K*B*N, pratar del 11
Idag kl sju kom min svägerska och lämnade deras treåring till mig då hon skulle på cellprov och inte ville ta med dottern och heller inte kunde lämna på dagis så tidigt så jag hade high life här en stund innan jag körde båda barnen till dagis. Uppfriskande med lite bus och lek utan konflikter som det så ofta är mellan Maja och lillebror nuförtiden. Sen stack jag förbi Ullared och var inne på Ge-Kås i exakt tolv minuter. Köpte bl a en frisörsax för 11,95 fatta vilken kvalitet den måste ha. Skall provklippa lilleman imorgon för min frisör jobbar på torsdag och då kan hon rätta till det jag eventuellt pajar
Sen till Göteborg och hämta vagn som var helt OK. Eventuellt är det pyspunka på ett av hjulen men det är inte hela världen. Liggdelen var jättefin och inbringar med lite tur 300-400 kr så det blir en billig vagn även om bensinen också kostar förstås. På vägen hem tog jag en sväng förbi Borås och gick först in i en tygaffär som jag tror heter Affär'n och där jag har köpt billiga tyger förr. Hittade en riktigt mörk denim i bra kvalitet som jag köpte två meter av men sen gick jag in på Furulunds för att köpa knappar och då hittade jag svart denim som var superfin och då blev jag helt ledsen att jag just köpt två meter för 89:-/m även om det nog måste anses som prisvärt (1,50 bredd). Så jag bestämde mig lite hastigt och lustigt för att jag hellre ville ha den svarta och bad om 1,5 meter av den eftersom jag tyckte det var så onödigt när jag redan hade tyg och detta kostade 99 kr/m. Precis innan hon skulle klippa frågade jag i hur många grader tyget skall tvättas och det visste hon inte riktigt säkert så jag gick bort till rullarna igen för att kolla på tvättråden och då såg jag en liten tanig rulle med samma tyg som jag bad henne mäta. Det var 1,30 vilket räcker gott och väl för mig och så vägde hon det som stuv istället så det kostade 65 kr för hela biten *glad*. Knappar hittade jag men de kostade 49 kr för tio st och jag behöver 16 Men nu har jag allt material i alla fall utom möjligen rygg- och sitsplatta. Fast jag måste provsy i ett fultyg eftersom jag inte ens har något mönster.
Förresten så har jag tvättat det svarta denimtyget nu eftersom jag inte vågar använda det otvättat och precis som jag trodde blev det en del ljusa ränder på. Tror ändå att det går att klippa ut delarna så att de värsta partierna klipps bort.
Jag återkommer väl när jag satt igång antar jag. Måste verkligen lägga ut auktioner nu innan sommargrejorna "blommar över".
Är ni fortfarande vakna efter min uppsats? Jag skall inta mitt favoritläge nu i alla fall. Ses imorgon!