Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Pruseluskan skrev 2010-06-09 09:50:10 följande:
    Asse - Shoppa är alltid kul, tror du verkligen dem reas för att det kommer nya ?
    Tror inte jag sett det på Elodie,det billigaste där är väll 899:-, som vart ett tag?
    virrigt svar....
    Ingen aning, det är därför jag hoppas på lite input.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-06-09 13:48:43 följande:
    Asereht: Elodie denim fanns på Skurk, var den slut? Jag tror inte att de blir särskilt mycket billigare till hösten men däremot tror jag att de kommer att reas ut nu snart, många har redan haft riktigt bra priser tror jag men jag har dålig koll på webshoparna. När jag skall köpa något brukar jag googla artikeln och ofta så ser man redan i sökresultaten om det ser lovande ut med rea
    Japp, de var slut. Klart jag kollade, hade jag fått 50% hade jag tagit en av varje alternativt två.
    Nifelheim skrev 2010-06-09 13:28:51 följande:
    Hittade sladden till mobilen, så här kommer äntligen bild på det rosa håret. Nu är det tyvärr borttvättat Ni får ha överseende med att jag ser sur ut och är osminkad (och blöt och ruffsig i håret)
    Snygg! Tycker det ser så coolt ut med sånt där skiktfärgat. Själv är jag för mörk för att det ska funka utan massa hård blekning. Vågar inte göra sånt iom mitt "hårproblem".

Annars är min absoluta favorit kolsvart med blå eller riktigt knallröda slingor och då menar jag signalrött inte klimakterieröd (mahogny) hårfärg. *s* Tyvärr matchar inte resten av mig en sån hårstil.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-06-09 13:53:39 följande:
    Jag tycker gott att du kan färga hela håret, jättegulligt! Tycker inte alls att det är så dramatiskt att färga håret i "konstiga" färger nuförtiden, bara kul och sött.

Du ser inte ut att vara en dag över 14 på bilden men det vet jag ju att du är

Nu skall jag gå och packa upp mina kassar från Ge-Kås där jag och Maja var en sväng idag. Köpte några läckra skaljackor och lurvar till lillebror (precis vad han behöver - NOT) och en jacka till mig själv. Utöver det så blev det en massa kalasattiraljer inför Majas kalas nästa helg.
    Hojta gärna till om du ska däråt och de har skaljackor/overaller i typ 68 och 74. Vi behöver sånt till hösten. Har inget kvar alls och po.p blir så ruggigt dyra på T.
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2010-06-09 14:40:03 följande:
    hehe, fast hel-rosa skulle nog vara lite för mycket för att vara "jag". Tyckte att det var precis lagom med underhåret.
    Har haft helblått och helgrönt hår, och slingor i diverse knas-färger, men gillade den här rosa nyansen riktigt mycket... Undrar om det finns såna färger som permanent färg?
    Tror det gör det. Vet att dottern har koll, hon har ju testat det mesta och har kompisar med både den ena och andra färgen.

Själv velar jag fortfarande om långt eller kort. Så modig är jag i dagsläget, men jag har ju haft min experimentella period redan. *s*
  • Asereht

Nu har jag skickat iväg storbus till sista skoldagen i ettan. För ungefär 100:e gången så hittar han inte sitt busskort. Varje jäkla dag säger vi åt honom att så fort han klivit på bussen ska han lägga ned kortet i det inre facket i väskan. Tror ni kortet brukar ligga där? Noooope. *suckar*

Från nästa terminsstart så införs skolskjutsen för lågstadieelver igen. Gu vad skönt. Det har varit mkt meckande med buss och busskortsbiten. Bättre med skolskjuts på alla sätt och vis. Förstår inte hur de tänkte när de gjorde om och skulle ha lågstadieeleverna på vanliga bussarna istället. Tidigare har det varit så att fom mellanstadiet har de fått busskort istället för skolskjuts, men när man går i mellanstadiet har man lite mer koll och är lite mer rutinerad. När man går i ettan så...har man annat att tänka på har jag märkt.

