K*B*N, pratar del 11

När var det du skulle tillbaka om knölen?
Jag hittade ett jobb utlagt i platsbanken som skulle vara perfekt för mig! Ett sånt där drömjobb som dyker upp vart femte år eller nåt. Kanslist på halvtid. Sköta kontor, medlemsregister och kontakt med föreningarna. Allt det är sånt som jag gjort förr så där har jag chans, dessutom ligger kontoret centralt inne i stan och det var som sagt deltid MEN det ingår bokföring.
Jag har jobbat med löner tidigare men aldrig bokföring, senast jag gjorde sånt var i gymnasiet. Vågar man söka ändå? I anonser står det att man ska sköta den löpande bokföringen och betalningsrutiner. Jag är verkligen intresserad av detta jobb då det sällan dyker upp något som passar kvalifikationsmässigt, platsmässigt och arbetstidsmässigt.
GAH!
Man kanske kan erbjuda sig att gå en kurs i bokföring...
Jag får nog göra en fuling och anmäla mitt intresse för det är sista ansökningsdagen idag. Det innebär att jag måste vispa ihop ett personligt brev nu! Känner mig otroligt ringrostig och vet som vanligt inte alls vad jag ska skriva men det viktiga är väl att man söker eller?
Håll tummarna för att jag får komma på intervju, det lät som ett jobb jag skulle trivas med! Kommer man på intervju så är det liksom nästan där då är det personliga vibbar som avgör där meriterna inte räcker till.
Någon som vill sälja en klädsel? Min var inte intressant. *s*
www.blocket.se/vi/31030083.htm