• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

Riskiflickan skrev 2010-07-31 03:00:31 följande:
    *kikar in å hälsar såhär mitt i natten*
    Lokatt: går det bra med nya hunden?? Här håller jag på å klickerträna min vovve för fullt, fungerar jättebra....
    Det går jättebra! Är så kul! Har påbörjat träning på en hel del moment, klickat in honom, lärt honom alla vardagsgrunder mm. Villken skillnad på vissa saker det är, apporten tog han i munnen och höll flera sekunder bara jag höll fram den mot han på skoj! DP`n tragglar vi apporten med än, även om hon gått något framåt nu så det hon lärt på timmar och veckor lärde han på fem sekunder och sen var han förbi!
    Har även träffat en figurant som kollade lite bett inför ipo-skydd, jättekul!

Klicka är kul och effektivt om man får rätt snits på det, vilken typ av användesområde kör du med? Shaping?
    Dvärgpinschern är inklickad ordentligt, henne har jag kört fram en hel del shaping saker med, fast även använt i skvallerträning och finslip på lydnad, tex. fotsättande, samt även haft nytta av i agilityn vid slalomen och kontaktfält.
    Dobbisen har jag som sagt börjat klicka in, inte shapat något beteende än, men börjat använda det i hålltider på apporten och kontaktövningar mm.

Du får titta in och skriva hund oftare, nu tänker jag hund dygnet runt nästan och de andra i tråden är inte så på på det

Fast jag hinner knappt in här, läser av oftare än jag skriver dock.

Uppdatering i övrigt, vi har sålt bilen!! Tjoho! Är så nöjda med nya bilen
    Fr.s eller annan, ser ni fynd uj så vill jag ha!!
    Och så vill jag ha råd ang. buggan, ska man sälja nu eller vänta in hösten? Ska man dela sakerna eller sälja allt tillsammans?
    Jag har inte nog med tid!
  • Lokatt

kavat, nu är det nära, har tänkt på dig och kommande bebis, trots jag varit frånvarande här endel.. stort lycka till med att få ut den, snarast *kram*

• Lokatt
    Riskiflickan skrev 2010-08-01 02:25:55 följande:
    ..tänk vad lite TID man har numera till saker.... jag förstår pensionärerna som inte förstår hur de hann jobba tycker tiden flyger fram och själv står man ju nästan bredvid å tittar på

Skulle vilja ha mer tid till allt, sy, umgås, träna med hunden...osv...

Lokatt: kör du stenhårt på klickerträning/shaping?? Jag gör det och det ger ju strålande resultat på vår lilla sötnos.... hon har en mycket stark inbyggd vilja att vara till lags må jag säga
    nope, jag blandar metoder efter situation, GD`n är inte ens inklickad, eftersom hon är en hund som inte skulle bjuda på så mycket och hon svarar så bra på andra grejer, tex. kampbelöning.
    Vi tränar ju ganska mycket och ganska blandat, lägger in klick där det passar helt enkelt. I lydnaden har jag endel extren belöning intränad, det är bra inför en ev. tävling.
    Nu vet jag ju inte riktigt vad och hur du tränar, men tränar jag trix och annat skoj med DP`n då blir det mycket ren klick.

Det h är med tid... ja du det är livets våraste pussel just nu, jag vill så otroligt mycket på så mpmga håll. Och snart börjar skolan med halvtid + några timmar jobb, hur ska jag hinna?? Dessutom ska dottern ju iväg sina tre timmar till skolan även på lediga dagen i veckan, så det blir ett himla spring.
    Har fått till det så hon utöver skoltid bara är på fritids  timmar veckan, det känns bra iaf. vill inte mer.
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-08-01 11:11:43 följande:
    Nä, nu tror jag det är dags för en ny spin off-tråd; Kreativa HundNördar *duckar för hundbajspåsar*

Idag skall vi försöka trotsa regnet och besöka sommarrodel-anläggningen.

Undrar hur Asereht har det. Och hur skall vi lyckas få till en trådträff utan att hon är här? Och vad hittar Kavat på idag tro? î„…
    *fniss* det kanske är nyttigt för dig, du kanske ser att det är så mycket mer än jobb och lort innomhus som hundarna innebär
  • Lokatt

kavat, håller tummar att du kanske gosar bebis Kyss

Jag råkade vara på min startsida där antal skrivna inlägg står, min man var bakom min rygg och såg och han blev helt förfärad Jag hade visst skrivit några under årens lopp
    Hur många har ni fått ihop och hur länge har ni varit medlemmar?

Har ni haft trådträff än?

Appropå det, Nif, det är utställning i din stad framöver, jag funderar på att åka och ställa ev. ska vi ha egen träff?

• Lokatt

GRATTIS Kavat med familj!  Nalle Nalle Nalle

r.flickan, huvaligen, tur i oturen, glad att du klarade dig såpass!

• Lokatt

Hej, tråden, igår blev min höft (som ni kanske minns jag gnällt över tidigare länge) välldigt sämre, jag kunde inte gå helt enkelt. Samma idag på morgonen efter en natt av smärtor, så idag fick jag åka in akut, blev sjukskriven i 11 dagar och fick medicin och röntgentid, så nu är maken hemma med barnen och jag sitter och är deppad över allt jag vill göra och allt jag behöver göra men inte kan. Min hundträning som gått så bra och jag som skulle åka och prova för att vara med i ett tränarlag i kväll! Så sett fram imot att få ens komma dit och kolla om jag får träna med dom och nu måste jag ställa in

Måste ta reda på regler kring sjukskriven och timanställd via brukaravtal också, samt hur det blir nästa vecka när dagis öppnar och inskolning av fritids och allt.

• Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-08-09 13:17:25 följande:
    Nej men usch. Krya på dig.

Du svarade aldrig på när utställningen var här?

tack fr.s och nif.

hmm just det.. nån av de sista veckorna i sept. tror jag, ska kolla upp det

• Lokatt

nif. 19:e sep. http://www.sbk.nu/klubbar/eskilstuna/ 
    Jag har dock inte annmält än, beror på barnvakt osv.  måste klura på om jag bara ska ställa dobbisen eller nån av de andra med, låter dig veta omnär vi anmäler så kan vi kanske planera in att ses?

• Lokatt

frs. satt och kollade alla annonser med berörda vagns märke innan hundpromenaden! Sen var jag ut och gick och när jag kom in nu såg jag messet och den nya vagnen till salu, vill ha!! Men syster är på resa till england, så har ingen hämtning *otur* gillar dessutom färgen

kavat, inboxa skruttens namn, jag är nyfiken

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11