K*B*N, pratar del 11

Och så det där med lodger (eller vilken åkpåse det nu var). Flamskyddheten där tror jag kvittar eftersom som sagt nästan inga svenska barnkläder är flamskyddade ändå, MEN man får INTE täcka över spännet under färd. En filt som ligger löst över barnet kan vara okej, men en åkpåse kan göra det väldigt tokigt om ni krockar ordentligt och räddningspersonal behöver ta ut er.
Det röda på bältesspännet lyser nämligen rätt bra och gör det tusen gånger enklare för en brandman att kunna få loss barnen FORT om det behövs.
Som den bilstolshitler jag är skulle jag rekomendera ett med 5-punktssele. När E föddes var det typ bara Gracos som hade det, men det kan ju ha ändrats nu. Jag har inte koll riktigt. (JA, jag vet att det är smidigare med 3-punkt, men det sitter inte lika bra över bebisen)
BLÄ. Jag behöver tips på bra nätshopping för julklappar till typ ALLA i släkten (utom barnen i leksaksåldern som är klara iom. Ullaredsbesöket). Nätshopping till människor från 9 till 60 år alltså. Massor med tips vill jag ha, för jag har aldrig shoppat julklappar på nätet, men i år hinner jag ta mej tusan inte ens tänka tanken att springa på stan.