-
-
Åh vad mycket svårare det blev
det är ju så fina låtar alla. Ska verkligen försöka övertala dottern/döttrarna att sjunga.
-
Vi döper för att det är framförallt väldigt mysigt i kyrkan och sen är det väl att det är tradition också i familjen.
Sen får barnen välja själva om dom vill konfirmera sig. Det är det bara den yngsta av dom stora som gjort, eller nja näst äldsta började men hoppade av då det inte var nåt för henne
Vi gifte oss även i kyrkan, fast i hemlighet. Inte så poppis hos svärmor/svärfar. Mina föräldrar däremot blev inte sura för dom gjorde precis lika när dom gifte sig.
-
Och julen har vi firat på samma sätt nu i några år. Mina tre stora barn har ju en annan pappa och istället för att fira varannan julafton med honom som inte har träffat nån ny utan sitter helt själv på julafton så firar vi så här:
Dan innan men mina föräldrar vi låtsas helt enkelt att det är riktig julafton med tomte, paket och julbord. Fast vi har skulrit ner på maten och har bara sånt vi verkligen gillar numera. Paket är heller inte så mycke vi vill inte förköpa oss på julklappar så vi inte överlever januari.
På julafton så åker vi till makens föräldrar vid 12 då har dom dopp i grytan med makens syskon med familjer. Vilket jag fortfarande efter 10 år inte lärt mig att tycka om, jag ryser av bara tanken på att äta blött bröd. Då är även mina storbarn med det brukar komma en tomte där med. Sen antingen skjutsar vi dom eller så hämtar pappan dom runt 2-tiden.
Sen brukar vi stanna kvar där tills dom äter gröt på kvällen -
En Duett hade jag för typ hundra år sen till mina stora när dom var små. Två satt i och den tredje hade jag hängt på ryggstödet i en bärstol.Fröken Småland skrev 2010-10-12 07:59:30 följande:Ah, kul! En Duett är ju också rätt vagn att lasta på *gillar*En sån hade jag behövt imorse till en jacka....Kavat skrev 2010-10-12 08:27:19 följande:Har ni sett dessa tidigare, smart nyhet för mig!
Slide On www.zipclip.se/default.asp?p=PRODUKTER -
Hej har inte skrivit på länge igen nu. Vi har också haft/har fortfarande men jag pausar just nu (ammar bebisen)
har med dotterns hjälp letat fram vår hall och resten av nedervåningen. grabbarna hjälper också till så snart åker granen in. Har faktiskt nästan handlat klart alla julklappar och det är inte likt mig jag har alltid varit en sista minutare som springer runt och panikshoppar dan innan.
-
Många småttingar på GFröken Småland skrev 2010-12-19 20:42:44 följande:Välkommen tillbaka Thulo... long time no see! Vet du att Pruseluskan, Ekorren och Lindadjo väntar barn? Så kul!
Ekorren: angående surfplatta så är det som en gigantisk androidmobil. Man kan bara inte ringa på den
Skönt att ni fått ordning på huset! Det stjäl så mycket energi när det är o-ordning tycker jag. -
Vi har också plastgran den är inte särskilt stor 165 cm hög... lägg sen på ungarnas allt julpynt dom gjort, man ser knappt belysningen men det är vår gran
den ska inte se ut på annat sätt.
Har haft fullt upp har läst ibland men inte orkat skriva.
3-åringen är just för tillfället inte så rolig hans humör och temperament när han inte får som han vill är urjobbigt.
Men sen kan han vara så gullig och snäll nästa sekund. -
Håller med det är jobbigt med magsjuka inne i samhället 1 mil härifrån så var det 3/4 av en avdelning där barnen hade magsjuka. På "vårt" dagis däremot går det vattkoppor nästan hela avdelningen har fått det. Jesper är nu julledig sen i torsdags. Så vi får väl se lagom till nyår vet vi väl om han får det eller ej.
Är lite nervös nu vi har gjort örngott till julklappar med barnens fötter och händer (dom två minstas) och sen tryckt Farmor, Farfar och Mormor och morfar. Stod och strök på färgen så den skulle fixeras men är supernervös att det ska försvinna i tvätten. -
Det enda det kosta mig var några gamla örngott, vi har nämligen tryckt på öppna förskolan.Ekorrfamiljen skrev 2010-12-21 13:45:39 följande:Jessika och Thulo: Vad duktiga ni är och pysslar!
Jag vill men orkar inte och just nu räcker inte pengarna att köpa något att pyssla med heller.. Men i vår, dååå!
3-åringen blev avundsjuk så jag har lovat att vi ska göra ett åt honom efter julledigheten