Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

K*B*N, pratar del 11

Asereht - du har väl fler barn, du är fullkomligt normal om man gör ett överslag och slår ut det på antalet Phi eller nåt sånt.
    Fniss, va kul det måste se ut på den där trådträffen. Tusen vagnar och fem barn Och några vimsiga morsor som inte tittar på annat än chassin, hjul och skötväskor...

• bohusbebis
    AnPa skrev 2011-05-18 10:57:15 följande:
    Ja det finns väl tågstation där *kollar upp*
    om jag åker hemifrån vid 6:30 är vi på Zoo (för det var där va?) kl 12:06, åker igen 15:45 och är hemma ca 21:30...
    tror ni man kan önska sig en helledig dag med SJ-biljett i morsdagspresent?
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-05-18 11:06:10 följande:
    om jag åker hemifrån vid 6:30 är vi på Zoo (för det var där va?) kl 12:06, åker igen 15:45 och är hemma ca 21:30...
    tror ni man kan önska sig en helledig dag med SJ-biljett i morsdagspresent?
    förra året fick jag förresten en städerska en heldag (trots det hann hon inte med hela huset) på morsdag. Det tyckte jag var jättelyxigt...
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-05-18 11:12:27 följande:
    Tycker du skall ge det till din man på fars dag i höst...
    Han fick en fönsterputsare
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2011-05-18 11:37:05 följande:

Såg den också och sitter på händerna, jag ska verkligen inte ha en cam.

Men bra pris!

Får ta bilen med släpvagn till Eskilstuna då
    Nä, tyvärr det blir svårt att komma loss den helgen då vi har en massa inbokat... var det nån annan härifrån väst som skulle ditåt?
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2011-05-18 11:42:18 följande:
    Passau ska inte med. Frk småland ska dit och har sagt att hon har plats då de tar husvagnen med men hon och passau ska inte träffas innan. Tror att frk småland nämnde något om att de korsar samma stad men visste inte om det var vid samma tidpunkt
    frk småland, pm:a dina reseplaner till mig så kanske vi kan krocka istället för att involvera passau (henne krockar jag nog med ändå)
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-05-18 12:04:54 följande:
    Fast vi åker E4:an upp, via Jönköping och det var där jag trodde att Passau och jag möjligen kunde korsa väg. Tyvärr verkar det skilja många timmar i resplanerna.
    frk småland, kan bara ana att du bor i smålandstrakterna... närmare bestämt (pm:a om du vill)?
  • bohusbebis

egentligen verkar det enklare (om än lite läskigare) att skicka älsklingarna med posten (=280 kr)... än att involvera halva sverige m bekantskapskretsar att anpassa sina reseplaner...
    Har ev en privat "transport" på g vid midsommar. Men dit är det ju EEEEEVIGHETER.

• bohusbebis
    passau skrev 2011-05-18 13:10:38 följande:

kostar posten 280?!

jag som betalade 475:- med bussgods häromdagen :-0

Har verkligen forskat i detta, blev inte klok på Postens info på hemsidan. Men ringde lokala ombudet och luskade. Gods upp till 1,20 m långt och vikt upp till 15 kg går som PostPaket. (på hemsidan står det nåt kryptiskt om att det räknas som skrymmande - och mkt dyrare - om längden + omkretsen är mer än 2 meter, på ett annat ställe står det att det räknas som skrymmande om det är över 1,2 m långt). Men på lokala posten sa de att de bara kunde fylla i längden med resultat att de inte kan klassa det som annat än icke skrymmande. Mitt packade Bee m tillbehör vägde ca 11 kg enl badrumsvågen - men det vet ju alla att det är ett känt faktum att badrumsvågen alltid visar minst några kilo för mycket   Kommer man under 10 kg så  kostar det bara 230 kr.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11