Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Lokatt: Läskigt med dottern. Hur går det?

Jag har just beställt en digital systemkamera *glad* Har bara en vanlig halvdålig digitalkamera nu som tar ganska taskiga bilder faktiskt. Blev så avis när jag såg Zasatas superfina bilder som var tagna med riktig kamera att jag bestämde mig för att köpa en ny vid tillfälle. Och nu när mina Traderaauktioner går hyggligt så tyckte jag att det var tillfälle

Skulle ändå beställa varsin bärbar DVD till barnen i födelsedagspresent från mormor. Lilleman fyllde ju för tre veckor sen men fick inget då eftersom de skulle få samma men nu var jag tvungen att få tummen ur eftersom Maja fyller på måndag. Hoppas nu bara att grejorna hinner komma *håller andan*

• Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-06-06 21:51:12 följande:
    Vad har du betällt för DVD? Vi funderar på en till lilloppan nu i sommar då det blir en del åkande i bil och båt...
    Jag har surfat runt en massa och kom fram till att den här från Philips har fått bra betyg. En sak som jag tycker är viktig är att man även kan använda den med vanlig nätadapter så att den inte bara funkar i bilen.

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/portabla-dvd-spelare/PET721D/philips-barbar-dvd-spelare
    Lokatt skrev 2010-06-06 21:59:00 följande:
    hejja vad du handlar! Kul! Sån kamera skulle jag med vilja ha, du får visa oss lite fina bilder sen! Bla. på ditt hår

Just det, våra döttrar fyller nära varandra, ska ni med ha barnkalas till helgen? Dottern fyller på tors. men vi har kalas på lör.
    Jag vet! Jag shoppar alltid när jag bantar Skäms Men DVD-spelarna skulle jag köpt för mer än en månad sen och det är inte jag som betalar, bara beställer Idag tänkte jag titta in på Lindex och se om det finns en fin avslutningsklänning till Maja. I övrigt behöver hon absolut inga kläder, t o m solkläderna från förra året är lagom. Lilleman behöver några shorts, jag tror Lindex skall ha 3/4-shorts i jeans med mudd. Nu har jag (kors i taket) gått över till jeans på honom men bara muddjeans. Fram tills helt nyligen hade han bara mjukisbyxor men nu blev han plötsligt stor min bebis

Vi skall till min kusin på hennes examen i helgen så vi har barnkalas nästa helg för Maja. Hon fyller på måndag den 14:e och den dagen kommer mormor och brorsan med familj så det blir light-firande och så kommer stora kalaset med kompisarna nästföljande helg. Häromkring är det kutym att bjuda hela klassen och det gör vi också, för oss är det inga problem platsmässigt. Men jag kan tänka mig att det ställer till problem med 25 ungar i en liten lägenhet

Jag tycker för övrigt också att ni skall tala med läkare om de eventuella allergierna. Att få ett pricktest skall väl inte vara så svårt och sen har man ju många gånger en bra indikation på om det finns ett problem eller inte.
  • Fröken Småland

Den här kameran blev det, den har fått bäst i test av Råd och Rön - min bibel, och även i testfakta så har föregångaren fått toppbetyg. Priset är imponerande lågt jämfört med hur det såg ut för något år sen. Åh, vad det skall bli kul att fota nu

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/CC_ViewSearch-Start?queryFromSuggest=&searchtext=Canon+EOS+1000D+%2B+18-55mm+objektiv&queryFromSuggest=true

Fotar inte håret förrän Lokatt fotar barnens rum *håller gisslan*

• Fröken Småland

De är vääääldigt turkos! Jag gillar färgen jättemycket men på en bilstol vill jag gärna ha en diskret färg som smälter in i bilen. Den svarta är tråkig men fin

• Fröken Småland

Lokatt: Pricktest är absolut inte smärtsamt! Man rispar bara huden pyttelite och provocerar med olika allergener och sen ett stort plåster på hela härligheten. Jättelätt och gör inte minsta ont.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11