• Thulo

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2011-01-01 13:06:45 följande:
    ja jag tittade på dom med, fula med tänk dig på en pt,, bör ju vara grymt?

Mys!

Ååå jag orkar inte mer 3års trots, vi satt och åt marängsvissh från igår. Så gjorde ebba sönder sin maräng, blev galen. mosade ner hela i soffan. SJälvklart säger jag till henne, börjar med att hon får gå och tvätta sig och säger så gör man inte! Och tar hennes tallrik som hon haft i typ 30min. jävlar vilket helvete det blev.
    Men jag försöker att ignorera det får henne att tvätta händern och städar, tar fram kläder och säger. kom nu så går du och jag och åker skridskor. nej då bryter helvetes lös igen om att hon hon skall minsan inte klä på sig, inte åka skridskor, hon skall vara inne... Suck.
    Har också en 3-åring....
    Han skiftar humör på två röda från urgullig till monster.
  • Thulo

Nej Lindadjo du är inte ensam jag har heller inte hft en Bugaboo. Har haft ca 25 vagnar till mina sex barn som är 20, 19, 16, 9, 3 år och minstingen på 5,5 månad. Har för tillfället bara 3 vagnar en pansarvagn emmaljunga, en P&T och en vagn att fästa babyskyddet på men den är urusel.
    När minstingen blir större ska det bli en UJ

Här är sjukt mycke snö. Vi var ute många timmar igår och skotta. Ska snart försöka orka mig ut till doterns kaniner och byta dom frusna vattenflaskorna

• Thulo

zasata såg att ni prata om väskor till P&T vagnen själv så har jag tre väskor på den hangbagen och en saddlebag och deras pannierbag den har jag också en tygväska i som jag kan lätt lyfta ur. Oj höll på att glömma jag har ju en väska i varukorgen också en shop n drop. Där ligger regnskyddet nu

• Thulo

Det var ett väldans bugga prat nästan så man blir sugen själv. Fast har aldrig kommit så nära en sån här ute i obygden finns nog inga att klämma på

• Thulo
    Asereht skrev 2011-01-03 20:16:36 följande:
    Sitter och kollar på familjen annorlunda. Det är kul tycker jag, speciellt som en av mammorna hängde i ett barnvagnsforum där jag också hängde under ett par år.

Det lustiga är att jag både känner mig inspirerad och avskräckt på samma gång.
    Sitter också och kollar och enligtmin mamma platsar vi där tycker hon
  • Thulo
    Asereht skrev 2011-01-03 20:36:17 följande:
    Thulo, enligt de flesta verkar alla med fler än max tre barn platsa där.
    Enligt min mamma är alla som har mer än ett barn (jag är ensambarn) tokiga/konstiga, men hon älskar alla sina barnbarn men tycker jag är galen
  • Thulo

Det jag kan tycka är jobbigt är när man säger hur många barn jag har och man får ett "OJ" och sen tystnad en stund.
    Därför säger jag ibland att vi har tre tillsammans och sen har jag tre sen tidigare. Då tycker dom inte det låter lika mycke.
    Min mamma har reagerat lika varje gång jag ringt och sagt att jag väntar barn. Hon har kastat på luren i örat på mig och sen ringt upp nån minut senare och bett om ursäkt att det visst är kul men hon blev överrumplad men nu sist tog det 40 minuter innan hon ringde upp då trodde jag faktiskt att hon blev så arg att hon inte skulle ringa upp nån mer gång. Men nu är hon överförtjust i den lilla.

Nån som vet om ostbågar innehåller nåt man kan reagera på? Kollade nnehållsförteckningen men verkar inte vara nåt vanligt?
    Sonen som är 9 åt såna igår sen kom han ner och var svullen om underläppen och röd på hakan, fast idag är han nästan blå där istället och så länge brukar det väl inte sitta i och bli blått? han har inte ramlat som han vet och det borde man ju veta om man är så blå tycker jag.
    När han var mindre 1-3 år var han överkänslig mot tomat, ketchup och kanel men det har växt bort

• Thulo
    Nifelheim skrev 2011-01-04 08:53:14 följande:
    Jordnötter? Ostbågar brukar innehålla spår av jordnötter. Annars vet jag inte.
    Det står inget om det på påsen
  • Thulo

Idag kom min åkpåse *nöjd*  50:-+ frakt. Men dom hade ju kunnat tvätta den eller åtminstone skakat den.

• Thulo
    Kavat skrev 2011-01-05 10:14:47 följande:
    Man slutar aldrig att förvånas. Fattar inte hur man kan sälja skitna grejer om man inte avtalat det...
    Ja jag fråga tom om den var hel och ren....
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11