Fröken Småland skrev 2010-11-16 12:12:14 följande:
Hahaha, samma här
Jag gillar inte det som tycks vara normen nuförtiden; vitt överallt och gärna ståldetaljer. Inga gardiner alls och så två likadana höga krukor i fönstret. Och så skall det helst stå H O M E på väggen med träbokstäver. Det är säkert fint - i en utställningsmonter. Hus skall kännas mysiga, ombonade och användarvänliga tycker jag

Precis! Sen tycker jag att inredningen ska passa i huset liksom. Det känns så fel att komm ain i ett riktigt gammalt trähus på landet och så är det modern inredning till tänderna om man säger så.
Vi har ett hus här i närheten som låg på Hemnet för ett tag sedan, nyfiken som jag är var jag ju tvungen att kolla. Huset är ett sånt där charmigt lantligt gult med brutet tak och tomt med äppelträd osv. När man såg insidan så var det stylat till tusen och man trodde att man kollade in i något nybygge i en stockholmsförort! Det kändes så fel på något sätt. Huset ifråga var på marknaden för ett år sedan med och då såg det inte ut så kan jag säga, så nya ägarna har renoverat upp och stylat och sedan försöker de sälja för 500000 mer än det såldes för. Lycka till säger jag bara. Läget bestämmer priset mer än styling, iaf på landet.