Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Lindadjo skrev 2010-05-24 10:55:05 följande:
    Här var det allt för mycket bugaboo-snack vad är det här? Bugabootråden *fniss* Jag har precis pratat med min kompis som har använt min gamla retro brio, och hon har den kvar än YES! Jag sa att jag gärna tar tillbaka den om jag skulle bli gravid, så jag kan köra runt nummer 3 i den. Om det skulle bli en nummer tre, det återstår ju förståss att se Hennes lilla börjar ju bli för stor för den nu ändå. Den retro brion är ju perfekt som glida-runt-med-vagn, och kanske sovvagn ute. Sen måste man ju så klart ha en modern och smidig vagn oxå, hellst då en denim frog haha. Idag är jag som sagt ledig igen, så skönt att vara ledig 3 dagar i sträck... man hinner ju med så mycket så nu kan jag ju nästan bara luta mig tillbaka och njuta av att vara ledig, vilket man inte hinner när man är ledig bara en dag i veckan, då blir det slit och släp hela den dagen. Nu har jag tvättat säkert 20 maskiner (lite överdrivet), men jag har tvättat rent ALLT. Det finns inget mer att tvätta, skönt. Och jag har städat hela huset, utom övervåningen... kanske tar den senare idag. Så! Vad ska vi göra idag då? Vädret är helt underbart idag med, soligt och varmt. Så vi tar nog oss en promenad till badhuset och simmar lite, och sen kanske vi tar oss en pizza på pizzerian, höjdpunkt för pojkarna.
    Blir ju lätt så när större delen av trådinvånarna kör samma vagn. I tidernas begynnelse var det P&T.

Skönt med lite ledigt. Jag är ju av den lata sorten så jag gör bara det som måste göras trots att jag är hemma. Men annars skulle jag aldrig kunna göra det jag vill göra. Resultatet är förstås att det alltid är småstökigt men å andra sidan så blri det så på en kvart iaf när jag legat i som en tok och då blir jag bara grinig. Ingen vill ha mig sån jämt.

Vi har också jättefint väder om än svalare än veckan som var. Men väderleksrapporten bådade inte gott. Om det nu stämmer vill säga, återstår att se.

Kul att du kan få tillbaka brion. Det är så trist när man inser att man saknar saker man gjort sig av med när det kommer en ny liten. Jag har gnisslat tänder några ggr pga saker som jag gjort mig av med, men jag trodde ju inte att vi skulle ha fler bebisar.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-05-24 11:14:38 följande:
    Ja, så är det ju ibland. Jag har ju dessutom dumpat av en del av våra sängkläder och spjälsängskyddet, innan vi bestämt oss för en till hehe... men så kan det gå.
    *s* Du får säga till sen om du vill ha dem tillbaka. De finns ju här. Dock då i något mer använt skick.

En del saker är det ju bara kul att få köpa nytt av men en del är såna som man fattat tycke för och som man verkligen gillat och önskar att man hade kvar.
  • Asereht

Ska släpa fram symaskinen, sen får vi se vad nöffeliten låter mig få gjort. Men steg ett är att få fram material och maskineri.

Sen funderar jag på att svira om buggan, har inte fått det gjort då den ofta befolkas av sovande liten gris när jag kommer i stämning.

Förresten Lindadjo, såg du att vi som det ser ut ska till Liseberg 2 & 3 (kanske är kvar till 4.e) juli?

• Asereht
    Kavat skrev 2010-05-24 11:33:50 följande:
    Då frågar jag fru allerdal, ok?
    Gör det du.

Jag ska bara ha en sufflet, det dyger nog upp någon till slut.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-05-24 11:40:59 följande:
    Sprang genast och kollade i almanackan... det är ju mitt i veckan jobbar... surar....
    Neee, det är ju fredag, lördag och söndag ju. Fast söndagen är osäker.
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-24 11:37:49 följande:
    vad är det för skillnad på canvas och fleec:arna? vilket är att föredra och passar bäst när? *dum men har liksom MYCKET att lära om alla dessa modeller och grejs*
    Tror det är mest smaksak. Fleece är mjukt och skönt framför allt på sittdelstop tycker jag. Sen gillar jag färgerna på fleecen, de blir lite skarpare än på canvas. Canvas är ju lite stelare också på så sätt är fleece snällare då den sträcker sig fint på sufflettbågarna, upplever att den sitter snyggare men det är som sagt en smaksak.

Jag gillar båda på suffletter och lock men föredrar fleece på sitsen. Men jag är ju nybörjare och håller på att forma min smak.
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2010-05-24 13:27:48 följande:
    Hjälp mig ta ett beslut nu. Vibe eller blå sport? Måste bestämma mig IDAAAG. Sporten är biiillig, men utan syskonsits (vilket jag förvisso inte behöver), men Vibe är mycket snyggare egentligen..
    Vad svårt, men du har haft sprot förut och då tycker jag att du ska testa vibe. Om inte annat så får du iaf testa en ny modell.
  • Asereht
    zasata skrev 2010-05-24 20:29:26 följande:
    www.tradera.com/Easywalker-SKY-sittvagn-liggd... den har legat ute lääänge nu.. *vill ha*
    Den är fin men anledningen till att den går runt är ju vädligt hölgt reservationspris. Första gången jag såg den var det budat över 3500:- men inte vinnande bud. Folk tröttnar, dessutom kan man hitta en lika sjysst på blocket för runt 3000. EW har rätt lågt andrahandvärde fortfarande eftersom de fortfarande inte är jättevanliga. Har sett så många billiga på blocket så håll ögonen öppna där istället om du är sugen.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11