beror nog på att jag varken har styrka eller klok känsel i fingrar/händer/armar!

• Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2010-07-16 08:38:47 följande:
    ingen här som har en lekbåge till en babysitter liggandes!
    Vi har en ny (eller ja, Vendel har tagit bort emballaget och burit runt med den i huset) som inte passade till vår sitter. Vet inte vilken sort den ska passa till heller..

Kavat: När Vemund har ätit gröten med vanligt vete i har han varit supergnällig på kvällarna, verkat ha magknip, gråtit och skrikit och har inte kunnat komma till ro trots att han nästan svimmat av trötthet. Då övergick vi helt till risgröt och han blev en annan bebis kvällstid. När han fick Drikki så blev han nästan direkt gnällig och verkade ha ont + att han kräktes.. Annars äter han inte så mycket saker med gluten i och jag äter inte heller produkter med spannmål alls.

Nemia: Är det såpass? Jo, vi får väl prata med läkaren och se vad han säger iaf..

zasata: Visst blir man arg när de inte lyssnar på en på förlossningen!! Jag tjatade hela tiden när Vemund föddes och ändå var de där och skulle klampa och ha sig.. Morr!

Har just läst en bok om ADHD.. Jag känner igen 90 % av vad som står gällande en anhörig till mig..
  • Ekorrfamiljen

Nemia: Vad söta de är! Jag känner att 3 veckor med Vendel kommer att vara på gränsen till vad jag pallar om han ska hålla på som han gjort senaste året. Men, han är ju go och mysig emellanåt så jag hoppas att det väger upp.

Kavat: Vad trist med kläderna, hoppas omtvätten gör det bra igen!!

Fröken Småland: Svärmor hör dåligt och hennes inneboende bryter på thai. Det kan bli riktigt roliga diskussioner.

Asereht: Det är skönt att bara slappa också!! Solig Passa på så länge barnen tillåter det. Nu har jag just sövt om Vemund för 17:e gången. Antingen är det hunden eller Vendel som väcker honom hela tiden så han inte får sova färdigt = gnällbebis och gnällmamma.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11