Fröken Småland skrev 2011-01-06 19:40:49 följande:
Sådär, nu har jag just skickat in en jätteuppgift som spände över hela terminen, en slags utvecklingsportfolio som skall ge en översikt över mitt lärande gentemot kursmålen (flummigt värre). Den blev bra! *mallig*
Nu är det bara filmtentan kvar och den skall jag göra på måndag efter sista seminariet. Manus är redan klart förutom eventuella kompletteringar som kan komma till om det kommer någon ny information på måndag. Har börjat bocka av slutuppgifterna för den här terminen av "Pedagogiskt Arbete" nu och ser fram emot att börja med ett nytt ämne snart. Det blir "Det språkande barnet" vad det nu innebär.
Hur går det för dig Nif? Är det körigt för er också? Undrar också hur det går för Lokatt med alla hundar, barn, körkort och två kurser

Det går bra här just nu. Vi har en tenta i Matematikinlärning och en stor redovisning av ett grupparbete i problemlösning att göra veckan som kommer. Sen är höstterminen klar (om man blir godkänd på allt förstås). Det är så lugnt och skönt nu jämfört med förut. Sen tror jag att vi har en vecka helt ledigt innan nästa termin börjar. Väldigt skönt

Nästa termin har vi SJU veckors sammanhängande VFU. Så himla mysigt att få träffa "mina" barn igen, men sju veckor är länge att "jobba" heltid när man är van vid skoltider

Kurserna vi ska läsa till våren heter "Matematikens didaktik", "Funktioner och modellering" och "Sannolikhetslära och statistik". De två senare lär bli tuffa