Inlägg från: Cs mamma |Visa alla inlägg
  • Cs mamma

K*B*N, pratar del 11

Passau Då valde du fel butik =) Jag var så fräck att jag kollade med butiken innan jag kom dit om dom hade Sport och nej det fanns inte så ringde jag och sa som det var att butiken inte har Sport men Explorer till omgående leverans och erhm sen dess har jag inte använt den men den står här i hallen iaf

R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • Cs mamma

Jag får sån ångest så nu vill jag inte höra att jag är en skitmamma tack... C måste snart vändas och hon är bara 4år. Jag bytte från hennes BeSafe Izkid när hon var 2½ pga längd och började närma sig maxvikten. Frågade då runt vilken ska jag köpa för att hon ska sitta bakåt så länge det bara går, i min bil blev svaret Britax Multitech. Nu är hon 4år och inte ens 2mån och den sitter tajt som f*n om hon har jacka/overall på sig. Längdmässigt har den inte blivit förliten och för benens skull har jag lutat framsätetsrygg (hon sitter fram) så ingen kan sitta bakom men gaaaaahhhh. Jag vill inte vända henne!!! Men jag vet inte vad jag ska göra? Köpa en tredje bakåtvänd stol???  Nu gör jag så att hon får ha typ fleecejacka + filt osv men det blir så smutsigt med filten så .... hjälp!!!

Jag har haft ångest hela tiden hos mamma där jag haft henne framåt, inte velat åka bil alls... Funderar allvarligt på att skit i det hela och sälja bilen.

Hon är 107cm 20kg

R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • Cs mamma

Alltså det är bältena som är tajta...

• Cs mamma
    passau skrev 2011-01-09 06:35:48 följande:
    har nu läst runt lite och insett att det inte går med ngt annat än pt... dom är för små, vagnarna alltså

visst är det skönt när barnen vaknar 04? idag SKA dom sova middag så vi får vänt dygnet!

ska ringa till ett par butiker i trollhättan idag och kolla med vagnar, tror inte babyproffsen har den alls där och jag vet att beginners har men jag vill ju inte ha sport...

angel var hade dom inte sport?
    Jag hade så enkelt som Storken i Gbg... dom har både i Linné och en ny i Eriksberg. Sen såg jag att det var något i 054 /dvs Karlstad som hade erbjudande på just Explorer
  • Cs mamma

Jag vet att man egentligen inte ska ha vinterkläder på sig men det är praktiskt ogenomförbart... ibland lämnar jag till dagis via kollektivtrafik och sen hämtar med bil. Att ha henne endast i fleece funkar inte för hon blir sjuk på en sekund om det blåser över lugnorna så inte ens om vi bara åker till mataffären funkar det.

• Cs mamma

Prag! Staden som är mitt andra hem... har släkt där och reser dit ett par ggr/år. Cityairlines kostar ca 850kr om dom inte har drive... Ska ni dit kan jag ge en del tips på shopping =))

• Cs mamma

Lindajao: Skönt att jag inte är ensam för när man frågar runt så blir man sedd med så hemska ögon men vad ska jag göra? En 6:e stol? som förhoppningsvis räcker 1år till??? Jag vill verkligen inte köpa begagnat för det känns ännuvärre om det inte är från någon jag känner då dvs.

På Cs dagis är hon nog ensam om att ännu åka bakåt som dom flesta är Europeer så har dom vänt redan efter babyskyddet... MEN vilken jävla dålig tröst är det OM något händer? MEN å andra sidan kan något hända när vi går till spårvagnen också.... *suck* Det är bara det att jag alltid sett mig som millitant "åkabakåt" förespråkare... menar hur många köper en sprillans ny stol för 2500kr och fraktar ner till släkten för att man kommer åka bil där totalt (totalt sammantaget då) kanske vad som motsvarar dagligen i 4veckor???

Jag får nog helt enkelt inse... fialotta är stor, även om JAG inte tycker hon är stor nog att åka framåt. Ja jag kommer inte använda Multitechen framåt även om det ska gå utan köpa en riktig framåtstol i så fall för jag tror inte dom som är vändbara är det bästa...

Sen ska vi kanske räkna in stolarna hos mamma också??? Jösses den nästa jag köper kommer vara nr 9 *erhm* Ja jag samlar inte på dom iaf utan säljer vidare.... hur många barnstolar har ni haft till ett barn som är gulp... 4

• Cs mamma
    Lindadjo skrev 2011-01-09 14:52:14 följande:
    Princepesa, missade ditt inlägg. Vad tråkigt Jag beklagar verkligen! En stor kram till dig {#emotions_dlg.flower}
    Även jag missade... började fundera vad alla var så ledsna över... Beklagar även jag, hoppas du får som du önskar...
  • Cs mamma

Nif: Vad hade du tänkt köpa för något då? Menar som alla rekomenderar HiWay eller Two Way och säger dom är samma.... har han växt ur den då???

• Cs mamma

Passau: Jag har aldrig hört på maken och jag har ingen aning varför du inte kommit fram. Försök ringa mig igen i kväll eller så... ta "hemnummret" om inte annat... fast det kanske var det du gjorde för det brukar krångla ibland.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11