Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-06-09 14:03:25 följande:
    Hojta gärna till om du ska däråt och de har skaljackor/overaller i typ 68 och 74. Vi behöver sånt till hösten. Har inget kvar alls och po.p blir så ruggigt dyra på T.
    Det skulle kunna hända att jag åker dit nästa vecka igen, det beror på vad jag bestämmer mig för att servera på kalaset. Jag meddelar i så fall Såg dock inte om de hade små softshelljackor (skrev jag skal?) men det fanns superläckra gröna lurvar upp till 80 som jag snyftade lite över att de var för små.
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-06-09 14:36:10 följande:
    Hörrdududu! Har du glömt att du lovat att kolla efter vuxenlurv till mig?
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?

Jag kollade! *bedyrar* Fanns inga fina eller roliga alls. Bara en ful lila men det kanske kunde funka?
  • Fröken Småland

Här är dagens fynd för er som är intresserade. Skor för 350 kr, lurvar (Sherpa-kvalitet) för 79 kr och softshelljackorna 139 kr resp 169 kr

• Fröken Småland

Kavat: Vi brukar samla ihop pengar i god tid ca 20-30 kr och sen ge något gemensamt. Men det kräver ju a) att någon tar tag i det och b) att man har lite bättre framförhållning än kvällen innan Jag köpte en trädgårdsblomma (Spirea om det säger er något) till Majas lärare och busschauffören som kör på eftermiddagarna och som jag tar mycket kontakt med; antingen för att Maja inte skall med eller för att hon skall ha en kompis med i bussen vilket aldrig är några problem bara man meddelar *gillar*

Till morgonens busschaufförer (tre st, annat bussbolag) så köpte jag ekologiskt te i en påse på Lidl för 20 kr och slog in i cellofan med ett kort. Det fick räcka.

Till lillemans dagisfröknar har jag tänkt samla in pengar och köpa något kul men det är svårt att få till något när de är fyra st att dela på en liten pott pengar. Till jul köpte jag knäcktrattar - minns ni? - och som sommarpresent minns jag inte nu på rak arm. Året före köpte vi varsin bärbuske till de två fröknarna när de bytte avdelning. I år har jag verkligen ingen aning. Förslag? Helst hoppas jag att någon annan tar tag i det men de räknar nog med mig är jag rädd.

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-06-10 07:11:25 följande:
    Hmm.. Har ni verkligen inte skrivit något sen igår? *i chock*
    *skäms*

• Fröken Småland

Jag sitter och tjuvlyssnar på Maja och hennes kompis när de leker. Just nu är de båda läkare vid namn Priscilla och Medina (?) och lillebror är patient och störtblöder från huvudet. Dialog:
    -Hjälp, han blöder! Han dör om fem minuter!
    -Vad skall vi göra?
    (paus)
    -Vi hämtar en sjuksköterska!

• Fröken Småland

Asereht: Se det som en investering att han går på bio; kanske han blir välvilligt inställd och bjussar på en massa sytid till dig som tack för att du är generös mot honom

Visst kan det vara jobbigt att vara själv med barnen men jag som bara har två så upplever oftast egendomligt nog att barnen är mycket lugnare och lättare när jag är ensam. Så snart pappa stiger innanför dörren så blir det väsen, konflikter och panik. Och Maja är väldigt duktig på att spela ut oss mot varandra så om vi (hon och jag) inte varit överens om en sak så är hon värsta martyren när pappa kommer hem och han tar alltid sin lilla prinsessas parti {#emotions_dlg.djavulsk}

• Fröken Småland
    passau skrev 2010-06-10 09:26:47 följande:
    Fr.S kan inte du inboxa stl på barnen, å ålder så ska jag se OM jag hinner fixa ngt kul som tack för brevet
    men nu är vi i stugan och här finns inget kul alls*L*
    Oj, det behöver du verkligen inte göra! Jag var ju dessutom "skyldig" dig för ett mönster du skickade för hundra år sen så egentligen är vi kvitt nu

Men lilleman har just fyllt tre och har strl 104 (knappt) och Maja fyller sju nästa vecka och har strl 128 ungefär.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11