Är så frustrerad! Jag blir inte av med svullnaden utan på halsen. Vänstra sidan av halsen ser ut som en stock och det känns som om jag har ett hönsägg snett ned från örat fram emot halsen och sen är det svullet runt omkring. Verkligen skitsnyggt med puckel på halsen!
Jag har inte ont i halsen öht. Jag är lite småsnorig men det är allt. Svullnaden gör dessutom ont vid minsta beröring eller om när man rör sig. För att inte tala om när man ligger på den sidan, eller andra för den delen då man sträcker ut svullnaden vilket heller inte är behagligt.
Jag har pratat med vc och de vill bara att jag ska avvakta då det kan ta ett par tre veckor innan svullnaden lägger sig efter avslutat pc-kur. Ja, det är tre veckor på söndag sedan jag slutade ta pc och svullnaden som verkade lägga sig under ett par dagar har blivit värre igen och återgått till samma svullnadsgrad som under halsflussens inledningsskede.
Jag skulle höra av mig igen efter tre veckor om det inte blivit bättre, det är på måndag det. Då ska jag in till bvc så jag ska höra om jag kan få prata med någon (kanske dssk åtminstone) när jag ändå är i samma lokaler. Tyvärr vet jag redan av erfarenhet att man inte får beställa tid på stället (receptionen) utan man måste ringa. Hur puckat är inte det då?
Jag är så jädrans less! Både på att se ut som svulstkvinnan och på att ha ont. Det tär på humöret. Senast inatt skällde jag på maken för han låg för nära, jag kunde inte vända mig och hade legat för länge på onda sidan.