Lindadjo skrev 2010-05-31 20:28:02 följande:
Tycker inte du påminner det minsta om en häst! Du är ju jättefin
Kavat skrev 2010-05-31 20:30:31 följande:
Håller med fullkomligt! Och vad smal du ser ut jämfört med gravidfotona som vi sett. Du måste tappat massor. Snygg är du i alla fall!
Tack.
Men nej, jag har inte gått ned mer än typ 6 kg. Men ibland hittar jag en snäll vinkel när jag fotar.

Fröken Småland skrev 2010-05-31 20:33:42 följande:
Du är ju en skitsnygg Shetlandsponny ju! Allvarligt talat tycker jag inte alls att luggen är så farligt kort. En vecka eller så, sen blir det perfekt.
Längden är rätt ok, jag skulle faktiskt gärna ha superkort lugg men jag har en virvel som sätter stopp för det. Jag tycker mer att bredden och formen är hästliknande.

Lindadjo skrev 2010-05-31 20:38:00 följande:
Så du får njuta av att vara ensam i huset härligt. På tal om fåglar, vi har 2 fågelholkar på framsidan (som gamla ägaren lämnat kvar). Förra våren/sommaren stod de tomma, så vi tänkte nästan ta ner de, men i våras var det 2 fågelfamiljer som flyttade in. Antagligen var det en av dessa fåglas som just flög in i vårat hus. Det var litet svag pipande i holkarna till att börja med, men nu piper det riktigt högt. De är nog snart flygfärdiga de små rackarna. Ska bli kul att se de störta ur sina holkar här snart. hehehe
Pippisar är heltokiga ibland. Vi har haft besök inne av både blåmes och en skata! Skatan var lite läbbig faktiskt.
Vi har en holk på "uthuset" och där häckar det flugsnappare för tillfället. Vi bor i ett fågereservatsområde så vi har mkt fåglar och en hel del fåglar som jag aldrig ens sett innan jag flyttade hit. Sen är det sjönära också vilket innebär en hel del sjöfågel i närområdet. Rovfåglar har vi med, massor. Idag såg jag något jättestort. Började undra omd et var örn men det borde inte vara det så långt in över land (har sett nera vid båten). Men en stor rackare var det iaf som seglade över åkern. Det är tacksamma jaktmarker åkrarna.