Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-05-31 15:26:44 följande:
    Dagens projekt: ett litet mini-sparkskydd till lilla bilen. Jag letade som en galning efter vaxduk här hemma men hittade bara en lite pyttebit så det får bli "sparkskydd light" tills jag kommer till någon vettig butik. Men jag diggar motivet
    Sån där sommarduk hade vi men den är förbrukad nu. Av någon konstig anledning så sliter vi liksom ut såna grejor. Men visst är den härligt somrig. Perfekt på terassbordet! 
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-31 15:11:54 följande:
    Ååååååå, vad han är gudomlig lille A Kan vi få se bild på *fniss* Shetlandsponnyn?
    Vi får se om ponnyn ställer upp.
  • Asereht

Hum, fick just ett mail från en som vunnit en auktion av mig. Pengarna finns nu på ditt konto skrev hon. Hur kan hon veta det?

Jag brukar nöja mig med att berätta att jag gjort överföringen. Gör man en överföring under eftermiddagen brukar den sällan vara proscessad förren till nästa fm.  Om det inte är mellan egna konton förstås eller ibland inom samma bank.

Blev lite full i skratt bara för inte finns det några pengar på mitt konto heller. Fick sån lust att agera brainless och skriva tillbaka att det gör dom inte alls. *fniss*

• Asereht
    Kavat skrev 2010-05-31 17:21:02 följande:
    Om man båda Swedbank så finns det på kontot direkt. Så då borde det väl funka på samma sätt om man har samma bank, fast annan bank? Fast å andra sidan i detta fallet så funkade ju det uppenbarligen inte.. Nu har jag fått avi om det röda topsetet, så nu får bebis komma när den vill!
    Tja, vem vet vad hon har för bank. Det finns iaf fortfarande inga pengar på kontot. *s*

Jag fick hem två suffletter, två liggdelslock och en sittdelstop igår.

Nu väntar jag bara på svar om en orange sufflett och så hoppas jag på att hitta en rosa. Sen är jag nöjd.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-31 18:43:29 följande:
    Vet ni vad geocaching är? Det är Maja ute på med sin far just nu, de hittade en skatt i närheten och tog med sig en egen och drog
    Vet vad det är men har inte "utövat".
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-05-31 20:28:02 följande:
    Tycker inte du påminner det minsta om en häst! Du är ju jättefin
    Kavat skrev 2010-05-31 20:30:31 följande:
    Håller med fullkomligt!  Och vad smal du ser ut jämfört med gravidfotona som vi sett. Du måste tappat massor. Snygg är du i alla fall!
    Tack. {#lang_emotions_heart}

Men nej, jag har inte gått ned mer än typ 6 kg. Men ibland hittar jag en snäll vinkel när jag fotar.
    Fröken Småland skrev 2010-05-31 20:33:42 följande:
    Du är ju en skitsnygg Shetlandsponny ju! Allvarligt talat tycker jag inte alls att luggen är så farligt kort. En vecka eller så, sen blir det perfekt.
    Längden är rätt ok, jag skulle faktiskt gärna ha superkort lugg men jag har en virvel som sätter stopp för det. Jag tycker mer att bredden och formen är hästliknande.
    Lindadjo skrev 2010-05-31 20:38:00 följande:
    Så du får njuta av att vara ensam i huset härligt. På tal om fåglar, vi har 2 fågelholkar på framsidan (som gamla ägaren lämnat kvar). Förra våren/sommaren stod de tomma, så vi tänkte nästan ta ner de, men i våras var det 2 fågelfamiljer som flyttade in. Antagligen var det en av dessa fåglas som just flög in i vårat hus. Det var litet svag pipande i holkarna till att börja med, men nu piper det riktigt högt. De är nog snart flygfärdiga de små rackarna. Ska bli kul att se de störta ur sina holkar här snart. hehehe
    Pippisar är heltokiga ibland. Vi har haft besök inne av både blåmes och en skata! Skatan var lite läbbig faktiskt.

Vi har en holk på "uthuset" och där häckar det flugsnappare för tillfället. Vi bor i ett fågereservatsområde så vi har mkt fåglar och en hel del fåglar som jag aldrig ens sett innan jag flyttade hit. Sen är det sjönära också vilket innebär en hel del sjöfågel i närområdet. Rovfåglar har vi med, massor. Idag såg jag något jättestort. Började undra omd et var örn men det borde inte vara det så långt in över land (har sett nera vid båten). Men en stor rackare var det iaf som seglade över åkern. Det är tacksamma jaktmarker åkrarna.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-05-31 20:37:33 följande:
    Apropå klippa sig. Hur mycket kostar det att klippa sig hos en frisör? Jag var inne idag på kungsmässan och frågade, de tog strax över 500:- för att klippa håret rakt av... Alltså ingen "frisyr" utan bara klippa rakt av strax nedanför axelhöjd! Är inte det dyrt? Jag har inte klippt mig hos frisören på många år, men tänkte det var dags nu. Men vete katten, kanske mamma får klippa mig ändå. *snål*
    Hos frissan jag går i stan så kostar det 395 för mig. Något billigare för maken. Oavsett hur man klipper. Ska man bara klippa luggen kostar det en hundring ahr jag för mig.

Men om man går på en av salongerna mitt i smeten (centrum) så kostar det ungefär 200 pix mer! Så jag håller mig öster om ån. Det är fortfarande mitt i stan.

Jag ska klippa mig på riktigt snart. Ska bara få in lite pengar + bestämma mig för om jag ska klippa kort eller bara klippa upp. Jg ska färga också, har färg men jag orkar liksom aldrig. *lat* Och så vill jag ju klippa först.
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-31 14:55:59 följande:
    Hahaha! Men shettisar är supersöta tycker jag! Hur lång är liggdelen på Frogen då? Jag tyckte att Sing:ens liggdel såg stor ut men den var ju för liten till Vemund när han var runt 4 månader.
    Snabbt mätt så är froggens liggdel 72 cm. A är ju bara 62 lång än så länge så han har  ju lite utrymme kvar. Cammens liggdel är hela 77 cm så vid ett byte där så får vi 5 cm till. Nu har jag just fått hem suffletter och liggdelslock så nu blir det ett byte vilken dag som helst. Ska bara sy klart suffletten först som jag vill kolla till den marina.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-05-31 21:06:42 följande:
    mmmmmm....gillar denim..... *drömmer*
    Jag med! Gillar verkligen denim. Ser fram emot sittdel.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11