Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Halloj tjejer! Gör ett raskt inhopp med dåligt batteri. Julen förflöt lugnt och stilla, så lugnt set går med fem stojiga småkillar iaf.

Redan dagarna innan julafton så reagerade jag på att min stora svullnad på halsen börjat ändra form och läge. Under helgen började den ömma och sen började huden rodna.

Igår hade jag rejält ont och då hade den flyttat sig från mer eller mindre vågrätt uppe på sidan av halsen till lodrätt nedtill mer åt mitt fram. Knölen tryckte mot nyckelbenet och sköldkörteln och bara det i sig var obehagligt. knölen ömmade och gjorde ont även utan beröring och var varm plus att huden på och omkring rodnat.

Idag var jag till BVC med A och då vår sköterska såg min knöl och jag berättade senaste nytt så ringde hon direkt till öronkliniken där jag var sist och fixade fram en akuttid.

Väl där så klämdes det (ONT) och tittades och sedan ville de sticka igen. Den här läkaren sade att det inte råder några tvivel om att det är infekterat och att knölen med största sannolikhet är var och vätskefylld.

Det gjorde grymt ont när de gick in med långa målen igen och mkt riktigt fick de ut en massa yuck. Över en halv dl varfylld vätska sög de ur på plats. Det var inte skönt men nu kan jag böja huvudet åt den sidan igen plus att knölen är hälften så stor. De ville eg ta mer men knölen sitter lite dumt så det finns risk att sticka i känsliga blodkärl som tex halspulsådern så det fick räcka för nu.

Jag ska fortfarande på magnetröntgen på måndag så att man kan se hur omfattande detta är. Jag har fått antibiotika och man har konstaterat att lymfkörteln återgått till det normala. Men bäst av allt var nog att cellproverna var negativa, det verkar iaf inte vara fråga om någon cancer vilket var det jag var mest rädd för. En inflammerad körtel känns mkt mer hanterbart även om jag har jäkligt ont.

Så nu sitter jag hör med en omplåstrad hals och iproppad antibiotika och smärtstillande och håller tummarna för att skiten dör med antibiotikakuren så de slipper skära upp mig och rensa. Jag hoppas på att få sova lite nu också då smärtan gjort det nästan omöjligt att hitta en normal sovställnibg senaste tiden.

Hur öm och trött jag än må vara så är jag så himla glad för att man äntligen börjat hitta en lösning på detta.

Matmässigt klarade jag julen hyfsat. Trillade dit och åt fem stycken chokladpraliner plus att jag antar att det blivit liite för mkt kolisar för vågen visade ett kg upp. *suck*

Det var lite rapport härifrån. Jag får uppdatera mig sen när jag är databuren igen eller har laddat batteriet. Bäst att skicka nu innan fånen dör....

• Asereht

Varje gång jag mår dåligt så vill jag sälja buggan, kan någon förklara varför?

Nu ska vi dra en sväng in till stan och fylla kylen lite, ska ta en titt in på Karlossons som ska slå igen. Hoppas på lite rea.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Randiga elodieåkpåsen passade bra till royalblueklädseln.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/php5b9nic.jpg

Fast ska jag vara ärlig så gillar jag eg inte alls brios förkärlek för tvåfärgade klädslar. Jag vill ha enfärgat och skulle föredragit endast den ljusare blå färgen (skulle velat ha eljungas klarblå fast på happyn). Men maken gillar den och jag accepterar den. Med tanke på priset så är den faktiskt mer än acceptabel! Den passar bra till åkpåsen iaf, röd är inte alls lika snygg till så den röda sparar jag till våren. Cool

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-12-30 16:39:47 följande:

*utövar Voodoo på huggormen* Demon

Dock inte på Vipera FörvånadDrömmer

Me too!
  • Asereht

Tänkte jag skulle visa upp knölen också, så här snygg är jag alltså med min alien på halsen. Då tömde man den alltså till hälften av sin ursprungliga storlek igår, så jag tycker att den är rätt liten nu, fast det ser ju fotfarande rätt skumt ut.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/php5jkq0u.jpghttp://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/php5ym7ll.jpg

Blixten gav lite knäpp skugga så frisyren ser lite skummare ut än vanligt.

