Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Fenor är tydligen mer lämpligt än grejor som jag skrev...sabla fån!

• Asereht

Froggen ser ok ut tycker jag. Tror inte det är camfästen därav pösig sufflett.

Som frk S påpekade förut så är froggen alltså 5 cm kortare i ramen dvs sitt/ryggytan. Annars är de andra skillnaderna som jag skrev.

Nif förklarade lite baser och toppar.

Jag trivs bra med Frog men jag har ju inte haft någon CAM så jag kan jämföra. Mina barn brukar inte vara långa som vagnburna så för min del är de där 5 centimetrarna inte så viktiga.

Vill du klämma lite och testa så får du hojta till, vi kan säkert få ihop nåt.

• Asereht

Nu ska jag på datortomografin (magnetröntgen). Om 20 min sitter jag kopplad med nål och slang och pumpas med kontrastvätska. *rys*

Hoppas detta ger en total diagnos och stärker den senaste så att vi kommer vidare. Antibiotikan har inte hjälpt alls tyvärr då knölen återgått i strl igen och börjat strama igen. Det behövs nog starkare doningar och mer tömning.

• Asereht

Hälsa sörjande Tobbe från mig med! Säg att jag gärna underlättar tillvaron för honom genom att ta hand om been som står i källaren (det var väl källaren). Kommer sakna zasata!

• Asereht

Datortomografin gick bra. Det gick betydligt snabbare och smidigare än jag trott men fy så obehagligt det var att få kontrastvätska. *rys*

Jag fick ju inte veta något nu och det kan ta upp till 5 dgr innan den läkare som remitterade får resultaten. Men har jag inget hört om en vecka så sa de att jag ska ringa den som remitterade mig.

Bara att vänta och se då.

• Asereht

Sitter och kollar på familjen annorlunda. Det är kul tycker jag, speciellt som en av mammorna hängde i ett barnvagnsforum där jag också hängde under ett par år.

Det lustiga är att jag både känner mig inspirerad och avskräckt på samma gång.

• Asereht

Frk S, inget förslag på rak arm. Förstår hur du menar men vet inte vart man hittar.

Fototjänster kan ju ibland ha albumstilar där man kan välja bläddringsstil. Eller kanske ett screensaverprogram? Då kan man ju göra bilderna i bildspelet som när man digiscrappar. Hmmmm, kan inte tipsa om en specifik tjänst/sida men det är iaf mina spontana idéer.

• Asereht

Min svärmor har lite försynt undrat om det inte är färdigt med barn för vår del men aldrig att hon varit otrevlig på något sätt. Varje gång hon fått veta att det är bebis på gång så har hon varit glad för vår skull och gratulerat glatt. Jag har en bra svärmor.

Min egen mor skulle inte ha något emot om vi skaffade ett par till. Hon är lite smygstolt över en annorlundafamilj och skulle helst vilja att det ständigt fanns en bebis i familjen antingen hos syrran eller hos mig.

Jag skulle vilja ha en orange frogklädsel. Ångrar så att jag inte köpte när det såldes ut på någon butik i höstas. *mutter*

• Asereht

Gu vad trött jag är. *Zzzzzz*

Tack och lov att det fortfarande är lov! Antibiotikan som gör mig lite extra trött plus A som har tandsprickning deluxe dvs flera bissingar på samma gång vilket är lika med vakna varannan timme är inte en bra kombo.

Spenderar tiden halvsovande i soffan med min virknål och mina rutor. Ska bli en stor filt är det tänkt. Ett bra sätt att göra sig av med restgarner och udda nystan.

Har fått mess från dottra i Puerto Rico/Kanarieöarna, igår var de på sightseeing, trampade omkring i Sahara och fotade vilda ödlor. Hon hade också druckit Sangria vilket hon skrev var asäckligt. *s*

Ang oroligheterna i tråden så håller jag med de andra här. Tror inte det är tillåtet enligt forumreglerna att selektera ut en medlem och förfölja denne och ifrågasätta det denne skriver så om detta inte slutar är jag säker på att mer än en här kommer att anmäla varenda inlägg av det slaget.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11