• Lokatt

mina två älsta barn uppskattar välldigt att besöka lekstället Småland på ikea när vi är där. Nu satt älsta dottern brevid nyss och läste FRÖKEN SMÅLAND. Hon klurade lite och frågade sen om det verkligen var fröken som är inne på ikea-småland som satt och skrev med mig

Jag har inte nog med tid!
  • Lokatt

oj! inser ni att det är minus rekord i denna tråden! Hela helgen nästan i tysthet
    Hur är det med er, vadan denna tystnad i tråden nu för tiden?
    För min del har jag ganska kämpigt mycket just nu, det i kombo med sjuka barn och jag själv sjuk (fast jag inte tagit mig tid att vara sjuk), samt att mitt enda stora intresse jag hinner med nu är hundarna, vilket ingen här inne delar, så det blir svårpratat.

• Lokatt
    Lindadjo skrev 2010-11-07 21:10:51 följande:
    Fick ett enormt hundsug Kanske får köpa hund nu när vi aldrig får någon bebis Såg så bedårande söta Xoloitzcuintle-valpar på blocket. Mexicansk nakenhund alltså. Blev sugen på en sån. Jag vet vad ni tänker, men med hundallergi (pälsdjur) har man inte så många raser att välja på
    du vet att man kan vara lika allergisk mot hårlösa djur då va? det är inte pälsen i sig man är allergisk mot...
    Dock går det att tillvänja sig för många allergiker, fråga min man, vi har tre katter och tre hundar
    mexikanska nakna är coola, vilken av storlekstypen tänker du dig? Dock är tempramentet kanske inte så kul om man är nybörjare..
  • Lokatt

igår fick jag ett mail från en intresserad av min vagn, hon skrev att hon hoppades den var kavr i slutet av månaden... det var den 7:e igår. Sen skrev hopn inget mer?? Obestämd 

A,vad otrolgt trist att du är smäre igen
    Jag har gått ner mig mer i sjukdom jag med nu. Blä!!

• Lokatt
    Angel Gbg skrev 2010-11-08 12:30:43 följande:
    Holy crap är risken så pass lång??? Har en engspråkig vänninna som ska ta kk snart och hon har fått allt på engelska men när det gäller just RISKen så sa dom att där får hon ta med sig tolk och det blev.... mig! Jag kommer få slita hårt dom timmarna är jag rädd. Det jag inte gillar är att jag har noll koll vad det är som skall översättas då jag tog mitt kort för snart erhm 13-14 år sedan eller något sånt så ni som gör risk och har iPhone kan ni inte snälla spela in iaf det som sägs "via radion" (jag vet inte vad jag pratar om utan bara vad jag fått höra)
    vilken pratar du om nu? risk ettan eller risktvåan, eller båda?
    Jag har nyligen gjort bägge. I bilen på halkbanan pratas det inget, bara ges instruktioner. Men förutom det är det en hel del pratande.. I riskettan så är det ju en tre timmar lång föreläsning i princip. Det lär störa massor om du ska sitta och tolka allt det åt henne..
  • Lokatt
    Tant Pruselius skrev 2010-11-08 13:35:35 följande:
    men här är risk 1 på 3 t och 45min sharp!.... gör den imorgon...
    du, det har du *** rätt i, jag var nog där i 4 timmar när jag tänker efter!

Jag måste orka ta tag i sista med teorin nu, så kan jag boka min test sen!
  • Lokatt
    Tant Pruselius skrev 2010-11-08 13:42:11 följande:
    fin vovvsing !Hjärta

Tack Påminn mig att jag tycker det efter helgen med , vi ska på lydnadstävling.. lär gå sådär.. Han kan alla moment klockrent, bara det att herrn har behagat bli virrig tonåring, så på tävling kan han tappa huvudet och titta på allt spännande runt oss istället *sucka*

• Lokatt
    Lindadjo skrev 2010-11-08 19:49:53 följande:
    Ja, men jag är ju inte extremt allergisk. Och nybörjare är jag inte heller Fast vi har ju haft lite lättare raser innan då förståss. När jag var yngre och bodde hemma så hade jag en Bichon Frisé och sedan hade vi en Coton de tuleaur. Så jag har iallafall en hum om hunduppfostran.
    Och de 2 raserna tålde jag bra. Jag klarar inte av att bli slickad i ansiktet av de, då blir jag prickig. Men jag fick inte tungt att andas eller nånting sånt av de. Klarar faktiskt mina föräldrars Fox ganska bra oxå, så länge den är relativt nybadad Det är alltså mest kvalstrena i pälsen jag inte tål gissar jag, nybadade hundar går alltid mycket bättre.
    Det kommer ju inte bli någon hund nu ändå, vi jobbar allt för mycket. Men drömma går ju. Och hade det blivit en Xolo så hade det blivit standard storleken. Den stora alltså Tycker det är lite coolt med urhundar... de får mig att tänka på de där mumienfilmerna hehehe
    aha, har du haft innan, det vet jag inte om jag visste. Ja, urhundarna är häftiga! Jag gillar faraouhundar med, men tempramenten på de är nog inte riktigt jag... Nu lär det bara bli brukshundar framöver i livet gissar jag.. maken ska köpa malle om något år. Dock har dottern pratat om pinscher eller kelpie, pinschern är inte bruks..
    Är du bara såpass allergisk så tror jag du kan indivit-tillvänja dig. Alltså som maken gjort med våra djur. Han är fortfarande allergisk mot andra katter och hundar, i måttlig mängd. Våra tål han inte pussar ifrån, ennars går det jättebra.
    Lindadjo skrev 2010-11-08 19:58:12 följande:
    Lokatt, vilken superfin voffsing du har
    Tack
    Angående dogtag till din mammas hund, jag har kvar av en urfin variant jag inte tror du sett på bild, i form av ett hundben! Ska jag ta en sån?
    Och så svarar jag både dig och A... angående cirklar så har jag ej, men jag ska nog göra så att jag tar hem. så har ni inte superbråttom så fixar jag. inboxa detaljer.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11