Helt ot, det syns ju rätt bra på bilderna att mina ögon är blå. Tänk att jag testade färgade linser och hade bruna ögon en hel eftermiddag och min mor som var med märkte inget!

• Asereht

Gomiddag! Försöker svara på allt i ett inlägg eftersom man inte kan citera med fånen.

Jo, jo knölen är inte att leka med! Och nu är den ju bara hälften så stor som i förrgår. Öm är den också men det är inget emot hur den varit. Läskigt är bara förnamnet och som man ser ut!

Övervikten ja, det finns fortfarande ca 15 kg kvar innan jag enligt BMI räknas som normalviktig. Men går jag ned 10 till så är jag nöjd, då kommer jag iaf inte jobba på att gå ned utan på att inte gå upp.

Tyvärr tror jag inte jag har någon helkroppsbild från innan jag började jobba på vikten men jag ska leta lite. Fast jag vill nog inte visa upp den förren jag är klar. Ska be maken ta en helfigur på mig i dagsläget så jag har lite att jämföra med. Jag har iaf inga trånga byxor längre och jag har hoppat in fyra hål på mitt skärp (har bara ett).

Buggan, ja ibland hänger den löst men samtidigt gillar jag den. Fast jag erkänner att vintertid är jag mer än glad för Happyn. Buggan är mer stadsvagn. Ibland får jag anfall och känner ett behov av att göra mig av med allt onödigt jag samlat på mig men sen går det över. buggan får stanna över sommaren iaf, jag måste ju få en chans att använda alla tillbehör jag dragit på mig ju.

Vad gör ni idag? Vi ska fira lugnt hemma bara vi. God mat, lite goda ostar till mig och snacks till övriga (maken äter hellre chips! ). Jag ska testa och baka en sockerfri kladdkaka tänkte jag för att lyxa till det lite och dagen till ära får jag dricka så mkt lightläsk jag vill normalt brukar jag låta bli, dumt att ersätta sockermissbruket med sötningsmedel istället. Men vid högtider eller födelsedagar får man göra lite undantag. Det är iaf lchfgodkänt det är huvudsaken. På tal om det så börjar jag vänja mig vid att äta "mat" till frukost.

Till tolvslaget blir det lightcider till mig och pommac till resten (med smällkork). Vi går ut och tittar på fyrverkerierna och sedan går vi och lägger oss. Förra året så däckade mini och mellan i soffan under kvällen. Ska bli intressant att se hur många som håller sig vakna i år.

Sist men inte minst, välkommen princepecan!

• Asereht

Ha ha, jag funderar allvarligt på att lägga mig med nöffe och sedan smyga upp vid tolv bara för att skåla. Jag är inte heller så pigg. Minsteman har tandsprickning på g igen (4:e tanden) och sover kasst. Jag har sovit illa pga knölen så pigg har jag bara ett vagt minne av.

Vi äter också fläskfilé idag. Ugnsstekt med vitlök vilket är en av mina favvorätter. Själv äter jag ugnsstekt tomat och ruccoladallad till medan resten av gänget kör chilimarinerad klyftpotatis till. Jag lagar.

Thulo, vi har grindar från Ikea som man måste trycka och lyfta samtidigt för att öppna. Vuxna på besök brukar ha problem med dessa. Finns både i trä och metall. Våra har hängt med i 8 år nu.

• Asereht

Jag skulle älska fryst banan men eftersom frukt är no no när jag ska ned i vikt så...

Fryst grekisk youghurt med Vaniljpulver är helt ok det med men jag ser fram emot frukt och hemgjord sorbet. Mums!

• Asereht

Jag skulle också bli köpsugen om jag hittade en riktigt billig uj eller pt, saken är ju bara att jag ingen behöver. *s*

Men om/när jag säljer froggen till Lindadjo (som ju sedan länge har första tjing) så ska jag köpa något kul nytt att ha som komplement till happyn för den får nog stanna tills det inte åks vagn. Man får ändå knappt något för den om man säljer så det är lika bra att använda sen ordentligt. Jag gillar den faktiskt mkt. Kunde jag bara komma över en lila eller grön klädsel också så skulle jag vara lycklig!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11