-
Ja hur gick det? Såg på fb...Asereht skrev 2010-12-09 12:01:34 följande:Fick samtal från öron, näsa, hals igår och tid idag. Det var snabba bud!
-
Jag måste fråga er tjejer.... är jag tokig om jag byter PTn Sport mot en Explorer? Jag "måste" byta igen och funderar om det är en smart uppgradering? den väger mer och bär mindre i vikt....
Grattis/beklagar Passau...
-
Ha ha ha nja det funkar inte riktigt så.... men det var en god tanke... Jag funderar om jag ska ta en Explorer eller en ny Sport.... för byta "måste" jag
-
Passau sure... det löser sig om den dagen kommer
-
Jag vill bara klargöra nu om Sport vs Explorer. Pratade med Babyproffsen och Sport kommer inte tillverkas mer utan det är Explorer som gäller enligt dom... dom kan inte beställa in Sport ens på direkt förfrågan...
-
Jag kan nu säga att PT Explorer inte är som Sporten gällande knappar och fästen... regnskydd, vindskydd ja det mesta... passar INTE
-
Jo det är juh så... dock finns det INTE knappar för att fästa upp tex vindskydd som sufflan numer är som på alla andra vagnar dvs står av egen kraft. Den är dessutom suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper stor + solskyddet.passau skrev 2010-12-14 07:41:42 följande:Angel; så klart dom ändrar alla knappar på pt exp så vi måste köpa allt nytt
annars är det ju en dålig affär av dem
Ryggplattan ser ut som Teutonias (2006/2007) och dynan är ungefär samma tjocklek som dom vagnarna så jag ska upp på vinden och leta liggundelag för slakt så inte vinden kyler hela ryggpartiet...
Selen: midjestripparna kan man montera ur så till den grad att man har långa band som går från shassit. På sport finns ungefär i sittvecket ett band som går från shassit till tygsitsen. Den lilla bandet saknas men shassit har ändå ett band fäst där och det är midjelbanden på selen. Axelstripparna går säkert att ta bort då dom är ställbara i plasten men jag har bara låtit fästena hänga där ut på baksidan genom ett av hålen i plasten. Mellanbenen fästet är som sista sporten (till skillnad från första) fast och går inte att ta lös, dock är den mjukare och fluffigare än på dom tidigare Sportarna.
Ett plus är att på sidorna på sufflan finns numer små fickor. Den har en UNDERBAR broms. Enkel att fälla det är verkligen enhands och det LÅSER sig i fällt läge. Dynan är lösdagbar, plastfotstöd (även om det är tyg vid kanterna). Omgjord varukorg som tyvärr inte har kvar nätfickan =( den sidan som är mot dig som kör vagnen är superlåg numer medan sidorna uppfattade jag som högre. -
Zasata: C är 107.5 och får utan minsta tvivel plats i Sports huvudsits... sen är det så pass att Explorern är ÄNNU högre upptäckte jag nu när vi "bytt"
Sport tar 25kg i huvudsitsen och 15kg bakom
Explorer tar 20kg i huvudsitsen och 15kg bakom
Vibe tar 20kg i huvudsits och 15 kg bakom
-
Grattis till Lindajo!!!
Jösses fläsktråden dör ut och det är bara jag kvar....
-
Aserath: Jo tyvärr har även vi en gång i tiden varit utan vatten så det är märkligt hur snö kan bli massor med vatten när man inte vill.... men när man försöker få vatten av det så blir det typ noll...
och anledningen till varför jag inte räknar dig i fläskgänget är att du snart är klar juh... enligt bilderna på fb är du inte stor så det är väl inget kvar.... att fläska då alltså