• Thulo

K*B*N, pratar del 11

Vi har ca 6 mil till Uppsala men ska nog tyvärr inte dit på ett tag om jag inte måste in igen till sjukhuset.
    Har en liten kille som tycker att äta ska man tydligen göra nästan hela kvällen...

Kavat skrev 2010-08-09 20:49:08 följande:
    sjalen är invigd.
     Skulle också vilja ha en sjal att bära i. Men har aldrig burit i sjal så jag har ju ingen aning om vilken sort  man ska börja med.
  • Thulo
    Asereht skrev 2010-08-09 23:06:20 följande:
    Bäst att börja med är mjuk trikåsjal. Det är oftast lättast att lära sig knyta med dem + att det passar bra till liten plutt.

Det finns så mkt att välja på ute på marknaden numer att man får låta smak och plånbok styra.
    En sån kan man ta i och ur bebisen utan att behöva ta av och på sjalen ?
    Har en Manduca men har inte fått in snitsen än så det tar tid att få av och på den. 
  • Thulo
    Asereht skrev 2010-08-09 23:17:37 följande:
    Har man väl knutit sjalen brukar man kunna ta i och ur. Ibland får man justra knuten lite men själva sjalen sitter kvar. Att knyta ett omslutet X är inte så svårt som det ser ut eller verkar men man kan behöva testa några ggr med en docka eller ett gosedjur innan man fått till det hela och anpassat själva knytningen så det inte blir för löst eller för tight.

Min näst yngste bodde typ i sjalen från födseln och till en 5-6 mån. Annars hade jag inte kunnat få något gjort med en treåring och en knapp tvååring springande runt benen. *s*

Det finns bilder på mina gamla bärdon i galleriet: www.familjeliv.se/hem/asereht/galleri.php?cur...
    Så mysigt det ser ut, ja jag kommer inte få mycket gjort här hemma när maken  börjar jobba igen för lillen vill verkligen bli buren nästan hela sin vaken tid på dan och då jag har en tre-åring som är väldigt vild och aktiv så behöver man ju båda händerna.
    Men blir det inte varmt med sjalen?
  • Thulo

Sarah: Vi har köpt en äldre BT syskonvagn och min stora kille som åker är 3 år och G är en månad. Jag gillar den för på morgnarna när vi går till bussen för att lämna skolkillen är det inte säkert att J orkar gå hela vägen. Vi har visserligen ståbräda till liggvagnen men det är ingen höjdare att dra på grusvägen.
    När G blir lite större och kan sitta i syskonsätet bak på en P&T så blir det nog en sån igen. Att det inte blev en sån beror på att 3-åringen är aningens tung  för att sitta i fram ovanpå bebisen i syskonsätet.

• Thulo
    passau skrev 2010-08-28 19:55:50 följande:
    om någon med små barn vill ha koder till liberos hemsida kommer det här:

cream: 61124
    tvättlappar; 60523
    hakklapp:32172
    underlägg: 32158
    zinksalva:16787
    tackar

zasata så snygg vagn, röd är verkligen fint

själv så är jag lite kluven både glad och sur på samma gång. Jag skulle ha köpt en P&T men nu är äntligen vår bils automatlåda lagad så vagnpengarna gick till att lösa ut den. Hoppas bara att den funkar nu, förra gången vi fick tillbaka den så gick den inte. Hatar verkligen att köra lillbilen.... Nu är ju inte alltid alla barn hemma men om nån mer än grabbarna är hemma så måste vi ju köra dubbla vändor för att få med alla 
  • Thulo

Liberokoderna kan man bla byta in mot en rabatt kupong på blöjor, har för mig den är på 50:- men tar ett tag att samla till den, är 1000 poäng. Dom koderna passau skrev var värda 25p/st ett litet bebispaket blöjor är värt 25p och ett stort 50p

• Thulo

Jag missa barn-loppisen som var idag i Uppsala.
    Fast jag sålde min Babytravel syskonvagn igår och gjorde en riktig vinst. Så nu är jag ägare till en Phil & Ted. Hitta en billig e3:a med ett extra syskonsäte som har viloläge
    Den var billig men skitig och nu har jag skrubbat och skrubbat med galltvål men några fläckar går inte bort. Nån som har nåt bra tips?

• Thulo
    Lokatt skrev 2010-09-15 12:55:22 följande:

Här kommer bilder på oss i tränartagen

Så fin riktigt lyser glädje
  • Thulo
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-15 13:12:17 följande:
    Vilken söt vovvsing Lokatt!!

Trinis: Ja, du är lite ovanlig med bara två vagnar. Vi andra galningar byter som andra byter ehh, kanske inte underkläder, men bil? Men du är lika välkommen för det!
    *host* så många bilar skulle jag nog inte haft råd att byta till
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11