I övrigt är jag trött, trött och åter trött. Jag kommer ju inte i säng på kvällarna och somnar inte med en gång när jag lagt mig. Inte bra för humöret kan jag säga. Sedan i fredags har jag varit själv med barnen först helt och hållet fre-sö och sen varje dag fram till ca 22-tiden och då sover ju barnen. Maken har jobbat. Så jag känner mig lite mör faktiskt.

Som om det inte var nog så ska maken förmodligen på bio med en kompis ikväll. Han kollade med mig om det var ok förstås annars hade jag blivit sur med tanke på hur veckan sett ut. Men en kväll mer eller mindre för min del gör ingen skillnad så...

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-06-10 07:46:45 följande:
    Asereht: Se det som en investering att han går på bio; kanske han blir välvilligt inställd och bjussar på en massa sytid till dig som tack för att du är generös mot honom

Visst kan det vara jobbigt att vara själv med barnen men jag som bara har två så upplever oftast egendomligt nog att barnen är mycket lugnare och lättare när jag är ensam. Så snart pappa stiger innanför dörren så blir det väsen, konflikter och panik. Och Maja är väldigt duktig på att spela ut oss mot varandra så om vi (hon och jag) inte varit överens om en sak så är hon värsta martyren när pappa kommer hem och han tar alltid sin lilla prinsessas parti {#emotions_dlg.djavulsk}
    Lite så är det här med faktiskt. När de är ensamna med mig har de bara mig att tampas med. När det är nattning så är det en sak som gäller osv. Det är sällan sånt flams och tjafs runt läggdags när jag är själv som när pappa är hemma. Dessutom är de mer hjälpsamma iom med lillebror. Men man blir tröttare av att köra hela racet själv och man kan inte koppla av förren klockan är mycket.

Hade jag tyckt att det var jobbigt att R var borta en kväll till hade jag sagt ifrån. Han hade inte misstyckt utan tvärtom haft full förståelse. Men då hans kompis ringde så tja, varför inte. Som du säger, det är en investering. Jag förväntar mig att pappa och tre pojkar kommer att övernatta i båten lite då och då framöver och då får ju jag lugn och ro iaf.
  • Asereht

Stor är i skolan, mini och mellan leker på sitt rum. Nöffe sover och hunden är rastad. Nu ska jag släpa fram symaskinen. Förhoppningsvis har jag något kul att visa upp i em.

• Asereht
    zasata skrev 2010-06-10 10:58:58 följande:
    sy tid är ju inte fel.

Själv brukar vi köra lite "när barnen lagt sig", dom lägger sig vid 19 tiden så då kan man hitta på saker. Men som när SATC 2 hade premiär sket jag fullständigt i det

Läkaren dag 2 med leo idag, ögon och öroninflamation :(
    Trist med öif. .-(

Kände mig lagom efter när jag var tvungen att googla för att kolla vad SATC 2 var för något. *ha ha* Den serien har aldrig varit min kopp te, jag föredrar kriminalare eller småskräck. :D
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-06-10 12:00:31 följande:
    Om man kan få ner priset på denna så kanske det är nått att ha i sommar ?  www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga__retrovag...

ska jag offra Been Frk S ? Är ju lite sugen på en Uj igen, eller så är det bara för att den är röd.
    www.blocket.se/stockholm/Urban_Jungle__10_byt... Neee, varför? Jag älskar ju Been. Eller? Kanske ändå vill ha en Bee+ ändå....
    Eller??? Hjällp :-O

Tjejor, lite rött till våren?www.blocket.se/stockholm/Skotvaskor_26987214....
    *blundar*

Den gröna är UNDERBAR och den blommiga röda väskan...VILL HA båda men....nä. Vill räcker inte då jag har grejor så det räcker och blir över.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11