Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Var det inte du som hade havandeskapspenning? Drömmer

Själv skall jag också strax ta lite lunch innan mitt examinerande seminarium börjar kl 13. Försöker vänta in i det sista då min man ligger och vilar på nedervåningen då han jobbar eftermiddag. Men nu börjar jag tyna bort så nu är det nog snart dags för lunch Drömmer

~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-02-16 12:19:42 följande:

Samma här, rena drömmen !!!

Frk S - När flyttade ni dit, är du uppvuxen där? Inte precis i det huset (ser ju nybygt ut ) men där i byn?
    Tänker på att du har bror och mamma runt knuten...
    *skrattar åt sminkat lik liknelsen*

Jupp, född i närheten och jag och brorsan köpte varsitt hus i närheten av föräldragården. Min pappa var bonde men ingen av oss har ärvt intresset men är man uppvuxen på landet så är det nog där man hamnar förr eller senare tror jag. Jag bodde i lägenhet i "stan" i tio år och trivdes helt OK men med barn föredrar jag en stor trädgård (fast det kan man ju få i stan också ).

Nybyggt... Jo, tjena. 1890 är det byggt. Men det åldras väl med behag antar jag, precis som innehavarinnan Drömmer
  • Fröken Småland
    Bor mamma kvar på gården? För visst bor din pappa på hem ? *försöker minnas och inte göra bort sig helt*
    Är det en äldre eller yngre bror? med egen familj? Har du flera syskon? Vad var din pappa för bonde ? Mjölk? Kött? Spanmål? *kör 20-frågor* (Och svara inte om du tycker jag tränger mig på)

Haha, inga hemligheter här inte

Mamma bor kvar på gården men har inga djur. Pappa som mycket riktigt bor på vårdhem numera hade mjölkkor men de sista åren (efter stroke men före olycka) hade han bara betesdjur, dvs inga mjölkleveranser. Brorsan är mitt enda syskon och han har tre flickor, 11,9 och 4 år.

Nu måste jag rusa på seminarium Obestämd

• Fröken Småland

*tillbaka från kusinkalas*

Asereht: Du kan väl dela ut adminstrator-rättighet till några av oss andra också?

• Fröken Småland
    zasata skrev 2011-02-17 08:54:44 följande:
    Jag kommer inte in i den andra tråden med mobilen
    Inte jag heller
  • Fröken Småland

Fy vilket tråkigt seminarium idag! *slösurfar på annat och hoppas att jag inte får någon fråga*

• Fröken Småland

En massa flum om praktiska lösningar på undervisning. Jag är mer teoretiker helt enkelt. Undrar hur det skall gå

• Fröken Småland

Vi har fått en förfrågan från någon som vill hänga med oss och jag hänvisade henne hit. Hon lät jättespännande på presentationen så jag hoppas att vi får se dig här Kristina!

Välkommen! {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11