Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Jag hr egentid! Alla familjens hannar sover....

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    zasata skrev 2010-05-31 22:21:04 följande:
    oj vad ni har skrivit.. fick ni mönsterna idag? nej usch hamnat i sådan svacka, vill bara gråta gråta gråta..
    Nej men det kommer nog idag då, ibland så tar saker längre tid här. Varför vet jag inte. Men nu när jag vet att jag inväntar så ska jag se till att vittra brevlådan efter lunch.
    Pruseluskan skrev 2010-06-01 07:22:59 följande:
    *ha ha* Tack.
  • Asereht
    Ekorren, min lillfis är ju inte så lång än och jag räknar med att ha liggdel sommaren ut, åtminstone på Happyn. Kanske byter vi lite tidigare på froggen eftersom den sittdelen är ergonomisk och ger stöd när man har den bakåt vilket inte hapyns klassiska räta ryggstöd gör. Att ha liggläge i sittdelen när man lika gärna kan ligga i liggdel känns ju bara dumt. Sen vill jag dra ut på det så länge som möjligt för liggdelstiden är så kort ändå.

Men det är ju perfekt att ha både och så man kan välja. Jag gillar att ha flera vagnar, då behöver man inte bygga om för en promenad liksom. Retrovagnen hade ju generöst bäddmått, tur ni har den iaf för sovturer och så. :-9
  • Asereht

Nöffeliten sover fortfarande! Han vaknade och åt funr klockan 6 sen somnade han om och har inte vaknat än. Helt otroligt vilken sjusovarbebis jag fått!

• Asereht
    Kavat skrev 2010-06-01 10:32:11 följande:
    Åh, vad gött! En sådan vill jag också ha. Då kan vi sova i kapp. Hurm, om det inte vore för de andra två då.. Somnade alldeles för sent i går. Jag har jätte svårt att sova när maken inte ligger i samma rum.. Knasigt, en sant. Tältningen hade gått bra i alla fall. Lite kallt mitt i natt, de somnade tydligen utan sovsäckar på sig, men i sovsäckarna var det ju varmt. Maken hade lite ont och var lite stel, men barnen hade inte klagat, när de väl somnat 2 timmar senare än vanligt. Här är det sommarväder idag!
    Jag undrar vad "unfr" skulle betyda, ungefär kanske? {#lang_emotions_embarassed}

Ja de andra sover inte lika länge iaf inte så länge det är skol och dagistider i kroppen. Om någon vecka då de varit hellediga ett tag så kan jag tänka mig att det sovs till 8-9 unefär. 8:30 tyckerjag är ultimat, då har man fått sova lite på morgonkvisten utan att dagen försvinner. Det är ju lite morgonstök också innan man kan göra något.

Här är det soligt och lite blåsigt. Men luften är ganska sval. Men det är ju alltid varmt i solen numer.
  • Asereht

Storbus har fått bakläxa! Det lät ju lite illa först men när jag insåg att det handlade om bakning så kändes det bättre. De har jobbat med volym och nu har klassen gemensamt bestämt att årets sista läxa ska vara en "bakläxa" Alla ska baka något och ta med 4 bitar till på fredag då de ska ha stor knytispicknick. *nice*

Så nu funderar jag på vad vi ska bidra med. Rabarbermuffins kanske, rabarber har vi hur gott om som helst och de är enorma!

• Asereht

Och jag är sur! Var tvungen att avstå från att buda på ett topset på T som jag ville ha och så gick det till bra pris. *grinigt*

När jag har pengar lär det inte finnas ett jädrans topset på marknaden. Det finns aldrig det man letar efter när man har råd. {#lang_emotions_cry}

• Asereht

Nu får jag ett riktigt anfall! *gråta*

Precis när jag postat mitt inlägg med gnäll om auktionen jag itne budade på för att jag inte hade råd så ringer min morar och berättar att han satt en en större summa pengar på mitt konto efter mormor. Jag är djupt tacksam speciellt eftersom det är lite tight just nu ekonomiskt men samtidigt kan jag inte låta bli att gräma mig över det där topsetet lite extra nu! {#lang_emotions_embarassed}

• Asereht
    passau skrev 2010-06-01 13:06:04 följande:
    var glad åt att du har extra istället! samtidigt som jag skrev d hittade M mina ringar som låg på skrivbordet och nu är förlovningsringen borta!!!finns ingenstans! :-O jädra skit! igen... vi tappar bort våra på löpande band... M har fått en stege över sig idag... hon välte den över sig...
    Jag är väldigt glad åt det där extra. Pratade just med dottern och gammelmorfar hade varit och räddat hennes sommar. Hon var väldigt glad kan jag lova! Inte dumt att kontot är fullt med massa tusenlappar plötsligt så där bara.

Med tanke på att vi dragit åt svångremmen rejält då båda varit fl här ett tag så var de här pengarna otroligt välkommna. Goa morfar som delat ut av mormorns pensionsförsäkring trots att han inte behöver. Men han tycker inte att han behöver pengarna. Han tvingade min mor att köpa sig en sprillans ny bil också, han ville hon skulle sälja sin lilla skitbil som enligt honom inte ens borde få åka på vägarna och köpa sig en som fått bra betyg säkerhetsmässigt i storleksklassen. Så mor min har nu både en sprillans ny frän liten bil och en sprillans ny kronan cykel. Jag är lite avis, fast på ett bra sätt alltså.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11