• Thulo

K*B*N, pratar del 11

jösses vad här har regnat inatt och det verkar inte ta slut, visserligen behövs det men det hade ju men det är kallt också.
    nån som har nåt bra tips på nåt billigt att göra i sommar. Vår bil är fortfarande inte färdig, väntar på delar till automatlådan och den har redan kostat oss 11000 törs inte tänka på vad det kan sluta på. Och med nytillskottet i familjen så kommer vi inte så långt i lill-bilen utan måste åka två bilar om vi ska nånstans om 16-åringen är hemma och vill med.

• Thulo
    zasata skrev 2010-07-25 08:53:04 följande:
    Var bor ni?
    Mellan Uppsala och Gävle tar ca 1,5 timme till Stockholm
  • Thulo

Borta  bra men hemma bäst i helgen åkte vi på minisemester så j-kla skönt att  komma bort.
    Har från i början av veckan varit tvungen att kolla blodtrycket 2 ggr om dan och i princip sitta still och vila, men i fredags bytte dom medicin och då gick det äntligen ner.
     Vi  var till Lådbilslandet i Nykvarn sen bodde vi på hotell med supergod frukost, det var tur man hade frukosten att se fram emot för grabbarna som är 3 och 8 år hade supersvårt att somna så maken och jag är helt slut nu orakar inte ens packa upp. Idag var vi på Naturhistoriska riksmuseet och titta på bla dinosaurier innan vi åkte hemåt. Var bara lill-skrutten som sov som vanligt.

Sen är jag lite imponerad av hur lättkörd min Babytravelsyskonvagn var (har ju förut bara haft syskonvagnar utan rörliga framhjul, Förutom P&T då men den körde jag ju bara ett barn i )
    Den fick åka med för att den tog mindra plats i bakluckan än jätte Emmaljunga liggvagnen...och har man bara en liten Saab 9000 så .

K Kavat
    det där blodgrupperings pappret hade vi inte med till förlossningen. Nu visste vi ju inte att jag skulle bli igångsatt så jag hade inte nåt med mig alls ingen väska eller nåt som tur var fick maken åka hem och hämta grejerna och dom väntade en timme med att sätta igång mig så han skulle hinna tillbaka ifall det skulle gå fortare än dom beräknat . Men dom sa att det var ingen fara blodgrupperingen fick dom fram ändå.

• Thulo
    zasata skrev 2010-08-01 20:10:29 följande:
    tycker du babytravel syskonvagnen tog lite plats

ja ge sugen på den och p&t igen! *hatar mig själv* Även en scooter, igen. men en 2.0
    och alla dessa tre har jag ju haft en gång redan.. *stönar lite högt åt mig själv*
    Ja ihopvikt i bilen sen var den smidig att styra trodde den skulle vara mer svår styrd eftersom lill-skrutt väger bara 3 kg och 3-åringen ca 22 kg. Visst den är ju en hel del bredare än P&T men vi kom smidigt fram överallt.
    Är också sugen på en Scooter igen har tröttnat lite på Race som sonen åker i.
    Förresten så hade tom maken en åsikt om vagnen   han brukar i vanliga fall sucka när jag vill byta vagn men sen kommenterar han inte vagnarna utan kör bara dom. Han sa i bilen på väg hem att vagnen var smidig
  • Thulo

Sen tycker ju jag att den är ett riktig fynd prismässigt också Skulle ju egentigen inte ha en syskonvagn tyckte det skulle räcka med ståbräda, men hittade den här på Blocket för 500:- en -06:a visserligen lite solblekt men den skulle bara användas till att gå till bussen när skolan börjar eftersom det är grusväg så tror jag inte riktigt på att ståbräda är så jättekul att dra.

• Thulo
    Fröken Småland skrev 2010-08-01 21:12:23 följande:
    Thulo: välkommen hem! Men vad i hela friden är det med ditt blodtryck?
    Tack
     Ja det undrar jag med. Har varit sjukskriven sen slutet av Maj för bl.trycket trodde verkligen att det skulle gå ner efter att bebis kommit ut men inte då. Hade en huvudvärk from hell sista månaden, lagom lätt att veta om det var värmen då, min migrän, bl.trycket eller början på havandeskapsförgiftning så vi fick åka in många många gånger för koller.
    Fast sista dan innan han är född blev vi inskickade för att prata med läkare för det hade stigit undr helgen trots att dom ökat dosen med medicin.
    Då skicka dom ner oss till förlossningen och jag som hade förberett mig på att få gå över (han är född på 39+2) där nere börja dom prata om igångsättning  fast  inte förrän nästa dag för dom hade fullt upp och så farligt högt var inte trycket då. Vi fatta fortfarande inte att vi snart skulle få snusa bebis kändes helt overkligt.
    Sen kom en läkare och skulle undersöka, hon ville göra ett ul, vi hade varit in 3 dagar tidigare eftersom vi var oroliga då vi hade tvärnitat med bilen för en lös hund, den klara sig med bara cm tillgodo och det ul var bra, men nu när hon kolla så hade bebisen inget vatten.
    Då blev det fart då ville dom sätta igång det direkt. Men dom sa att det skulle ta tid. Men fick värkar efter nån timme, men bara öppen nån cm.
    Sen gick det fort och dom fatta inte att det var riktiga värkar på en timme öppna det till fullt och bl.tr bara steg och steg fick en tens apparat som jag inte kom överens med. Sen satte dom 3 nålar i huvudet som jag var livrädd skulle försvinna i mitt lockiga burr....
    När dom undersökte mig igen då en timme efter var jag fullt öppen och då kom dom på att dom skulle byta rum till ett förlossningsrum, ungen höll på att komma i korridoren.
    Tom när jag på 2 krystvärkar fick ut honom fatta jag inte att det var klart (då är det ändå mitt 6:e barn )
    Han var så liten ( i våra ögon) vägde 3090g  3:åringen vägde ju 4090g.
  • Thulo
    Fröken Småland skrev 2010-08-02 08:06:37 följande:
    Thulo: oj, har du sex barn?!?! Trodde du hade tre. Hoppas blodtrycket rättar till sig nu, det borde bara vara en tidsfråga.
    Jag och maken har 3 tillsammans 3 st grabbar 8 år minihuliganen på 3 år och lill-skrutt.
    Sen har jag även 3 tonåringar med en annan. en grabb på 19 och 2 tjejer 18 och 16 år. 18-åringen flyttade ihop med killen i början av juni och grabben är nästan aldrig hemma så det känns inte att vi är så många.
  • Thulo
    Fröken Småland skrev 2010-08-02 10:28:34 följande:
    Oj, lite åldersskillnad alltså
    Kan man lugnt säga  
    Men nu var det verkligen sista. Tror min kropp tycker det, förra grav hade jag problem med gallan så den tog dom bort och nu trycket...  
  • Thulo

Igår var vi och vägde lille G på 2 v hade han gått upp 345g från födelsevikten. Det märks vad han gör om dagarna jag tycker jag ammar hela tiden....
    Idag kunde ju dagen börjat bättre ösregn och sen har vi jagat en fladdermus som tagit sig in på nåt vis

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11