K*B*N, pratar del 11

Ni som har koll på allt, hur är molos mössor i strl?
Heja Passau!
Trist med sjuka nu när det är så nära avresa.
Skäms lite men jag läste "sura penisar"! *rodnar* var tvungen att läsa om flera ggr innan jag fick till det!
Min fån vill ersätta ordet penisar med penjoar, vad är det?
Det här pysslade min dottra med igår då de var på studieresa till sthlm och Tekniska museet. Här kan ni kolla in dottra live om ni vill.
www.tekniskamuseet.se/1/1251.htm
Tyvärr kan man inte spola i klippet och hon deltar i debatten, som kommer efter nyhetsuppläsningen.
Synd att de inte hade prompt med texten på då det är svårt att hålla ögonkontakt med kameran då man läser från papper. Sen är det kul rent språkligt att höra tonåringar prata. Nog för att man inte skriver och pratar korrekt själv hela tiden men tonåringar...ja de låter som tonåringar!
Det bidde ingen Love här då inga av de strl som var intressanta fanns kvar. Ja, ja man kan ju ine alltid ha tur.
Sitter och väntar på att min käre make ska komma hem och vända. Han ska tillbaka till sthlm (där han jobbar för tillfället) och så ska han natta hos en kompis. Han ska nämligen på en kombinerad mässa/julbord/12 timmarskryssning imorrn med jobbet + en massa andra elfirmor. Så jag blir själv med barnen ikväll och imorrn. Inget nytt precis men det är lite körigare när det är veckodagskväll eftersom nattning och sånt tenderar ta längre tid när man är själv. Tur iaf att det är fredag imorrn.
Jag har nästan tappat rösten helt, jag har värsta whiskeyrösten just nu. Den började bli knackig igår redan, perfekt timing då vi ska på julbord med makens jobb (inkl respektiven) och då brukar det bli mycket prat. Så idag hinkar jag mer te än vanligt och käkar Bafucin. Får se om det hjälper något.
Att svullnaden på halsen går ned nu kan jag ju bara drömma om eftersom jag har infektion i kroppen, så jag lär få se ut som elefantkvinnan ett tag till. Nu har jag haft en lymfkörtel stor som en kycklingfilé i över en måndad, Det är inte bara estetiskt icke tilltalande, det gör ju ont också. *gnäller*
Ja, ja jag försöker att låtsas att den inte finns och dövar mig med alvedon och en ipren mellan varven. Jag tänker inte gå miste om slottsvistelse med julbord och övernattning. Eg skulle vi infinna oss redan klockan tre i spa-avdelningen men det hoppar vi då det var mest bastu och relax. Vi har ju nöffe med oss så det kändes mest bökigt.
Igår kväll provade jag kläder, jag har rätt mkt kläder i olika strl i garderoben även om de flesta numer är i större strl efter som jag varit stor ett tag. Men de är iaf i varierande stora strl. Jag provade tom klänningen jag hade när jag gifte mig och den satt som en säck! Jag väger mindre nu än jag gjorde då! *yeeey*
Kul att sätta på sig saker som varit för små eller tighta länge och se att de sitter bra. Ett par av mina klänningstunikor med avskärning under bysten och ganska rakt fall satt jättebra. Hade jag haft ett par sjyssta strumpbyxor eller trosor med gördeleffekt hade jag tom kommit undan med en som är lite mer slimmad i midjan. Synd att jag inte hann gå på stan något och shoppa lite. Men å andra sidan är den inte amningsvänlig iaf. *s*
Julpyntad Frog dagen till ära.
Vi är hemma igen efter en julbord och övernattning. Härligt ställe, Jättefint både ute och inne. Övernattning i nybyggda annex i gammeldags stil. Stora härliga rum där man trots nybygge fått till gammaldags charm samtidigt som det var stilrent och modernt.
Gu vad mkt god mat! Massor av härligt jag kunde äta. Drack loggenhet till maten och det smakade ok.
Dessertbordet var svårare men det fanns nötter så jag höll mig till dem även om jag avundades de andra som glatt mumsade i sig panacotta, tiamisu och praliner.
Ett litet festfusk blev det tyvärr ändå, två alkoholfria drinkar. Förmodligen fullpepprade med socker men men.
Vi åt, vi drack (vissa mer än andra) och spelade biljard. Först män mot fruar, de slog oss med en ynka boll! Sen spelade vi två mot två omgångar. Riktigt kul, speciellt sista omgången då en av medspelarna fick lite problem med sikten. *fnissar* behöver jag säga att jag vann?