Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Prus, jag gillar ordet Divine men det får mig att tänka på skådisen/dragqueenen Divine (original Hairspray) + att det finns ett dansband som heter Divine numer (tydligen) vilket kan bli lite misuppfattat.

Det blev svårare än vad jag tänkt mig det där. Obestämd

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Finaste dottern. Hjärta

Jag har ju aldrig själv varit någon direkt tjusig brud så det är ju kul att man lyckats tillverka en istället.

Tänk att min bebis tar studenten i vår! Nu kikas det på balklänningar och studentklänningar och jag tycker det är rätt kul faktiskt. Jag har aldrig gått på bal och fått klä upp mig till tänderna på det sättet själv så jag får ta igen lite genom att vara med nu.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phptuogjp.jpg

• Asereht

Jag veeeet! Hon har värsta manen. Supertjockt och jätteläckert! Hon var blond tills hon började 7:an ungefär då mörknade det och blev brunt. Nu färgar hon visserligen på det lite men det gör ju de flesta i den åldern (jag har typ haft alla färger man kan ha själv genom åren). Växer som gräs gör håret på henne också, så himla orättvist!

Jag hade själv mycket tjockare hår när jag var yngre men mitt har blivit tunnare nu efter barnen. Jag har fortfarande halvtjockt hår men jag har tunna hårstrån (men många) så mitt hår gör sig bäst halvlångt eller snarare halvkort. Jag måste verkligen till frissan.

Som sagt, man får leva lite genom barnen. Det jag inte var själv har jag fått ta igen hos dottern.

• Asereht

Någon mer än jag som kollar på programmet Unga och bortskämda? Herregud säger jag bara! Ska man skratta eller gråta?

Min man blev så upprörd att han inte kunde kolla. Men allvarligt talat, om man som förälder servat, passat upp och inte ställt det minsta krav på sitt/sina barn så kanske man inte ska klaga när de är tonåringar/halvvuxna, inte lyfter ett finger och förväntar sig samma service som vanligt.

Varje gång jag ser det programmet blir jag väldigt stolt över min dotter och hennes sambo som lever under existensminimum, pluggar och jobbar.

• Asereht

Ja fy vilken attityd och att inte fatta hur man använder en torrmopp tyder inte bara på att man blivit bortskämd utan även på en viss ointelligens tycker jag.

Personligen anser jag att om man inte lär dina barn sådana grundläggande saker som att sköta normala hushållssysslor och att pengar inte är något man bara får och spenderar så gör man sina barn en stor otjänst.

Det här avsnittet var mer intressant för nu fick man se lite mer av vilka som är rena divor och vilka som faktiskt har lite potential.

• Asereht
    passau skrev 2010-11-16 10:09:49 följande:
    vi har en sån (på vinden) man kan som fr S säger sänka ena sida så det är liksom nyckelhålsliknande hål i ena långsidan på kanten, sätt öglorna där och sen monterar du resten... så kan du höja och sänka sidan med träspakarna på insidan av samma långsioda om du förstår...
    annars säg till så ska jag försöka mer...
    Låter som samma variant vi har också. Äldre modell.
  • Asereht

*ha ha* Nä, inga bilder här inte. Små detaljer har jag visat ibland men det räcker. Här är det trångt och grejor över allt och då menar jag verkligen över allt!

Våra barn delar rum, annars skulle vi inte få plats. Ett tag hade storbus eget rum och mellan och mini delade men det gick sådär. Storbus kände sig nästan lite utanför och ville helst sova inne hos brorsorna så vi omorgansierade och gjorde om det rum som storbus hade till gemensamt sovrum och så har de det stora rummet som lekrum. Funkar mycket bättre. I sovrummet sover man bara, inget lek och stök i sängar osv. I lekrummet finns allt annat.

Vi vill också ha större. Frågan är bara hur vi ska lösa det i framtiden, antingen bygga ut eller leta nytt (ja inte nyproduktion då för det har vi inte råd med). Det lutar mot att leta annat boende då en utbyggnad tar tid och är mkt jobb och ingen av oss har kunskaper nog att utföra jobbet själv och ska man ta in heltidshjälp så kostar det massor. Samtidigt känns det inte så kul att flytta på sig, vi vill iaf stanna kvar i närområdet så att barnen slipper byta skola och greja. Om vi inte skulle hitta drömboendet till bra pris då men det tvivlar jag på.

Inredningsstilen här kan närmast beskrivas som, funkar det så funkar det. *ha ha* Här är det maken som skulle vilja ha det lite mer avskalat och jag som står för plåttret, fast då är plottret snarar saker som jag vägrar skiljas från. Skäms Men med lite mer plats så skulle det genast bli bättre ordning.

Inredning är inte ett intresse jag har och jag gillar lantlig stil, trä och trasmattor typ. Gamla möbler och liknande går hem hos mig. Jag är en hopplöst omodern typ med andra ord.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-11-16 12:12:14 följande:
    Hahaha, samma här

Jag gillar inte det som tycks vara normen nuförtiden; vitt överallt och gärna ståldetaljer. Inga gardiner alls och så två likadana höga krukor i fönstret. Och så skall det helst stå H O M E på väggen med träbokstäver. Det är säkert fint - i en utställningsmonter. Hus skall kännas mysiga, ombonade och användarvänliga tycker jag
    Precis! Sen tycker jag att inredningen ska passa i huset liksom. Det känns så fel att komm ain i ett riktigt gammalt trähus på landet och så är det modern inredning till tänderna om man säger så.

Vi har ett hus här i närheten som låg på Hemnet för ett tag sedan, nyfiken som jag är var jag ju tvungen att kolla. Huset är ett sånt där charmigt lantligt gult med brutet tak och tomt med äppelträd osv. När man såg insidan så var det stylat till tusen och man trodde att man kollade in i något nybygge i en stockholmsförort! Det kändes så fel på något sätt. Huset ifråga var på marknaden för ett år sedan med och då såg det inte ut så kan jag säga, så nya ägarna har renoverat upp och stylat och sedan försöker de sälja för 500000 mer än det såldes för. Lycka till säger jag bara. Läget bestämmer priset mer än styling, iaf på landet.
  • Asereht

Behöver lite overallhjälp/tips!

Letar ju desperat efter en tjock vinteroverall till A, han är ju betydligt mindre än brorsorna vid samma ålder så inget i vinterklädsväg här passar.

Vill helst köpa en prisvärd begagnad då han ju bara kommer ha den någon månad, känns inte vettigt att investera stora pengar då. Men jag tycker det är svårt att hitta något bra på T just nu. Det finns mkt men det blir ofta onödigt dyrt elelr så är det skavanker på plaggen. De som är mest intressanta är förstås alltid i fel strl.

Fix overallerna, är det någon som har koll på vad de kostar i nypris? Jag har noll koll på allt just nu. Är de stora elelr normala i storlekarna? För sånt som är stort i strl skulle vi behöva en 68:a i och är de normala eller lite små så är det en 74 som gäller. Det är därför det är så svårt. *suckar* Trodde verkligen inte jag skulle behöva jaga sånt eftersom vi har så mkt kläder på lager men barn är olika och växer olika, bara att gilla läget. Men jag börjar känna mig lite stressad nu.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11