Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-06-10 15:55:11 följande:
    En lumilove-lampa (gul hund), en bumbo , en sac n' seat (har tänkt att sy, men nu blev det ju billigt. ) och så bugaboo solskydd till cam. Till 50 %! Skitnöjd!
    Sakerna som dyna mm "snoddes" ju i min varukorg innan jag hann checka ut dem tyvärr...
    Men med bra pris och snabb service!
    Najjs!
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-06-10 18:13:52 följande:
    Vet ni?? Nitron är LÄTTARE att köra än bugga Trots att E är ganska tung är den hur lättkörd som helst. *nööööjd*
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?

• Fröken Småland

Zasata: Jag röstar på helsvart eller svart med blå dyna eller blått sittöverdrag. Fast alla kombinationern är fina (utom blå och röd som jag inte riktigt fixar).

Phu, nu har jag packat nästan alla mina auktioner som gått ut/går ut idag. Fattar ni att det där gamla skräpet som rafsat fram faktiskt räckte till den nya kameran? (sånär som på en tusing som jag drog in på liggdel och cykel häromdagen) *nöjd*

• Fröken Småland
    zasata skrev 2010-06-10 20:39:44 följande:
    för visst ser den kostig ut??
    Har inte orkat kolla *rodnar* Kan du länka? Skall lägga den siste huliganen nu men kollar in en snabbis senare.
  • Fröken Småland

Zasata: Det är väldigt svårt att utifrån bilder bedöma och guida hur suffletten skall sitta; i synnerhet som jag aldrig sett den själv IRL. Men här är en bild från kidzshop och den borde ju vara rättmonterad. Spontant så tycker jag att din är det också även om den ser lite knölig ut?

• Fröken Småland
    zasata skrev 2010-06-11 09:54:58 följande:
    jo men så får jag den bra, men sen, när du villl ha den som vanligt, liksom fälla upp det "myggnätet" då skall ju det in i sufletten, men hur?
    Jag har ju inte sett det men t ex Kronan har ju en inbyggd solkeps och den fäller man bara in så den ligger helt längs med den vanliga delen av suffletten, som ett innerfoder. Men det är ju så du har gjort så då vet jag inte

Om min man samarbetar (inte så sannolikt dock) så skall jag kila in på 1klass och kolla hur solskyddet ser ut egentligen. Jag såg det bara snabbt på mässan men tittade inte närmare på detaljer och funktioner tyvärr.
  • Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-06-11 10:29:59 följande:
    Alla ni proffs - Om jag nu skulle hinna först på denna, www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_08_... vad ska jag kika extra på?
    Det står att den svarta ramen fått sig lite törnar, det kanske inte ser så kul ut. Nya fram hjul kostar cirkus? Beige är ju inte rött, är faktiskt inte alls en favorit men det går ju och ordna till. Är det värt att slå till nu, eller ska jag vänta (och hoppas på ) tillökning (om det kommer) jag kanske bara blir deppo om T ser ut som en jätte i den...
    fy! så neggo jag låter. Kan vara rosévinet från igår som talar......
    Hjälp mig tänka!
    Svårt att råda (och har lite bråttom också). Men en ram med lite skav på stör inte mig - men jag är ganska okänslig med sånt.
  • Fröken Småland

God morgon, guess who's back!?!?

I helgen var vi hos min kusin som tog sin examen och eftersom vi behövde ta med oss husvagn för sovplatser så passade vi på att åka en dag tidigare och låg en natt i Gränna. En ljuvlig stad som antagligen skulle vara ännu ljuvligare en dag utan regn och storm . Vi hann aldrig över till Visingsö utan det får bli nästa gång.

Idag fyller min stora lilla Maja sju år! Vad hände? Igår misslyckades jag med en tårta så jag får nog köpa en idag tyvärr. Irriterande när jag gjort mig till men man kan ju å andra sidan kanske inte förvänta sig att lyckas första gången. Nu skall jag göra mig i ordning för en jobbintervju; jag skickade iväg en ansökan på ett schysst ekonomjobb mest på skoj och de ringde direkt. Så nu skall jag begära en hutlöst hög lön så att jag a) slipper jobba eller b) får ett schysst jobb till en riktigt schysst lön vilket faktiskt är ett riktigt bra alternativ till studierna.

Återkommer en annan dag, vi firar Maja med familjen idag och så har hon kalas på lördag. Vem hinner jobba? Drömmer

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11