Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Jag litar inte på åf, jag tänkte helt enkelt studera ett skyltex väldigt närgånget. Vid det här laget har jag rätt bra koll på hur det ser ut för att det ska passa.

kontrollfreak, jag? Näääää hur kan du tro det?

• Asereht
    passau skrev 2011-01-19 08:15:40 följande:
    Ny bil å ny exp samma vecka kan d bli bättre? å dessutom sover tjejerna ännu :-O
    Weeei! Kul med ny vagn! Jag vill också ha en ny vagn! Men då måste jag göra mig av med en av dem jag har och det går ju inte...
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-01-19 10:34:17 följande:
    då blir man deppo... sålde du den fina royalblue?!
    Japp, jag vill ha enfärgat knallblå om jag ska ha blå. Navy + royal funkar inte för mig. Jag stör mig på navybiten vilken upptog mestadels av klädseln. Varför tror du jag bytte kostym på froggen.
  • Asereht

Jag är på gott humör! Hur länge det nu varar.

Jag har gjort en ny bekantskap. Mellanbusen har börjat leka med en kille i klassen vars föräldrar jag inte kommit till tals med tidigare. Nu har jag och kompisens mamma pratat några ggr (mest telefon) och varje gång har det slutat med att det som från början var ett bestämmande av lekdag och tider blivit två timmars babbel om allt och inget. Sånt är kul tycker jag.

Nu har hon bjudit hem oss till sig på fika nästa vecka dvs mig och barnen då det blir en vardagseftermiddag, den otroligt fina människan kommer och hämtar oss till och med.

Hon är egenföretagare och har en egen butik hemma på gården + att hon r pysseltokig. Hon ska bland annat hålla kurser i betonggjutning och håller på att starta upp en barnkalasrörelse tillsammans med några andra. Synd att man inte bor större och har en massa uthus då kunde man ju varit med på den, idén är ju lysande. Temakalas för barn i lantmiljö. De teman som de har nu utifrån deras företagsinriktningar är hästkalas (inkl ridning på shettisar), bondkalas på fårfarm, trollkalas och prinsesskalas där man får måla och färga sin egen sidensjal. Jag tycker det låter skitkul och hoppas de startar upp snart för vi har så litet hemma så barnkalas här är en omöjlighet om man inte kan vara ute.

Nog om det men det är kul att hitta kul folk här ute, jag har ju liksom inga irl kompisar.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-01-19 11:16:46 följande:
    Haha, vadå K*B*N-prioritering?! Ny bil slår långt ifrån lika högt som en ny vagn
    Men bilen hejjade jag ju på igår ju.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-01-19 11:20:28 följande:
    Och grattis till din nya kompis! HjärtaSåna är värdefulla när man bor som vi gör och dessutom inte är bilburen *ryser*
    Ja, det känns som om vi klickat rätt bra faktiskt. Förhoppningsvis så håller det i sig.
  • Asereht

Jag har ett nytt ilandsproblem, kläder!

Iom att jag gått ned lite så sitter nu det mesta som en säck på mig. På sätt och vis gillar jag det då jag känner skillnaden/resultatet men det ser ju för jäkligt ut! Mina förut tighta jeans har en hängröv som heter duga och byxbenen fladdrar. Tröjor är inte samma katastrof utseendemässigt. De sitter lösare men sådana som tidigare varit trånga/tighta sitter lite lagom löst nu. Jag har ju fortfarande rätt mkt byst.

Problemet i frågan är det faktum att jag plötsligt behöver en hel del nya kläder, allt från underkläder (trosor som sitter säckigt är ingen hit!) till you name it! Visst, på sätt och vis kul att handla nytt men mindre kul att jag inte har budget till det. Undrar om man får något för kläder i större storlekar på T? Kanske kan man få ett litet klädkonto iaf. Jag fasar lite för sommaren för alla mina piratbyxor (vägrar shorts) och toppar lär ju sitta som skit. Nya baddräkten och bikinin lär ju sitta snyggt också NOT. Det blir dyrt det här!

Har tappat i omkrets av byst 5 cm , under bysten 4 cm , midja 8 cm  och rumpa 9 cm sedan mitten av oktoper. Inte jättemkt men det märks på byxorna. Tyvärr glömde jag mäta när jag började så jag vet inte exakta startmåtten.

• Asereht

Som icke modeintresserad tjockis så måste jag tyvärr säga att jag tog illa vid mig vid fb/blogginläget Zasata. Jag är just en sån du skulle rata. Vad hände med utbildning, social kompetens och så vidare. Är det viktigaste idag att vara modellsmal och ha "rätt" klädsmak? För min egen skull så hoppas jag att jag aldrig blir intervjuvad av någon som resonerar som du gjorde i ditt inlägg.

Nu hoppas jag att du mest var ute efter att få reaktioner för det ger ett väldigt inskränkt intryck tycker jag.

• Asereht
    Kavat skrev 2011-01-19 15:45:56 följande:
    Asereht, använder du amningsbh:ar utan båge? Stl nu tror du?

Inser att jag aldrig kommer komma i mina nya bh:ar jag köpte på rean, så länge jag ammar, oavsett min vikt... Tungan ute
    Tror det var ty 85DD eller liknande, men brösten får inte plats i dem... Vill du ha dem?
    Kupstorleken är ju rätt så det kanske funkar med förlängare, vill du inte ha dem så tar jag dem gärna. Mina är så otroligt slitna.
  • Asereht
    Kavat skrev 2011-01-19 16:00:35 följande:
    Ska leta i lådorna, de är typ där någonstans...  Drömmer

Har tryckt ner mig i dem någon gång, men nje... Bättre om de kan komma till användning. Solig
    Hjärta
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11