Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2011-01-20 21:24:51 följande:
    Nu är filten klar! Äntligen! Tog lite extra tid då kantgarnet tog slut men maken ryckte in och handlade åt mig så att jag kunde fortsätta.

120x160 cm blev den. Det duger som soffvärmare eller hur.
    Kalasfin Solig
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-21 09:45:06 följande:
    Det finns statistik på det där, kan inte någon googla och klistra in här i tråden? Jag smet bara ifrån min moster en snabbis, håller på att göra slingor på henne
    Kan du inte komma hit och göra på mig också? jag borde verkligen göra det idag.... men orka, det är så kladdigt och jobbigt.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

LIVSFARLIGT att åka ner på stan. Jag fick också ett sms från Lindex för en stund sen... Tog mig ca 15 minuter och tre butiker att bränna 2000 kronor Förvånad

På Pop köpte jag inte mindre än TRE windstopperfleecar. TVÅ till mig och en till Elric. Jag tror inte att jag har behov av två, men den turkosa VILLE jag ha och den svarta var så billig. Jag har dessutom redan en, men den ska nog säljas nu för jag har stört mig sen jag köpte den på att den har för korta ärmar för mig.

• Nifelheim
    zasata skrev 2011-01-21 13:18:10 följande:
    Känner mig lite påhoppad, men vill bara tipsa om åkpåsarns på campares.
    Du behöver väl inte känna dig påhoppad för att man tycker olika.

Skriver man:
    "Sara östling Ja och jag gillar inte tjocka människor, men vad som är tjocka i mina ögon kan ju vara annat i andras.
    Men kan ni skriva om det i bloggen, det är dit jag vill ha läsarna ;)"

och har "tjockisar" som FB-vänner så kanske man får lov att räkna med lite sura/besvikna miner.

Så, nu släpper jag ämnet så behöver vi inte diskutera det här. Vi kan ju försöka hålla oss till ämnen vi är överens om istället.
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-21 20:36:30 följande:
    Asereht skrev 2011-01-21 13:04:29 följande:
    Vi hann vara på förlossningen i hela 8 minuter innan det var färdigt. Då åkte vi ändå in direkt när värkarna började. De kom med tre minuters mellanrum från start, när vi var framme vid fl så var det mindre än en minut mellan.

Jag har förvarnat maken om att jag måste gå på stan imorgon.
    hurre ni ni era skryt föderskor NU ska vi inte hålla på så....här tog det 7! timmar innan hon ploffade från det att vi kom in
    Toppar det med mina 11!!! timmar på förlossningen Värkar från fredag förmiddag till måndag kl 19.30 när de drooooog ut ungskrället

Min syster har fött sina ungar supersnabbt. Yngsta tog  40 min från första värk.. nejdå, jag är inte aaaallls avis.
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2011-01-23 21:39:47 följande:
    Nif - visst var det 5år som max ålder på babyskydd?
    Yes. 5 år är det som gäller på babyskydd. och man använder det ju oftast i nästan ett år så absolut max 4 år gammalt bör det vara när det tas i bruk.
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2011-01-23 22:06:48 följande:
    Yes. 5 år är det som gäller på babyskydd. och man använder det ju oftast i nästan ett år så absolut max 4 år gammalt bör det vara när det tas i bruk.
    5-7 år är nog den rekomenderade livslängden som max, men det gäller om man VET att skyddet har förvarats utom direkt solljus, kraftiga temperaturskillnader och extrem frost eller vad det var och köper man begagnat vet man ju inte det. (vem tusan lyckas hålla sin bilstol ifrån frost och direkt solljus över huvud taget?)
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-23 22:10:58 följande:
    Nif: jag fick tag på Billstein: A Problem Solving... Satte ute en köpesannons på min högskola och fick napp på samtliga tre böcker som behövs första delkursen. Jag vet ju inte ännu om jag är behörig för kursen, dvs om jag skall gå den nu eller till hösten, så därför vill jag inte köpa på mig en massa litteratur som i värsta fall inte är aktuell nästa termin.

Hur har det gått för dig? Börjar du också ny termin imorgon? 
    Ja, jag börjar också ny termin idag. Har fått tag på all litteratur begagnad utom just Billstein. Jag klarade mig hela förra terminen utan den trots att vi skulle ha den, men den är riktigt bra så egentligen skulle jag ju vilja ha den.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-24 07:22:55 följande:
    *gör vågen åt begagnad litteratur*

Jag har tre böcker kvar att köpa, men den ena skall användas nu direkt så den har jag lånat på biblioteket. De andra två skall vi inte använda förrän senare på terminen så ingen stress med det
    Vad har du mer för litteratur då? Vad var det för kurs du skulle läsa nu? *glömsk*
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-01-24 07:47:49 följande:
    Jag läser först och främst en kurs som heter "Den språkande människan" som är min första inriktning. Till den kursen behöver vi 18 böcker Obestämd Sedan hoppas jag på att dessutom läsa "Matematisk begreppsbildning" på halvfart, och till första delkursen behövs (utöver Billstein) också "Matematik - ett kommunikationsämne" samt "Algebra för alla". Tydligen skall vi också använda oss av "Matematikterminologi i skolan" men den verkar skolan tillhandahålla. Jag köper inte fler böcker än till första delkursen ifall jag inte får gå kursen (börjar idag...) men samtidigt kan man inte stå utan heller ifall man faktiskt kommer in. Klurigt det där Drömmer
    Ahaa. Va skoj. Då har vi ungefär samma böcker, vi har också Matematik- ett kommunikationsämne och Algebra för alla. (och Billstein då). Jag håller tummarna att du kommer in
    Jag börjar inte förrän 13.15 idag. Värdelöst, jag tycker mycket bättre om att bara gå förmiddagen om man nu nödvändigtvis ska gå halvadagar.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11