• Thulo

K*B*N, pratar del 11

Fast min man tycker inte att bebisen behöver fler vagnar än.......

• Thulo
    Fröken Småland skrev 2010-05-05 08:47:49 följande:
    Äh, vad vet han?
    Inte mycket. han brukar alltid bli lika förvånad då han helt plötsligt drar en "ny" vagn
  • Thulo
    Kavat skrev 2010-05-05 09:58:10 följande:
    Mår jätte illa igen. Orkar inte mer snart, varför blir jag aldrig bra?
    Usch vad jobbigt, vi har också haft magsjuka som gått runt runt i familjen i flera veckor, fast nu *peppar peppar* så verkar det ha gått över och blivit till förkylning som går runt runt hos alla istället.
  • Thulo
    Nifelheim skrev 2010-05-05 17:41:51 följande:
    Du har väl kollinumret? Då brukar det gå bra ändå :)
    Precis kollinumret räcker jag brukar aldrig orka vänta på avin eftersom den brukar ta två dar för oss innan den kommer efter det att paketen landat på posten
  • Thulo
    Asereht skrev 2010-05-06 11:42:54 följande:
    Ni minns väl att jag klagade på klädutbudet till oss som drar lite större strl? Igår var jag in på KappAhl och på deras Generous avdelning hittade jag de här "snygga" brallorna i satinmaterial. Allvarligt, skulle ni ta på er dem??? Kan tillägga att man inte hittar något liknande bland de "normala" storlekarna. Klickbar bild.

Om jag åker några mil norrut till ett köpcentrum så har dom öppnat en klädbutik för större storlekar och jag och en kompis var dit den dan dom öppna och dom har snygga kläder som jag kunde ha. men nu har jag inte varit dit på ett tag ZIZZI heter den.
  • Thulo
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-16 14:55:54 följande:
    Jag lärde mig läsa när jag var 5 år, så jag hade hoppats att mina barn skulle vara likadana, men icke! Tin var inte alls intresserad och är fortfarande inte (trots tonvis med böcker jag köpt så fort han andats om intresse för något) och Vendel bara tramsar när man ska läsa.. Saga läser massor förstås, men hon är ju så "far away from me" med allt. Hmm, jag ska sätta Vemund i hårdträning, han ska få läsa för mig när han fyller 3. Hehe! Inte.. Man ska inte tvinga fram något som ska vara lustfyllt, men jag kan inte förstå grabbarnas ointresse.  
    Min son som nu går i tvåan har äntligen börjat tycka det är kul att läsa men han kan bara läsa lättare texter. Hela ettan kämpa han med alfabetet utan att lyckas lära sig alla bokstäver det var först  i tvåan han "knäckte" läskoden

Nu borde vi hålla oss friska tycker jag har ju varit nån hela tiden som varit sjuk sen sportlovet känns det som.
  • Thulo
    Lokatt skrev 2010-05-30 21:23:17 följande:
    nu har jag haft ett givande hundträningspass, gud vad kul det är när man får "kvitto" på att alla timmar träning ger resultat! och när man som tränare utvecklas *nog om hundar*
    Ja det är kul med hundträning. Fast vår hund tog vi bort för ca tre veckor sen så det är väldigt tomt utan hund i huset.
  • Thulo

Tyckte också dwn i Värmdö var härlig.
    Fast jag sitter och funderar på om vi inte "måste " ha en syskonvagn.  Min minsta fyller tre i sommar men han orkar/hinner ju inte alltid med när man är ute och om vi åker in till stan så är har han inget trafikvett alls så jag vet inte om man våger lita på att han står still på en ståbräda som jag tänkt från början

• Thulo
    Lokatt skrev 2010-05-30 22:11:05 följande:
    jag skulle inte klarat mig utan dubbelvagn i den åldern!
    nej jag har ju äldre barn som det är ganska tätt mellan så jag vet ju att det behövs men sen är det ju ett antal år sen dom satt i syskonvagn så jag vet ju inte riktigt vad jag letar efter
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11