Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-05-25 10:14:42 följande:
    Jag hade nog behållt hjulen och sålt klädseln separat. Eller ännu hellre - om det funkar - sätt dit de platta Happyhjulen när du fått nya. Men det går väl inte eftersom du inte bytte rakt av.
    Är inte säker på att jag helt förstod vad du menade nu med bytte rakt av. *förvirrad*

Happyhjulen blir  tokstora på sittyn, de är ju 30 cm i diam. Lufthjulen på sittyn är betydligt mindre. Och om jag skulle behålla sittyhjulen, vad gör jag med dom? De går ju inte ha på happyn, skulle ju se helskumt ut.

En sliten sittyklädsel med en mindre skada efter ihopfällning (tyget har fastnat i säkerhetsspärren vid något tillfälle) är nog svår att kränga separat.

Jag har ett par nova hjul (som jag också tänkte avyttra), de passar iofs på happyn men nu fixade jag ju nya snyggare hjul så de får nog gå. Eller så behålller jag dem som extrahjul ifall något skulle hända. Nova hjulen hade jag till rion men hon som köpte den av mig ville inte ha dem utan tog bara de vita (skum). Jag har provat dem på sittyn en gång, såg helt vansinnigt ut! *ha ha* På en dubbel så funkar det även om det ser skumt ut men inte på en singel. *fnissar*

De platta happyhjulen ska jag nog också försöka kränga. En hundring eller så borde man ju kunna få iaf.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-05-25 10:34:05 följande:
    06 eller senare. 05 hade väl raka sufletter? (min är 05 och har rak suflett) Vet inte hur länge de tillverkades dock?
    Min UJ från 04 har sufflett med mittbygel, det var 04 de nya utseendet på suffletten kom har jag för mig.

• Asereht

Kan tom varit 03 den "mya" suffletten kom. 02:or har iaf de raka det vet jag, men är osäker på 03:orna. 04 var det defenivt de nya det vet jag.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-25 10:49:13 följande:
    Oj, då är den alltså ganska gammal. Spelar noll roll för mig personligen då jag bara kollar på skicket men den skall ju säljas en gång också och då vill man ju ha tillbaka merparten av pengarna när man köpt begagnat. Men den ser ruggigt fin ut och jag gillar modellen på klädseln när den slutar lite ovanför fotstödet, det tilltalar mig rent estetiskt av någon anledning.
    Omöjligt att säga eftersom det inte finns annat än klädseln att gå på. MT har ju sett ungefär likadan ut typ hela tiden, bara den där suffletten som förändrats. Mer synliga förändringar på UJ som man kan använda och tidsbestämma med. Det enda som avslöjar är väl serienummer och eventuellt datum på den klisterlappen. Men jag vet mer om gamla uj än om MT:s.

Surfade in en snabbis på Mountain Buggy och där fanns inga Mountain Terrains, har den utgått tro? Hänger inte med längre.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-25 10:50:07 följande:
    Vad snygg din UJ var Asereht, är det den gröna? *gillar* Är det en egensydd Buggysnuggle eller är det original?
    Oliv UJ årsmodell 2004 (med fast handtag) och Buggy Snuggle retro stripe.

Om jag ska åsikta om UJ så gillade jag denna något bättre än de nyare då de nyare kändes mer lättippade och så gillade jag gamla varukorgen som inte gick mot framhjulet och slets. Dessutom är den rätt djup. Och så har jag lite förkärlek för fasta handtag. Hela vagnen känns mindre och smidigare än de nyare årmsodellerna men det har nog med synvilla att göra.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-25 11:02:37 följande:
    Fast jag hängde ju lite i UJ-tråden ett tag när jag suktade efter min RB och då minns jag att en av veteranerna (var det Isold?) som gjorde en riktig stilstudie angående det där och hon konstaterade att det var skillnad. Åh, nu är jag jättesugen på en MT. Eller nåt annat Hur länge sedan är det jag skrev att jag var "mätt" på vagnar? En vecka sen? Missbruk går nog aldrig riktigt över. Jag kan bli hysteriskt röksugen ibland och då är det ändå åtta år sen jag slutade röka
    Jo det är skillnad men det är väldigt små skillnader men även känslan gör sitt till. Jag mätte och grejade också kommer jag ihåg men jag minns inte riktigt resultaten numer. Jag gillade iaf den typen av utförande bäst. Den nyare 06.an kändes klumpigare och större. Sne tycker jag det var en totalmiss med nya varukorgen som slets sönder av frikton från framhjulet. Men det kanske är åtgärdat, vet att många hade problem med det då även om jag själv aldrig hann med det innan den flyttade ut igen.
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2010-05-25 11:13:47 följande:
    Asereht: Jag tycker att du ska sälja Sitty-ratten billigt till mig
    Tror jag har en lös liggande i garderoben, kikar och återkommer.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11