Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius skrev 2011-01-12 14:56:50 följande:

stämmer det med bromsen?
    www.blocket.se/stockholm/Syskonvagn_Phil_Teds...

Ja den är trög men inte trögare än att man kan hantera det. Iaf har jag lyckats hantera mina även i sandaler och jag har haft tre stycken olika.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Isnogood skrev 2011-01-12 15:09:09 följande:
    Tre olika...sandaler..? Oskyldig
    minst! Jag samlar på skor också.
  • Asereht

Jag har iofs många par skor men det är nog inte så att man kan prata samlande på riktigt.

Jag samlar på mig barnkläder, fast jag har taggat ned massor där faktiskt. Sedan det började slitas ut en massa så lägger jag krutet där det behövs istället för på sånt jag gillar bara. Småkläder finns i såna mängder här att jag inte borde få handla alls men som tur är så behöver plutten en del som inte finns.

Jag har också och samlar fortfarande på mig garn och tyger. Förr samlade jag på mig böcker, där har jag också taggat ned då jag inte har plats att förvara dem längre. Finns många kartonger med böcker på vinden tyvärr.

Jag har en riktig samlarpersonlighet på gott och ont.

• Asereht

Meh, min man gillade inte fuchsian alls! Usch, sa han när han såg bilden.

Nu vet jag iof att han inte kommer bry sig nämnvärt om jag köper den men det hade varit trevligare om han tyckt att färgen var ok. *suckar*

• Asereht

Bilar har jag aldrig samlat på, men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden...nä, det är nog ingen bra idé. *s*

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-01-13 19:19:57 följande:
    Ase - hur mår knölen efter att den tömts och bråkats med? fortfarande lika stor och öm?
    Knölen mår inte bra idag. Stor, svullen och irriterad. Fick dessutom en rejäl smäll på den av A tidigare. Det var inte kul. det gjorde så satans ont att det började susa i öroen och jag blev lätt illamående. Trodde jag skulle svimma men det gick bra. Hade ont en lång stund efter så jag fick ta en ipren.

Hoppas antibiotikan verkar så att det märks snart.
    Angel Gbg skrev 2011-01-13 19:23:50 följande:
    Jag fick idag ett samtal man inte vill ha från dagis... orden
    blod överallt, ringa ambulans, kom fort
    var dom enda jag uppfattade då läraren var i chock...

Väl där var det "bara" en haka men det var verkligen blodbad och heldag på akuten. Inga väntetider någonstans så C inte var bra, misstänkt hjärnskakning, panikattacker så hon är klassad som verkligen sjukhusrädd osv men som hon var så off hade vi en massa timmar observation tills dom konstaterade att om hon har hjärnskakning behöver hon lugn och lugn går inte att få utan halvsedering på sjukan så vi skickades hem med anvisning om minsta försämring så ska vi ringa blinkbilen och åka in
    Oh fy! Läskigt! Vad hade hänt?
  • Asereht

Jackor och små barn går inte ihop.Bebisar/småbarn har ju liksom ingen hals! A ser väldigt knubbig ut med jacka på och inte fullt lika knubbig ut utan. *s*

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpbnzgcv.jpghttp://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpgadvvq.jpg

• Asereht

När det gäller trådträff så vet jag inget om "era breddgrader" så jag hoppas någon har ett bra förslag som jag kan planera efter.

Blir det träff på Parken Zoo så kommer jag självklart. Det är ju runt hörnet i lantismått mätt.

• Asereht

Jag fick just ett mail om en auktion på T. Jag har i annonsen angett fraktpris med Posten som kostar 80 kr pga paketets storlek/vikt. Personen som mailade undrade om jag kunde skicka varan med Schenker för 37 kr om h*n tar den på köp nu.

Eh, jag kan liksom inte välja vad det kostar att skicka. Fattar inte riktigt vad h*n menar, går jag in och kollar kostnad med Schenker (har aldrig skickat med dem eftersom det är lite off för mig att få dit grejor) så gör paketets storlek/vikt att jag får ett pris på 62 kr och det med Traderas rabatt.

Nu vet inte jag hur det funkar när man skickar saker med schenker men jag tvivlar på att jag får lämna in och betala mkt mindre än vad det kostar, det går liksom inte undgå att det är ett rätt stort paket.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11